Rozmowa rekrutacyjna online
Rekrutacja bez wychodzenia z domu
Zobacz oferty
Home Office
Praca zdalna - praca z domu
Najnowsze oferty pracy zdalnej dla Ciebie
Zobacz oferty
Rozmowa rekrutacyjna online
Rekrutacja bez wychodzenia z domu
Zobacz oferty
Praca zdalna - praca z domu
Najnowsze oferty pracy zdalnej dla Ciebie
Zobacz oferty
Wybrana kategoria

Pole dance: jak założyć własną szkołę?

2020-07-09

Choć pole dance wydaje się prosty w wykonaniu, w rzeczywistości jest to bardzo trudna dziedzina sportu, wymagająca ogromnej siły i umiejętności koordynacji ruchów. Sport ten zyskuje na popularności, zatem szkoła pole dance może stanowić ciekawy pomysł na mały biznes. Jak zacząć?

 

Wybór lokalizacji szkoły

 

Wybranie lokalizacji na szkołę tańca pole dance to nie jest prosta sprawa. Większość początkujących przedsiębiorców stara się minimalizować koszty jednoosobowej działalności gospodarczej. W przypadku, kiedy planujemy zatrudnić instruktora pole dance, wydatki na start jeszcze wzrosną. Tymczasem odpowiednio przystosowany lokal do lekcji tańca może pochłonąć małą fortunę. Zacznijmy jednak od lokalizacji. Bliskość węzła komunikacyjnego i ewentualnie miejsc parkingowych z pewnością będą stanowiły atut.  Niemniej, jeśli oferta szkoły jest dobra, klient będzie w stanie dojechać do niej poza centrum miejscowości.

 

Odpowiedni lokal i wyposażenie

 

Na początku można zorganizować nauczanie we własnym domu. To pozwoli zaoszczędzić wydatki na wynajem. Niezbędne będzie jednak wydzielenie przynajmniej dwóch pomieszczeń – sali treningowej oraz szatni. Szkołą tańca musi udostępniać uczniom również pomieszczenia higieniczno sanitarne. Warto też pomyśleć o tym, że przed lekcjami osoby już ubrane w strój pole dance gdzieś będą czekać na rozpoczęcie zajęć. Przydadzą się więc krzesła. 

 

Jak widać, niezbędne pomieszczenia się mnożą. W przypadku kilkorga uczniów nieduża przestrzeń własnego domu wystarczy. Nawet w tym przypadku jednak z czasem jednak warto pomyśleć o rozbudowie szkoły i na przykład wynajęciu/zakupie lokalu.

 

W klasie lekcyjnej powinna znajdować się naturalnie stabilnie umocowana, sięgająca sufitu rura do pole dance – lub kilka, jeśli planujemy uczyć więcej niż jedną osobę jednocześnie. Podłoże powinno być antypoślizgowe i niezbyt twarde, amortyzujące upadki. Dodatkowo należy zaopatrzyć szkołę w materace. Będą dodatkowym zabezpieczeniem w czasie ćwiczeń pole dance. Na przynajmniej jednej ścianie warto zawiesić duże lustro, dzięki któremu uczniowie będą śledzić własne postępy. 

 

Pole dance: formalności

 

Firmę należy zarejestrować w CEIDG – obecnie można to zrobić online. Podczas rejestracji przedsiębiorca wybiera formę prawną i sposób opodatkowania. Jest to również moment, w którym musi zdecydować się na nazwę szkoły – nie powinna być ona za długa ani nadto skomplikowana. Odpowiedniego kodu PKD dla naszej działalności należy szukać w działach 93 – Działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna oraz 85 – Edukacja. Może to być np. 

  • PKD 93.19.Z – Pozostała działalność związana ze sportem, 

  • PKD 85.51.Z – Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych.

 

Ponieważ jest to ryzykowny sport, należy również pamiętać o wykupieniu ubezpieczenia OC. 

 

Instruktorzy pole dance

 

Jeśli nie będziemy prowadzić lekcji samodzielnie, musimy zatrudnić nauczycieli tańca. Ważne, by przed podpisaniem umowy z taką osobą sprawdzić jej kwalifikacje. Czy pracowała już w szkole tańca? Jaki podmiot wydał jej certyfikat instruktora? Zweryfikowanie tych kwestii jest bardzo istotne, ponieważ taniec pole dance rodzi ryzyko urazów, w szczególności upadku z wysokości, dlatego powinien być nauczany wyłącznie przez profesjonalną kadrę. 

 

Marketing firmy

 

Kwestię podstawową stanowi dobra reklama firmy w sieci – witryna, profil w mediach społecznościowych, blog firmowy. Istotne, aby strona zawierała aktualne informacje dotyczące oferty szkoły, sposobu kontaktu, lokalizacji itp. Warto również napisać kilka zdań na temat doświadczenia i kompetencji instruktora. Wraz z rozwojem firmy można pokusić się o bardziej aktywną reklamę w sieci, np. artykuły sponsorowane, social media marketing, kampanie Google itp. 

 

Przeczytaj także: