Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Pomysł na biznes – jak otworzyć własny biznes, czego brakuje na rynku

Pomysł na biznes – jak otworzyć własny biznes, czego brakuje na rynku

 
Pomysł na biznes – jak otworzyć własny biznes, czego brakuje na rynku

Pomysł na własny biznes


Codziennie słyszymy dźwięk budzika i od razu myślimy: „o nie, znowu muszę iść do pracy”. Prawdopodobnie wielu ludzi zna taki scenariusz aż za dobrze. Każdego ranka zastanawiamy się, co zrobić, aby nie pójść do firmy. Być może do naszych obowiązków wkradła się rutyna lub nigdy tak naprawdę nie lubiliśmy tego, co robimy. Jeżeli męczą nas sztywne ramy czasowe, nie przepadamy za spotkaniami, to czas pomyśleć nad własnym biznesem. Jeżeli mamy jakieś hobby lub umiejętności, to warto zastanowić się nad rozkręceniem własnej firmy.

 

Jak otworzyć własny biznes


Większość ludzi uważa, że prowadzenie własnego przedsiębiorstwa jest koszmarnie trudne, wręcz niewykonalne. Nie taki jednak diabeł straszny, jak go malują. Warto się zatem zastanowić nad założeniem jednoosobowej działalności gospodarczej, dzięki czemu będziemy mieli większy wpływ na to, czym się zajmujemy. Skoro innym ludziom się udało, to czemu nie Tobie?

 

Czego brakuje na rynku


Zanim udamy się do urzędu dopełniać wszystkie formalności, warto zastanowić się, co może okazać się dobrym interesem, który z czasem zacznie nam przynosić oczekiwane korzyści finansowe. Oznacza to, że należy znaleźć swoją niszę rynkową, rozumianą jako zakres usług, które nie mają dużej konkurencji, ponieważ osób działających w tej branży jest mało. Pomysł na firmę możemy znaleźć w codziennym życiu. Warto zastanowić się, czego nam brakuje, co sprawia trudność np. podczas wykonywania podstawowych czynności domowych. Jeżeli wpadnie nam do głowy jakaś koncepcja, to warto przeszukać sieć i sprawdzić, czy w Polsce funkcjonują już przedsiębiorstwa oparte na podobnym pomyśle.

Obecnie coraz bardziej cenione jest rękodzieło. Wszystkie wyroby hand-made cieszą się dość dużą popularnością. Jeżeli mamy zdolności i umiejętności krawieckie, warto się zastanowić, jakich ubrań brakuje na rynku. Dobrze jest w takim przypadku określić swoją grupę docelową, ponieważ wtedy będzie nam łatwiej np. stworzyć design ubrań oraz dodatków.
Wraca także moda na stare meble. Dużo osób poszukuje specjalistów będących w stanie odnowić wiekowe kredensy po babci lub stworzą ciekawą stylizację wnętrz. Warto także poszukać specjalnych kursów, dzięki którym poznamy nowe techniki w różnych sztukach plastycznych.

 

Najbardziej dochodowe branże


Dochodowym biznesem może okazać się prowadzenie firmowych profili na Facebooku. Jest to dość kreatywne zadanie. Przydatna tutaj będzie wiedza z zakresu funkcjonowania social mediów. Być może z czasem dostaniemy poważniejsze zadania np. prowadzenie całych kampanii, co wiąże się np. z wymyślaniem ciekawych i chwytliwych haseł reklamowych.


Dobrym pomysłem na firmę w Polsce będzie także pomoc w prowadzeniu blogów. W takim przypadku piszemy artykuły za kogoś tak, aby później dana osoba mogła je zamieścić na własnym blogu i podpisać je swoim nazwiskiem. Jest to tak zwany ghostwriting.

 

Obecnie coraz bardziej popularne stają vlogi. Polega to na kręceniu filmików np. ze swoich podróży. Jednak nie każdy ma talent do tego, aby skomponować relację w sposób dynamiczny i ciekawy, dlatego warto sprawdzić, czy są ludzie zainteresowani taką formą współpracy.

 

Jak rozkręcić biznes


Sam pomysł to jeszcze nie wszystko. Na początku nasze fundusze mogą być ograniczone, dlatego nie możemy od razu liczyć na miejsce reklamowe w najbardziej poczytnym magazynie. Przede wszystkim powinniśmy stworzyć dobre logo, które zapadnie w pamięć potencjalnym klientom.

 

Prawdopodobnie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że obecnie założenie profilu własnej firmy na Facebooku jest konieczne. Dbajmy o to, aby na naszej stronie był ruch. Wrzucajmy posty i piszmy, co udało nam się osiągnąć, nawet jeżeli pozornie może się to wydawać błahą rzeczą. Poprośmy o pomoc znajomych. W początkowej fazie warto liczyć na pracę z polecenia, dlatego poinformujmy naszych przyjaciół, że założyliśmy biznes i chętnie wykonamy dla nich pewne zadania. Warto także zainteresować się różnymi targami, związanymi z daną branżą, dzięki czemu z naszą ofertą zapozna się więcej ludzi.

 

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Rockfin S.A.
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Opis stanowiska: Opracowywanie wymagań technicznych projektów, dobór komponentów, określenie parametrów projektowych dla głównych systemów pomocniczych do turbin gazowych, parowych, generatorów oraz wysokociśnieniowych napędów i systemów sterowania; Dobór rozwiązań technicznych...
  • Konstruktor

    Rockfin S.A.   Gorlice    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Opis stanowiska: Konstruowanie urządzeń pomocniczych smarowania i chłodzenia maszyn wirujących (sprężarki, turbiny), zbiorników, rurociągów, itp. Przygotowywanie modeli 3D konstruowanych urządzeń; Dobór podzespołów, materiałów, wykonywanie obliczeń, analiz ryzyka; Opracowywanie...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Sprzedaży B2B

    Benefit Systems SA   Rzeszów, Aleja Armii Krajowej 21    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat   6 700 - 12 000 zł brutto/mies.
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków W naszym zespole będziesz odpowiadać za pozyskiwanie nowych klientów biznesowych. Zajmiesz się sprzedażą Programu MultiLife oraz MultiSport - jednego z głównych świadczeń oczekiwanych na rynku pracy oraz otrzymasz bazę potencjalnych klientów, którą będziesz...
  • Specjalista ds. logistyki i utrzymania floty

    REMONDIS Hydrokan Sp. z o.o.   Gdańsk    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Planowanie i tworzenie harmonogramów realizacji usług. Przydzielanie i optymalne zarządzanie zasobami technicznymi oraz ludzkimi (sprzęt, załoga). Koordynacja i nadzór nad pracą zespołu terenowego liczącego ok. 30 pracowników. Planowanie zadań dla załogi, nadzór nad jakością...
  • GRUPA KDM Sp. z o.o.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków Bezpośredni nadzór nad podwykonawcami wykonującymi roboty instalacyjne / budowlane; Koordynowanie harmonogramów prac firm podwykonawczych; Przygotowywanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej; Pomoc i weryfikacja ofert przetargowych; Weryfikacja ofert dostawców i...
  • pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    19 godz.
    woj. śląskie, małopolskie, dolnośląskie, wielkopolskie ZADANIA: Wykonywanie prac ciesielskich, zbrojarskich, betoniarskich oraz ogólnobudowlanych przy obiektach mostowych; Montaż i demontaż rusztowań, szalunków systemowych i tradycyjnych; Montaż zbrojenia oraz przygotowywanie stali...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?