Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Technika 3Z w copywritingu – czym jest?

Technika 3Z w copywritingu – czym jest?

 
Technika 3Z w copywritingu – czym jest?

Pozycjonowanie treści w internecie to jeden ze sposobów na zyskanie przewagi nad konkurencją. Skuteczne kampanie uwzględniają wsparcie copywritera wyspecjalizowanego w tworzeniu tekstów dopasowanych do konkretnej grupy odbiorców. Jednak pisanie tekstów na zamówienie nie musi być trudne – copywriterzy mają do dyspozycji reguły, które sprawiają, że tworzenie nowych treści przebiega znacznie sprawniej. Na czym polega copywriting sprzedażowy? Sprawdź!

 

Spis treści

Copywriting sprzedażowy – czym jest?

 

Copywriter to osoba, która tworzy treści na strony internetowe, ulotki, plakaty, foldery, a nawet teksty do spotów reklamowych czy scenariuszy. Zakres obowiązków copywritera zależy od celu, jaki przyświeca klientowi, a także od tego, jakie kompetencje posiada sam copywriter. W sieci jeden z głównych celów to copywriting sprzedażowy, czyli najprościej mówiąc: sztuka sprzedawania słowami.

 

To prosty, a zarazem skuteczny sposób na wyeksponowanie oferty wśród konkurencyjnych produktów i marek. Liczy się tutaj nie tylko bogaty zasób słownictwa, ciekawe nagłówki czy odpowiednio wplecione w tekst słowa kluczowe. Sprzedaż słowem skupia się na konkretnej grupie docelowej odbiorców, których należy przekonać, że dany produkt to remedium na ich problemy. Wysoko sprofilowane hasła reklamowe i przedstawienie korzyści to nie wszystko – potencjalny klient musi znaleźć w tekście wszystkie informacje, których szuka.

 

Technika 3Z w copywritingu – cel

 

Technika 3Z to jedna z podstawowych metod tworzenia skutecznych treści sprzedażowych. Wykorzystuje się w niej tzw. język korzyści. Nie chodzi jednak tylko o przedstawienie wszystkich możliwych korzyści, jakie zapewnia dany produkt. Copywriting sprzedażowy musi uwzględniać rozwinięcie trzech obszarów: 

 

  • zdrowie, 

  • zyski, 

  • związki. 

 

Dlaczego to tak ważne? Praktyczne zastosowanie copywritingu sprzedażowego odnosi się do promowania produktów poprzez nawiązywanie do zdrowia fizycznego, sfery psychicznej czy relaksu (zdrowie). Pisanie tekstów obejmuje odniesienia do pozytywnego wpływu danego produktu na ludzki organizm. Kluczowym aspektem są również pieniądze (zyski) i wszystko to, co zyskuje klient, wybierając konkretny produkt. Ostatnie Z (związki) odnosi się do stosunków społecznych – copywriting sprzedażowy powinien wskazywać na wpływ produktu na tworzenie relacji międzyludzkich.

 

Copywriting sprzedażowy – zastosowanie

 

Copywriter odpowiadający za pisanie tekstów do stron internetowych stoi przed wieloma wyzwaniami. Technika 3Z umożliwia osiągnięcie założonych rezultatów poprzez nawiązanie do trzech obszarów Z (zdrowie, zyski, związki). To także jeden z elementów, na które warto zwrócić uwagę, jeśli zastanawiasz się, jak zostać copywriterem i pisać oryginalne oraz wartościowe teksty.

 

Wykorzystanie techniki 3Z zdecydowanie ułatwia pisanie tekstów na strony internetowe, jednocześnie zapobiegając kłopotom, jakie może powodować na przykład syndrom pustej kartki. To z kolei pozwala osiągnąć cel, jakim jest pozyskiwanie klientów potencjalnie zainteresowanych zakupem danego produktu (lead generation).

 

Copywriting sprzedażowy – korzyści

 

Skuteczny marketing internetowy pozwala nakłonić potencjalnego klienta do dokonania zakupu, zapisania się do newslettera bądź wykonania jakiejś innej akcji. Technika 3Z doskonale sprawdza się także w takich aspektach jak:

 

  • zwiększenie sprzedaży (jako rezultat generowania wyższych zasięgów i konwersji);

  • dotarcie do klienta docelowego (przy minimalnych kosztach);

  • pełna prezentacja oferty, która rozwiewa ewentualne wątpliwości przed zakupem;

  • zwiększenie współczynnika konwersji (wzrost aktywności na stronie, większa ilość kliknięć).

 

Technika 3Z w copywritingu – przykłady

 

To oczywiste, że dobry tekst sprzedażowy musi zawierać urozmaicony zasób słów i w sposób interesujący podejmować dany temat. Należy jednak pamiętać, że w czasie pisania treści sprzedażowej niezbędne jest również wykorzystywanie tzw. fraz kluczowych, czyli wyrażeń często wpisywanych do wyszukiwarek internetowych.

 

Jak wcześniej wspomniano, technika 3Z skupia się na prezentowaniu produktów i usług poprzez komunikowanie korzyści, jakie z nich płyną. Przykłady zastosowania techniki 3Z to uwzględnienie w treści takich tematów jak:

 

  • zdrowie – „w zdrowym ciele zdrowy duch”, lepsze samopoczucie, wewnętrzny spokój, poczucie bezpieczeństwa itp.;

  • zyski – oszczędność pieniędzy, skrócony czas finalizacji transakcji (oszczędność czasu), większa atrakcyjność itp.;

  • związki – zwiększenie atrakcyjności seksualnej, dbałość o bliskich (zabezpieczenie finansowe) itp.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Dyrektora Liceum

    TEB Edukacja   Poznań    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów egzaminów...
  • Specjalista ds. handlowych – Dywizja Serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Na tym stanowisku będziesz odpowiadać za: Analizę rynku i wsparcie strategii sprzedaży usług serwisowych, Pozyskiwanie zapytań, wykonywanie arkuszy cenowych oraz przygotowanie ofert handlowych, Udział w rozmowach i negocjacjach handlowych – także w jęz.angielskim, Budowanie i utrzymywanie...
  • Bank Pocztowy S.A.
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    3 godz.
    Twój zakres obowiązków pozyskiwanie Klientów rozliczeniowych i kredytowych z segmentu Mieszkalnictwa (Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe) zarządzanie relacjami biznesowymi z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz partnerami biznesowymi; zapewnienie najwyższej jakości doradztwa i...
  • Spawacz / Monter

    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    ZADANIA: Spawanie konstrukcji stalowych Montaż konstrukcji stalowych Wykonywanie prac pomocniczych związanych ze spawaniem i montażem konstrukcji stalowej Wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem robót i dokumentacją techniczną Przestrzeganie technologii spawania i montażu zgodnie z...
  • Kierownik wytwórni konstrukcji stalowych

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    ZADANIA: Zarządzanie procesem produkcyjnym wytwórni konstrukcji stalowych – od planowania po realizację Nadzór nad zespołem pracowników, w tym organizacja pracy, delegowanie zadań i motywowanie zespołu Opracowywanie harmonogramów produkcji i dbałość o ich terminową realizację...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?