Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Prezentacja firmy. Jak powinna wyglądać, aby przyciągnąć klientów?

Prezentacja firmy. Jak powinna wyglądać, aby przyciągnąć klientów?

 
Prezentacja firmy. Jak powinna wyglądać, aby przyciągnąć klientów?

Tak, jak przedstawiciel handlowy musi perfekcyjnie przedstawiać promowany produkt, tak samo przedsiębiorca powinien idealnie zaprezentować swoją firmę.

 

Czym jest prezentacja firmy?

 

Prezentacja firmy ma wywołać zaplanowaną reakcję u odbiorców. Jaką konkretnie – zależy od aktualnej strategii przedsiębiorstwa. Sart-upy poszukują inwestorów, mniejsze firmy funduszy, jeszcze inne chcą pozyskać partnerów, nowe technologie, sprzedać dany produkt lub pomysł. Aby osiągnąć zamierzony efekt, muszą podjąć wiele ważnych kroków. Zaprezentowanie ich podczas spotkania z być może przyszłymi partnerami, jest jednym z pierwszych etapów. Dlatego bardzo ważne jest, by tego momentu nie lekceważyć. Dopracowana prezentacja o firmie może zapewnić jej dobrą przyszłość, utorować nowe ścieżki w branży.

 

Formy prezentacji firmy

 

W zależności od tego, co reprezentant firmy chce przedstawić słuchaczom, ile ma czasu na wypowiedź, do ilu odbiorców będzie kierował swoje wystąpienie itd., projektuje odpowiedni dokument oraz wypowiedź, które przedstawia na umówionym spotkaniu.

 

Prezentacja power point to jedna z najbardziej podstawowych i znanych form, na przedstawienie treści o firmie. Plansze z tekstem, fotografiami lub krótkimi filmikami wideo uzupełniane są bieżącymi wypowiedziami prowadzącego. Cały plik można wydrukować (oczywiście z wyjątkiem filmów), a także przesyłać bezpośrednio do zainteresowanych osób. Oprócz tego programu dostępne są również inne, podobne narzędzia dostępne online, za pomocą których można stworzyć ciekawą wizualizację.

 

Czasami też dobra prezentacja firmy może zawrzeć się w jednym krótkim filmie video, na którym już od razu umieści się komentarz do omawianych kwestii. Dodatkowo takie spotkania dobrze jest uzupełniać o katalogi, broszury, ulotki i inne materiały – zawierające szczegóły, których ze względu na brak czasu nie uda się omówić podczas wystąpienia.

 

Co powinna zawierać prezentacja oferty firmy?

 

Jakie elementy powinna zawierać dobra prezentacja firmy, by z jednej strony zainteresowała odbiorców, a z drugiej przedstawiła wszystko to, na czym zależy osobie ją prowadzącej?

 

• Bardzo ważna jest selekcja danych. Należy przedstawić te, które są istotne z perspektywy odbiorców, pozwalają zorientować się w sytuacji przedsiębiorstwa, prezentowanej ofercie itp.

 

• Wstęp warto opatrzyć podstawowymi danymi o firmie – od ilu lat jest na rynku, jak długo zajmuje się daną branżą i co udało się już osiągnąć. Jednak należy pamiętać, by nie stracić z oczu głównego celu prezentacji. Po przygotowaniu planu dobrze jest więc sprawdzić proporcje przedstawienia poszczególnych informacji.

 

• Aby zrobić dobre wrażenie na odbiorcach, warto zadbać o oprawę wizualną. Odpowiednio dobrana kolorystyka, szablony, tekst ułożony równo, dopasowany do pojawiających się obrazów.


• Całość powinna być spójna i logiczna. Oczywiście, nawet jeśli przedstawiciel firmy zleca firmie zewnętrznej wykonanie prezentacji, to musi wiedzieć, co się w niej znajduje i o czym mówi. Nie należy praktykować opcji czytania gotowego tekstu ze slajdów. Nie ma przeciwwskazań, by podczas przemówienia wspomagać się własnymi notatkami, ale niech nie będą one dokładnym powieleniem treści, którą uczestnicy spotkania będą mogli samodzielnie wyczytać.

 

Bez względu na to, czy walczymy o nowe kontakty biznesowe, nowy sprzęt, pieniądze, miejsce na rynku, pamiętajmy, że najważniejsze jest uszanowanie odbiorcy – jego czasu, potrzeb itp.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Dyrektora Liceum

    TEB Edukacja   Poznań    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów egzaminów...
  • Specjalista ds. handlowych – Dywizja Serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Na tym stanowisku będziesz odpowiadać za: Analizę rynku i wsparcie strategii sprzedaży usług serwisowych, Pozyskiwanie zapytań, wykonywanie arkuszy cenowych oraz przygotowanie ofert handlowych, Udział w rozmowach i negocjacjach handlowych – także w jęz.angielskim, Budowanie i utrzymywanie...
  • Bank Pocztowy S.A.
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Twój zakres obowiązków pozyskiwanie Klientów rozliczeniowych i kredytowych z segmentu Mieszkalnictwa (Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe) zarządzanie relacjami biznesowymi z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz partnerami biznesowymi; zapewnienie najwyższej jakości doradztwa i...
  • Spawacz / Monter

    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    ZADANIA: Spawanie konstrukcji stalowych Montaż konstrukcji stalowych Wykonywanie prac pomocniczych związanych ze spawaniem i montażem konstrukcji stalowej Wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem robót i dokumentacją techniczną Przestrzeganie technologii spawania i montażu zgodnie z...
  • Kierownik wytwórni konstrukcji stalowych

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    ZADANIA: Zarządzanie procesem produkcyjnym wytwórni konstrukcji stalowych – od planowania po realizację Nadzór nad zespołem pracowników, w tym organizacja pracy, delegowanie zadań i motywowanie zespołu Opracowywanie harmonogramów produkcji i dbałość o ich terminową realizację...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    7 godz.
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?