Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Poczta elektroniczna – powodem stresu w korporacji?

Poczta elektroniczna – powodem stresu w korporacji?

 
Poczta elektroniczna – powodem stresu w korporacji?

Służbowy e-mail jest jednym z głównych narzędzi, wykorzystywanych w pracy biurowej. Okazuje się, że wysyłanie i odbieranie wiadomości może być źródłem ogromnego stresu w pracy. Czego nie lubimy w służbowej poczcie i na co powinniśmy uważać, by nie narazić się na kompromitację czy nawet kłopoty z szefem?

 

Zarządzanie pocztą elektroniczną w firmie – jak robić to efektywnie?

 

Poczta internetowa w miejscu pracy rządzi się swoimi prawami. Każdy zatrudniony musi znać zasady korzystania z niej. A to oznacza między innymi:
• ustawienie odpowiedniej stopki,
• właściwe tytułowanie pracowników, klientów etc.,
• pamiętanie o zwrotach grzecznościowych,
• dołączanie do maila współpracowników/przełożonych/klientów we właściwej opcji – DW/ CC (gdy adresaci mogą widzieć swoje adresy) lub UDW/ BCC (kiedy kolejni adresaci nie powinni o sobie wiedzieć),
• ustawianie autorespodnera w razie urlopu,
• zachowanie formalnego tonu wypowiedzi,
• używanie służbowej poczty do celów związanych z pracą,
• archiwizowanie niepotrzebnych wiadomości,
• niewysyłanie pustych wiadomości (chyba że w celach testowych, o czym wcześniej uprzedziliśmy daną osobę),
• niewysyłanie zbyt dużych załączników,
• zwięzłość wypowiedzi – e-mail to nie miejsce na esej, ale wymianę konkretów dotyczących pracy,
• nieprzesyłanie treści, np. w postaci plików lub linków, które mogą stanowić zagrożenie.

 

Dlaczego warto pamiętać o tych kwestiach? Sposoby na stres w pracy powinny być być dostosowane do czynników, które go wywołują. Jeśli stresująca jest dla nas bsługa poczty, dobrze jest poświęcić chwilę czasu, by poznać e-mailową etykietę. 

 

E-mail – dlaczego nas stresuje?

 

W jaki sposób poczta elektroniczna może zwiększać stres w pracy? Wiele zależy od samych warunków i atmosfery w firmie. Jeśli kontakty z przełożonymi, współpracownikami lub klientami są dla nas ogólnie rzecz biorąc stresujące, już sygnał nadejścia nowej wiadomości może podnosić nam ciśnienie.

 

Wiele osób nie lubi czytać i odpisywać na maile również dlatego, że są to czynności odrywające od głównych obowiązków (o ile nasze stanowisko nie polega właśnie na obsłudze korespondencji przedsiębiorstwa).

 

Co jeszcze może być dla nas stresujące? Na przykład:
• wybranie odpowiedniej formy grzecznościowej, szczególnie, kiedy zwracamy się do przełożonego, managera, ważnego klienta czy współpracownika, którego mało znamy,
• obieranie wiadomości o alarmujących tytułach, np. „Pilne”, „Uwaga”, „Odpisz niezwłocznie!”,
• wiadomości, w których pojawia się dużo wykrzykników lub fragmenty bądź całość pisana KAPITALIKAMI,
• prowadzenie wymiany maili, którą widzi wiele osób – szczególnie, jeśli musimy wytłumaczyć się szefowi, a do konwersacji podpięty jest cały dział,
• omyłkowe wysłanie wiadomości do niewłaściwego adresata.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Asystent / Asystentka działu sprzedaży

    Screenmed   mazowieckie, 05-500 Piaseczno ul. Okulickiego 5F    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę / zlecenie / o staż/praktykę  pełny etat / część etatu  rekrutacja online  Szukamy 2 pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Bieżąca pomoc w dziale sprzedaży, marketingu i logistyki; Kontakt telefoniczny oraz mailowy z klientami; Przygotowywanie dokumentacji sprzedażowo-magazynowej; Wsparcie w procesie przygotowania i wprowadzania produktów do sprzedaży; Przygotowywanie ofert oraz bieżąca pomoc w obsłudze...
  • Account Manager

    MAOBI Group Sprawdzona firma   Warszawa    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid) / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Kluczowy Zakres Obowiązków Codzienne wsparcie i nadzór nad pracownikami tymczasowymi w Niemczech. Pełne zarządzanie bazą pracowników: grafiki, urlopy, zakwaterowanie, zwolnienia, rozliczenia. Regularny kontakt z klientami niemieckimi, budowanie długofalowych relacji biznesowych. Aktywne...
  • Technik / Techniczka serwisu elektrycznego

    PORR S.A.   Nowy Dwór Mazowiecki    praca mobilna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: Diagnozowanie i usuwanie awarii urządzeń oraz instalacji elektrycznych; Wykonywanie przeglądów okresowych i pomiarów technicznych; Udział w pracach remontowych i regulacjach sprzętu; Sporządzanie dokumentacji technicznej z przeprowadzonych serwisów;
  • Specjalistka / Specjalista ds. Sprzedaży

    REMONDIS Sp. z o.o.   Polkowice, ul. Jana Wyżykowskiego 8    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Zakres obowiązków: Nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z klientami; prowadzenie rozmów handlowych. Przygotowywanie ofert, umów i aneksów; udział w przetargach. Realizacja planu sprzedaży; raportowanie wyników. Działania marketingowe zgodne z polityką firmy; monitorowanie rynku i konkurencji.
  • Młodszy Specjalista ds. Wynagrodzeń i Kadr

    REMONDIS Sp. z o.o.   Warszawa, ul. Zawodzie 18    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Zakres obowiązków: Prowadzenie dokumentacji personalnej i płacowej zgodnie z przepisami. Naliczanie wynagrodzeń (umowy o pracę i cywilnoprawne), w tym rozliczenia w systemie równoważnego czasu pracy. Ewidencja i rozliczanie czasu pracy, urlopów, zwolnień i innych nieobecności. Aktualizacja...
  • Specjalista ds. Floty i Logistyki

    REMONDIS Sp. z o.o.   Kunice, k. Legnicy    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Zakres obowiązków: Planowanie harmonogramów usług i zarządzanie zasobami (sprzęt, załoga). Koordynacja i nadzór nad pracą zespołu (ok. 30 osób) podczas realizacji zleceń. Prowadzenie ewidencji pracy i dokumentacji zleceń. Kontrola poprawności wykonania usług oraz bieżąca obsługa...

Najnowsze artykuły

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Zbliża się Boże Narodzenie, które w tym roku wypada wyjątkowo korzystnie: począwszy od Wigilii w środę aż do niedzieli większość z nas będzie miała wolne. Niestety nie wszyscy mogą skorzystać z tak długiego wypoczynku. Sprawdź, które dni okresu okołoświątecznego są ustawowo wolne od pracy, kto musi pracować w Gwiazdkę oraz czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Niedziele handlowe 2025

Niedziele handlowe 2025

Ile niedziel handlowych mamy w grudniu? Od 2025 roku obowiązują spore zmiany w kwestii ograniczenia handlu. Wyjaśniamy, w które niedziele będzie można zrobić zakupy w sklepach i marketach oraz czy niedziela przed Sylwestrem jest handlowa. Przypominamy także, jakie placówki mogą legalnie prowadzić sprzedaż nawet w niedziele niehandlowe.

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.

Praca dorywcza jako Święty Mikołaj

Praca dorywcza jako Święty Mikołaj

– W okresie okołoświątecznym Mikołaje pojawiają się w centrach handlowych, przedszkolach, są zapraszani do domów i na eventy firmowe. W tej pracy liczy się nie tylko aparycja, ale i zdolności aktorskie czy znajomość topografii miasta – tłumaczy Michał Witczak z MikołajNaŚwięta. Na rozmowie o pracę można się też spodziewać niezwykle trudnych pytań, które często zadają dzieci!

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.