Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Żarty biurowe - na Prima Aprilis i nie tylko

Żarty biurowe - na Prima Aprilis i nie tylko

 
Żarty biurowe - na Prima Aprilis i nie tylko

My, Polacy jesteśmy w czołówce najdłużej pracujących narodów. Statystyczny Kowalski średnio w ciągu roku poświęca na służbowe obowiązki prawie 2 tysiące godzin! Ten czas pozwala współpracownikom poznać się na wylot i bardzo często czysto zawodowe relacje przeistaczają się w bardziej prywatne.

 

Nawet wykonując najbardziej absorbujące zadania, trudno przez 8 godzin dziennie zachowywać się zupełnie poważnie. Pozytywna atmosfera w pracy to jeden z najważniejszych czynników motywujących zatrudnionych. Dobrze, jeśli krótka przerwa na kawę w miłym towarzystwie pozwala oderwać się od obowiązków. Jeszcze lepiej, jeśli współpracownicy są na takiej stopie znajomości, że mogą pozwolić sobie na niewinne biurowe psikusy.

 

Żarty w pracy

 

Warto jednak mieć na uwadze, że z pozoru nieszkodliwe żarty w pracy potrafią zepsuć atmosferę. Co bowiem w sytuacji, kiedy obiektem kawałów biurowych zawsze jest ta sama osoba? Albo jeśli czuje się ona urażona kontekstem? Należy bezwzględnie rozgraniczyć psikusy w pracy, z których śmieją się wszyscy, od celowego naśmiewania się z jednej osoby. Bardzo szybko dowcipy biurowe mogą przeobrazić się w nękanie.

 

Przełożony, nawet jeśli w jego osobistej opinii pracownik, który skarży się na psikusy biurowe jest nadwrażliwy, ma obowiązek zareagować. Długotrwałe i uporczywe naśmiewanie się jest bowiem nie tylko nieetyczne, ale także nosi znamiona mobbingu. Przyjmijmy jednak, że z okazji zbliżającego się Prima Aprilis w pracy chcielibyśmy zaskoczyć nasz zespół oryginalnymi żartami biurowymi, które rozbawią wszystkich, a jednocześnie nikogo nie urażą. Co wybrać?

 

Prima aprilis w biurze

 

W Internecie możemy znaleźć mnóstwo biurowych żartów. Poradnik dla złośliwych napisany na ich podstawie byłby bardzo obszerny i pełen pomysłów często dość skomplikowanych i kłopotliwych w realizacji. Kawały w pracy powinny być zabawne, ale nieszkodliwe.

Najczęściej oblepienie myszki galaretką, zasianie rzeżuchy w klawiaturze albo zasypanie biurka kolegi papierkami nie wywoła entuzjazmu naszego szefa - zniszczymy sprzęt i zaburzymy tok pracy, co może zostać uznane nawet za ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych.

 

Jeśli więc zastanawiamy się, jaki kawał zrobić koledze, warto wybrać taki, wobec którego nikt nie będzie miał wątpliwości. Dość znanym już żartem w biurze jest printscreen pulpitu ustawiony jako tło. Jeśli przeniesiemy rzeczywiste ikonki do jednego, ukrytego folderu, z pewnością użytkownikowi komputera zajmie chwilę dojście do źródła problemów. Możemy także używając skrótu klawiszowego, odwrócić obraz o 180 stopni.

 

Nieszkodliwe, a zabawne mogą być także żarty kulinarne. Pozostawione we wspólnej kuchni ciastka, w których biały krem zamienimy na majonez albo udająca cukierki zatopiona w czekoladzie brukselka czy kostki rosołowe – to tylko przykłady dowcipów w pracy.

 

Kawał w biurze można zrobić także spóźnialskiemu pracownikowi – wystarczy przestawić zegarki o godzinę do przodu i utrzymywać, że spóźnił się dużo bardziej niż zwykle.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • GRUPA KDM Sp. z o.o.
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    1 godz.
    Miejsce pracy: województwo małopolskie, mazowieckie, wielkopolskie, śląskie, pomorskie, warmińsko -mazurskie Twój zakres obowiązków Koordynacja oraz nadzór robót w zakresie instalacji elektrycznych; Organizacja i kontrola pracy podległych podwykonawców; Określanie bieżącego...
  • Ślusarz / Konserwator

    ANABUD Bogucki Sp. z o.o.   Łagówek    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za: wykonywanie prac ślusarskich i konserwatorskich, drobne naprawy pojazdów i maszyn, wymiany oleju i filtrów, utrzymanie porządku i organizacji w warsztacie przyzakładowym, wyjazdy na budowy w celu wykonania serwisu maszyn i...
  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu opieki seniora

    Socco Stuttgart GmbH   Niemcy, całe Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę   14 221 zł brutto/mies.  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska wykonywanie zabiegów higieniczno-pielęgnacyjnych; podawanie posiłków; kontrola wagi pacjenta, mierzenie ciśnienia, temperatury, poziomu cukru we krwi; wykonywanie zleceń lekarskich według obowiązujących procedur;
  • GRUPA KDM Sp. z o.o.
    młodszy specjalista (junior) / asystent  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków przygotowywanie i obieg korespondencji kierowanej do Inwestora; przygotowywanie i obieg korespondencji kierowanej do Podwykonawców; sporządzanie protokołów z narad i innych spotkań odbywanych w ramach kontraktu; przygotowanie zestawień pod rozliczenia kontraktu – z...
  • GRUPA KDM Sp. z o.o.
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków Prowadzenie powierzonych budów w sposób zgodny z wiedzą i sztuką budowlaną oraz prawem budowlanym; Bezpośredni nadzór nad podwykonawcami i zespołem; Kontrola jakości i terminowości wykonywanych robót; Koordynacja prac na budowie; Sporządzanie i analiza...
  • GRUPA KDM Sp. z o.o.
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    2 godz.
    Twój zakres obowiązków Prowadzenie budowy w sposób zgodny z wiedzą i sztuką budowlaną oraz prawem budowlanym; Osiąganie w realizowanych projektach budowlanych / instalacyjnych wyznaczonych celów; Bezpośredni nadzór nad podwykonawcami wykonującymi roboty instalacyjne; Kontrola jakości i...

Najnowsze artykuły

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. –  Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.