Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Smart office – czym jest inteligentne biuro?

Smart office – czym jest inteligentne biuro?

 
Smart office – czym jest inteligentne biuro?

Inteligentne biuro/ smart biuro – to hasła coraz częściej wpisywane przez pracodawców w ogłoszeniach w rubryce: „dlaczego warto z nami pracować”. Nowoczesne budynki w centrum miasta albo innej dobrze skomunikowanej z resztą miasta lokalizacji, aranżacja wnętrz biura zachwycająca nowoczesnością i designem. Czym jeszcze wyróżnia się takie miejsce? W jaki sposób budynek może być inteligentny?

 

Spis treści

Smart biuro – definicja


Przedsiębiorca, który chce, by jego biznes był określany jako smart firma, nie może za siedzibę działalności obrać miejsca, gdzie od sufitu odpada tynk, kolor ścian w biurze przywodzi na myśl szkolną stołówkę, a meble recepcyjne pamiętają końcówkę lat 90’. Choćby zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, trudno uznać taki biurowiec za budynek inteligentny. Smart biuro to cały system wielofunkcyjnych rozwiązań: nowoczesne aranżacje, wnętrza biurowe – ergonomiczne i wygodne w użytkowaniu oraz strefa relaksu, gdzie można zregenerować siły w komfortowych warunków, a także technologia wspierająca i ułatwiająca pracę człowieka.

 

Aranżacja biura typu smart


W takim biurze nie chodzi tylko o aranżację wnętrz, która cieszy oko i pozwala na ergonomiczną, efektywną pracę. Ogromną rolę odgrywa też technologia, diametralnie zmieniająca środowisko pracy. Automatyzacja procesów pozwala zaoszczędzić czas pracowników – wirtualny asystent wyręcza ich w prostych zadaniach, nowoczesne systemy sprawiają, że komunikacja jest jasna i szybka. Z poziomu telefonu można np. układać grafiki, rezerwować pokój konferencyjny itd.

 

 

Zalety smart office

 

Nowoczesne biuro przede wszystkim sprzyja wydajności i jest bezpieczne. Innowacyjne rozwiązania mają ułatwić pracę i można powiedzieć, że spełniają tę funkcję. W wygodnym biurze pracuje się łatwiej, przyjemniej. System smart, który zapewnia optymalną temperaturę i wilgotność w pomieszczeniach, otwieranie drzwi kartą magnetyczną czy czytnikiem linii papilarnych i automatyczne oznaczanie obecności, zamiast wpisywania się w zeszyt to tylko niektóre rozwiązania pozwalające zaoszczędzić czas i podnieść jakość pracy.

Ekologia i oszczędność zasobów. Nowoczesna aranżacja przestrzeni biurowej musi być proekologiczna. Sprzyja temu np. elektroniczny obieg dokumentów zamiast gromadzenia wydruków, energooszczędne oświetlenie biura.

Smart office pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, która dzięki nowoczesnej aranżacji wnętrz jest postrzegana, jako pracodawca dbający o komfort pracowników, ale też innowacyjna marka, przyciągająca uwagę klientów, korporacja nastawiona na rozwój.

 

Czytaj takżeEpidemia samotności w pracy – co oznacza i czy można z nią walczyć?

 

Smart Office – FAQ:

 

  • Co to jest smart office?

 

Smart office, smart biuro, inteligentne biuro to określenia odnoszące się do nowoczesnej przestrzeni biurowej wykorzystującej najnowsze technologie m.in. do kontrolowania warunków (temperatury, oświetlenia, zużycia energii elektrycznej). W smart office znaleźć można także przestrzeń relaksu i wypoczynku, strefy zieleni oczyszczające powietrzeni i pomagające w obniżeniu stresu i inne nowoczesne rozwiązania.

 

  • Dlaczego warto zorganizować inteligentne biuro?

 

Inteligentne biuro oznacza szereg korzyści dla pracowników: to ergonomiczne stanowiska pracy, przestrzeń sprzyjająca koncentracji, kreatywności i obniżeniu stresu, energooszczędne i ekologiczne rozwiązania. Posiadanie smart office to także prestiż dla pracodawcy i istotny element budowania marki na rynku pracy.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Kierowca kat. B

    Growth Recruiting Matthias Kalischuk Ltd.   Niemcy, okolice Sttutgart (Giengen an der Brenz)   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 godz.
    Praca przy dostarczaniu paczek. Czego oczekujemy: Prawo jazdy kat. B (minimum 1 rok) Chęci do pracy i pozytywnego nastawienia Doświadczenie kurierskie mile widziane, ale nie wymagane Podstawowa znajomość języka angielskiego
  • Tapicer

    Dietsch Polstermöbel Gmbh   Niemcy, Schmalkalden, Thüringen   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 godz.
    Twoje zadania Produkcja naszych mebli tapicerowanych (głównie ręcznie) Montaż końcowy, tj. montaż wszystkich części Mocowanie elementów funkcjonalnych do wstępnie tapicerowanych mebli Obicie stelaży i elementów formowanych wysokiej jakości tkaninami i skórami;
  • Szwacz / szwaczka

    Dietsch Polstermöbel Gmbh   Niemcy, Schmalkalden, Thüringen   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    11 godz.
    Twoje zadania Produkcja i przygotowanie pokrowców tapicerskich z elementami dekoracyjnymi Szycie tkanin i skór zgodnie ze specyfikacją Wsparcie w projektowaniu i realizacji indywidualnych życzeń klientów; Kontrola jakości gotowych produktów Pielęgnacja i konserwacja maszyn i narzędzi do szycia;
  • Inżynier Jakości Elektryk

    Rockfin S.A.   Gorlice    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    11 godz.
    Opis stanowiska: Kontrola jakości bieżącej produkcji; Opracowywanie i nadzór nad dokumentacją jakościową wyrobu; Nadzór nad wyrobem niezgodnym; Udział w próbach końcowych gotowego wyrobu; Wprowadzanie usprawnień w realizowanym obszarze pracy;
  • Emitel S.A.
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    12 godz.
    Zadania: projektowanie, w tym optymalizacja, istniejących zasobów informatycznych Spółki oraz utrzymywanie zaawansowanej i efektywnej architektury systemów i aplikacji zgodnie z najlepszymi praktykami i standardami branżowymi; tworzenie i utrzymanie dokumentacji technicznej na poziomie...
  • Specjalista ds. Kadr i Administracji

    MAOBI Group Sprawdzona firma   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 godz.
    Zakres obowiązków Prowadzenie i aktualizacja akt osobowych pracowników tymczasowych, Przygotowywanie i ewidencjonowanie dokumentów kadrowych (umowy o pracę, aneksy, wypowiedzenia, zaświadczenia), Obsługa ewidencji czasu pracy ( w tym: urlopy, nadgodziny, zwolnienia lekarskie ), Aktualizacja...

Najnowsze artykuły

Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek

Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek

Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?

AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?

W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?

Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego

Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego

Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.