Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Viral: co to? Jak wpływa na marketing firmy?

Viral: co to? Jak wpływa na marketing firmy?

 
Viral: co to? Jak wpływa na marketing firmy?

Marketing wirusowy to niewymagający dużych kosztów, wynajmowania billboardów w centrum miasta czy prowadzenia długich kampanii reklamowych sposób dotarcia do dużej grupy potencjalnej klientów. Jak dużej? Tutaj w zasadzie nie ma ograniczeń. Czym jest viral, na czym polega tego typu reklama i dlaczego jest skuteczna?

 

Viral: co to jest?

 

Angielskie słowo viral po polsku oznacza "wirusowy". Viral marketing, czyli marketing wirusowy polega na zainicjowaniu akcji, opublikowaniu, najczęściej w mediach społecznościowych, treści, która z czasem zaczyna żyć własnym życiem, rozprzestrzeniać się dzięki zaangażowaniu potencjalnych klientów. Oryginalna, ciekawa reklama, grafika, hasło czy video trafiają do coraz większej grupy odbiorców. Treść nie musi odnosić się wprost do oferty firmy – wystarczy, że wywołuje pozytywne skojarzenia z marką.

 

Viral: cel

 

Krótko mówiąc, marketing wirusowy w internecie może być bardzo skutecznym, a jednocześnie niewymagającym dużych nakładów finansowych sposobem, by zaistnieć w świadomości konsumentów.

 

To właśnie klienci zaczynają odpowiadać za rozpowszechnianie reklamy – przekazują ją dalej – swoim znajomym czy rodzinie. Czym może być viral? Śmieszny filmik, nawiązujący do aktualnych wydarzeń mem, ale też przekaz poruszający ważne społecznie tematy, coś, co wzrusza, pokazuje problem – w tego typu reklamach nawiązanie do marki pozostaje w tle. Klient wie, kto stoi za komunikatem, ale z jego punktu widzenia jest to kwestia drugorzędna. Liczy się bowiem przede wszystkim interesujący content.

 

Viral: przykłady

 

Przykłady użycia marketingu wirusowego można mnożyć. Sukces odniosło video z relacją ze skoku ze stratosfery Felixa Baumgartnera, sponsorowane przez Red Bull. Niekiedy użyte w reklamie slogany wchodzą do języka codziennego, jak np. "No to Frugo" czy "Red Bull doda ci skrzydeł".

 

Zalety viralu

 

Marketing to bardzo pojemny worek i aby wypromować swoją markę, trzeba umiejętnie z niego korzystać, świadomie wykorzystać określone rodzaje marketingu, uwzględniając zainteresowania i potrzeby klientów.

 

Szansa na to, że tradycyjna reklama produktu będzie na tyle interesująca, że użytkownicy internetu będą przesyłać ją znajomym, udostępniać na swoich profilach w mediach społecznościowych, jest mała. Wręcz przeciwnie – zmęczeni ciągłą obecnością reklam konsumenci starają się unikać tego typu przekazów, zamykają wyskakujące na stronach internetowych okienka, przełączają kanał TV, gdy zaczyna się blok reklamowy.

 

Virale to natomiast komunikaty, które wydają się warte uwagi i angażują potencjalnych klientów w rozpowszechnianie ich. Warto jednak pamiętać, że odbiorcy są w tej kwestii bardzo wymagający.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Brygadzista / Monter sieci zewnętrznej wodno - kanalizacyjnej

    Max Bau Sp. z o.o.   Niemcy   
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   50,00 - 70,00 zł brutto/godz.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Opis stanowiska: Zatrudnimy do naszych budów na terenie Niemiec wykwalifikowanych brygadzistów, monterów sieci zewnętrznej wod.-kan.
  • Specjalista / Specjalistka ds. rozwoju i szkoleń

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 godz.
    Twój zakres obowiązków Analiza potrzeb rozwojowych i wykorzystywania narzędzi rozwojowych we współpracy z menedżerami i HRBP; Tworzenie rocznego planu szkoleń; Realizacja szkoleń i innych działań rozwojowych zgodnie z potrzebami (zakup, organizacja, koordynacja, rozliczenia z dostawcami,...
  • Dyrektor finansowy

    Vetlab Sp. z o.o.   Katowice, ul. Żeliwna 36    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    Zakres obowiązków: zarządzanie budżetem i planowaniem finansów firmy, w tym opracowywanie strategii finansowej i analizowanie wskaźników finansowych, przygotowanie projektów rozwoju firmy oraz analiza finansowa efektywności takich inwestycji, zarządzanie krótko- i długoterminową...
  • Frezer / Tokarz z językiem niemieckim

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   12 000 - 14 000 zł brutto/mies.  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Obowiązki: Programowanie, ustawianie i obsługa frezarek lub tokarek CNC, Weryfikacja i wprowadzanie korekt w gotowych programach obróbczych, Obróbka detali zgodnie z dokumentacją techniczną, Monitorowanie procesów skrawania i dokonywanie niezbędnych regulacji, Dbanie o porządek na...
  • Przedstawiciel Regionalny (branża weterynaryjna)

    Vetlab Sp. z o.o.   Warszawa    praca mobilna
    specjalista mid / junior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    8 godz.
    Obszar pracy obejmuje województwa: mazowieckie i lubelskie. Zakres obowiązków: pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie dobrych relacji z obecnymi, realizacja założeń sprzedażowych i marketingowych, reprezentowanie firmy podczas targów i konferencji, raportowanie z prowadzonych działań...
  • Spedytor międzynarodowy / Spedytorka międzynarodowa

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok, Józefa Marjańskiego 3/309    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Obowiązki: planowanie, uzgadnianie warunków dostawy z przewoźnikiem, przygotowanie i wysyłka zamówienia transportowego, operacyjne prowadzenie transportu, kontrolowanie przez przewoźnika warunków dostawy, współpraca z innymi działami przedsiębiorstwa, informowanie klienta o postępie...

Najnowsze artykuły

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

81% Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną „zdecydowanie dobrze” lub „raczej dobrze” – skąd zatem śmieci w lasach, trujący dym spalanych śmieci zimą, góry marnowanej żywności trafiające do śmietników? Nasza wiedza o tym, które działania są korzystne dla planety, a które nie, bywa dużo bardziej ograniczona niż nam się wydaje. W zrozumieniu ekologii na co dzień pomaga edukator ekologiczny.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.