Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Przebudowa strony internetowej firmy: kiedy warto o tym pomyśleć?

Przebudowa strony internetowej firmy: kiedy warto o tym pomyśleć?

 
Przebudowa strony internetowej firmy: kiedy warto o tym pomyśleć?

Strona internetowa dla firmy to rodzaj wizytówki – ma ją reklamować, budować pozytywny wizerunek, informować o obszarach działalności, zachęcać do współpracy czy skorzystania z oferty, a także prezentować promowany przez przedsiębiorstwo system wartości, filozofię, z którą mogą utożsamić się klienci. By strona dla firmy wypełniła te zadania, musi zostać zbudowana w określony sposób i co jakiś czas być modernizowana. Kiedy warto pomyśleć o odświeżeniu witryny internetowej?

 

Modernizacja strony internetowej – czynniki

 

Przestarzała strona WWW dla firm może przysporzyć więcej szkody niż korzyści. O kosmetycznych lub poważniejszych zmianach warto pomyśleć, gdy przestajemy być zadowoleni z rozwiązań na kilku obszarach.

 

Wygląd strony internetowej

 

Tak jak zmienia się moda w branży odzieżowej, podobnie można mówić o trendach w wyglądzie stron internetowych. Wiąże się to z jednej strony z rozwojem technologii, ale też innymi czynnikami. Obecnie królują na przykład witryny minimalistyczne, utrzymane w jasnych tonacjach i nie atakujące użytkownika nadmiarem wyskakujących elementów, obrazków, animacji.

 

To nie znaczy, że nie możemy postawić na wyraziste kolory i animacje. Chodzi raczej o to, by wygląd strony i jej podstron był spójny, przemyślany. Musi zostać zachowana pewna logika w doborze barw i rozmieszczeniu elementów.

 

Przykładowo, jeśli menu znajduje się na niebieskim tle, ten sam odcień niebieskiego zwykle jest wykorzystywany do oznaczenia również innych elementów. Podobna harmonia dotyczy kształtów, animacji. Chaos i pstrokacizna, brak spójnej koncepcji dotyczącej wyglądu utrudniają odbiór, mogą irytować i zniechęcić użytkownika sieci do pozostania na witrynie.

 

W wyglądzie strony liczy się też rozmieszczenie i odpowiednie oznakowanie ważnych elementów. Jeśli są tam przyciski, formularze, muszą się odznaczać, być od razu zauważalne. Teksty powinny zostać podzielone na krótsze akapity. Witryna internetowa to nie strona w książce. Użytkownicy będą bardziej skłonni zapoznać się z treścią, w której zastosowano punktację i wyróżnienia niż z jednolitą ścianą tekstu.

 

SEO

 

Nawet najładniej wykonana witryna nie spełni swojego zadania, jeśli internauta nie będzie miał szansy do niej trafić. Dlatego już w czasie budowy strony internetowej należy zadbać o jej optymalizację, czyli wykorzystać narzędzia i techniki SEO po to, by witryna mogła zająć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać zatem między innymi do uwzględniania tzw. słów kluczowych w nagłówkach i treści strony oraz wykorzystaniu linków.


Zła nawigacja na stronie

 

Strona powinna być dostosowana do potrzeb użytkownika. Poruszanie się po niej musi być więc intuicyjne, proste. A to oznacza, że nawigacja na stronie internetowej nie może przysparzać trudności. Proste menu z dobrze widocznymi, logicznie uporządkowanymi zakładkami będzie zatem lepszym rozwiązaniem niż enigmatyczne odnośniki, porozrzucane w różnych miejscach witryny. Użytkownik sieci nie chce się domyślać, gdzie znajdzie dane kontaktowe firmy. Jeśli nie dotrze do nich w ciągu kilku chwil, zazwyczaj po prostu zrezygnuje z kontaktu, wybierze inną firmę.

 

Brak responsywnej strony

 

Starsze strony internetowe, stworzone kilkanaście lat temu, mogą nie uwzględniać faktu, że użytkownik zechce je przeglądać za pomocą różnych urządzeń – nie tylko na monitorze komputera, ale też telefonu czy tabletu. Rozdzielność wyświetlanej strony zmienia się, co może powodować, że poszczególne elementy przemieszczają się – a to z kolei wygląda źle i nieprofesjonalnie. Dlatego obecnie tworzone są tzw. responsywne strony, automatycznie dostosowujące się do wyświetlacza. Uwzględnienie responsywności jest niezwykle istotne, ponieważ wielu internautów wykorzystuje do przeglądania ofert, dokonywania zakupów nie komputer, ale smartfon.


Współczynniki odrzuceń

 

Ponieważ internauta jest również kimś, kto nie lubi bez potrzeby klikać i przewijać witrynę w dół, dobrze, by najważniejsze informacje znajdowały się ponad tzw. linią zgięcia (około 600 pierwszych pikseli strony). Te kluczowe komunikaty – w postaci tekstów, materiałów wizualnych czy audio, muszą zachęcać do pozostania na stronie. To dlatego np. w przypadku sklepów internetowych na górze witryny umieszczane są banery informujące o promocjach, nowych kolekcjach, specjalnych ofertach czy po prostu krótkie notki mówiące, dlaczego warto dokonać zakupu właśnie tutaj.

 

To i inne, wyżej omówione rozwiązania, mają minimalizować tzw. współczynnik odrzuceń strony, czyli sytuację, w której internauta zagląda na witrynę, a następnie, nie przejrzawszy oferty, nie wykonawszy żadnych dodatkowych czynności, opuszcza ją. Nowoczesna strona powinna zachęcać do interakcji, zarejestrowania się, dokonania transakcji, zapisania do newslettera czy chociażby przejrzenia podstron z ofertami. Jeśli współczynnik odrzuceń jest wysoki, to znaczy, że ze stroną jest coś nie tak – należy się zastanowić, co zniechęca użytkowników do zapoznania się z jej treścią.

 

Wpływ przebudowy strony na firmę

 

Obecnie nie trzeba już nikogo przekonywać co do korzyści posiadania strony internetowej dla firm. Sieć stwarza ogromne możliwości promocji i przyciągnięcia nowych klientów. Również rekrutacje czy negocjacje z kontrahentami w dzisiejszych czasach w dużej mierze prowadzone są online.

 

Ładna, nowoczesna witryna przekłada się na realne zyski firmy – poprzez reklamę oraz np. sprzedaż czy nowe kontrakty. Dlatego im szybciej przystosujemy stronę internetową do obowiązujących standardów, tym większa korzyść dla przedsiębiorstwa.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 godz.
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    3 godz.
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Twój zakres obowiązków Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów; Aktywne pozyskiwanie Klientów i utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji; Realizacja celów sprzedażowych; Kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi; Operacyjna obsługa Klientów...
  • PORR S.A.
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Twoje zadania: Obsługa rozkładarki do mas bitumicznych. Prace przy wykonywaniu robót drogowych (nawierzchnie bitumiczne). Dbanie o powierzony sprzęt. Inne prace zlecone przez przełożonego.
  • Koordynator ds. Teletechniki

    PORR S.A.   Warszawa, Ursynów    praca mobilna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Zadania: Sprawowanie nadzoru technicznego nad projektami w obszarze automatyki i dbanie o zgodność z założeniami i harmonogramem. Koordynacja prac międzybranżowych (elektryka, teletechnika, automatyka, technologia). Współpraca z zespołami realizacyjnymi, projektantami oraz dostawcami w...
  • Budimex SA
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    8 godz.
    Twoje przyszłe zadania: ‎organizacja pracy zespołu podwykonawców oraz sił własnych we współpracy z ‎kierownikiem robót w branży drogowej,‎ przygotowywanie dokumentacji do odbiorów częściowych, końcowych, weryfikacja dokumentacji projektowej i jej dystrybucja, współpraca z...

Najnowsze artykuły

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Chroniczne zmęczenie – objawy, jak sobie radzić?

Kilkudniowy urlop nie pozwolił Ci wypocząć? Nie pamiętasz, kiedy ostatnio czułeś się wyspany i nawet proste czynności wysysają z Ciebie całą energię? To może nie być zwykłe zmęczenie, ale poważniejsza dolegliwość. Wyjaśniamy, jakie są symptomy syndromu chronicznego zmęczenia, kiedy warto zwrócić się do specjalisty oraz co może pomóc złagodzić objawy CFS.

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Zapotrzebowanie na usługi opiekuńcze jest bardzo duże, dlatego kandydaci zwykle nie mają problemów ze znalezieniem posady. Jendak jeśli chcesz zatrudnić się w konkretnej placówce, a ta aktualnie nie prowadzi naboru – wykonaj pierwszy krok i złóż w niej podanie o pracę. Jak stworzyć dokument, który podkreśli Twoje umiejętności i cechy charakteru cenne w tego rodzaju pracy?