Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Marketing sportowy: czyli jak połączyć sport i reklamę?

Marketing sportowy: czyli jak połączyć sport i reklamę?

 
Marketing sportowy: czyli jak połączyć sport i reklamę?

Sport to pozytywne emocje, działanie, współpraca i zdrowa rywalizacja, a także entuzjazm, który łączy tysiące kibiców. Kojarzy się ze zdrowym stylem życia, pasją, osiąganiem celów i przekraczaniem granic. Z tych konotacji garściami czerpią marketingowcy. Czym charakteryzuje się marketing sportowy? Jakie marki mogą go wdrożyć?

 

Marketing sportowy – definicja

 

Marketing sportowy wykorzystuje się zarówno w przypadku produktów i usług o charakterze sportowym, jak i tych, które ze sportem na pierwszy rzut oku niewiele mają wspólnego. Jest też definiowany jako marketing organizacji sportowych.

 

Marketing sportowy można podzielić na marketing poprzez sport, czyli wykorzystujący dyscypliny sportowe, wydarzenia, sportowców i wszystko, co ze sportem związane do promocji produktów lub usług, oraz marketing dla sportu (organizacji i wydarzeń).

 

Marketing sportowy – przykłady działań

 

Strategie marketingowe związane ze sportem mogą mieć różną formę.

 

  • Marketing przez sport mogą realizować przedsiębiorstwa związane z innymi branżami, poprzez sponsoring sportowy, promowanie marki podczas wydarzeń sportowych. Do tego celu służą m.in. sponsoring drużyn, sportowców czy całej ligi, billboardy na stadionach, logotypy na koszulkach zawodników i reklamy telewizyjne lub radiowe w przerwach meczu, przed i po transmisji. Wiele reklam jest też adresowanych do kibiców – począwszy od piw, przez przekąski, całe sieci dyskontowe czy marki odzieżowe.
  • W przypadku produktów i usług związanych z uprawianiem którejś dyscypliny marketing w sporcie ogranicza się do węższej grupy docelowej. To promowanie sprzętów i akcesoriów, działania nakierowane na sprzedaż biletów na wydarzenia, budowę wizerunku wśród kibiców, pasjonatów sportu.
  • Organizator imprez sportowych za cel stawia  z kolei zaspokojenie potrzeb klientów, a więc nie tylko kibiców na wydarzeniach sportowych, ale też samych sportowców, inwestorów, mediów etc.

 

Marketing sportowy –  jakie daje korzyści?

 

Zdrowy tryb życia, odpowiednia dieta w połączeniu z aktywnością fizyczną to bardzo pozytywny i coraz powszechniejszy trend. Niesłabnącą popularnością cieszą się także widowiska sportowe. Dlatego też marketing sportowy może być dobrym sposobem na zdobycie szerokiego grona lojalnych klientów. Jakie płyną z niego korzyści?

 

Praca w marketingu sportowym polega przede wszystkim na budowaniu pozytywnego wizerunku marki poprzez skojarzenia ze sportem, a więc takimi atrybutami jak młodość, zdrowie, sprawność fizyczna, fair play, empatia, pasja i duże emocje.

 

Dla firm z branży sportowej promowanie się i reklama na konkretnych wydarzeniach to sposób na zdobycie renomy, ale też lojalnych klientów. Dzięki temu firmy trafiają ze swoją ofertą wprost do grupy docelowej, a masowy charakter wielu imprez sportowych pozwala z kolei dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    7 godz.
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    7 godz.
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Twój zakres obowiązków Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów; Aktywne pozyskiwanie Klientów i utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji; Realizacja celów sprzedażowych; Kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi; Operacyjna obsługa Klientów...
  • PORR S.A.
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Twoje zadania: Obsługa rozkładarki do mas bitumicznych. Prace przy wykonywaniu robót drogowych (nawierzchnie bitumiczne). Dbanie o powierzony sprzęt. Inne prace zlecone przez przełożonego.
  • Koordynator ds. Teletechniki

    PORR S.A.   Warszawa, Ursynów    praca mobilna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    10 godz.
    Zadania: Sprawowanie nadzoru technicznego nad projektami w obszarze automatyki i dbanie o zgodność z założeniami i harmonogramem. Koordynacja prac międzybranżowych (elektryka, teletechnika, automatyka, technologia). Współpraca z zespołami realizacyjnymi, projektantami oraz dostawcami w...
  • Budimex SA
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    11 godz.
    Twoje przyszłe zadania: ‎organizacja pracy zespołu podwykonawców oraz sił własnych we współpracy z ‎kierownikiem robót w branży drogowej,‎ przygotowywanie dokumentacji do odbiorów częściowych, końcowych, weryfikacja dokumentacji projektowej i jej dystrybucja, współpraca z...

Najnowsze artykuły

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Zapotrzebowanie na usługi opiekuńcze jest bardzo duże, dlatego kandydaci zwykle nie mają problemów ze znalezieniem posady. Jendak jeśli chcesz zatrudnić się w konkretnej placówce, a ta aktualnie nie prowadzi naboru – wykonaj pierwszy krok i złóż w niej podanie o pracę. Jak stworzyć dokument, który podkreśli Twoje umiejętności i cechy charakteru cenne w tego rodzaju pracy?