Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Drukarka do biura – którą wybrać? Co wziąć pod uwagę?

Drukarka do biura – którą wybrać? Co wziąć pod uwagę?

 
Drukarka do biura – którą wybrać? Co wziąć pod uwagę?

Mimo że przedsiębiorcy coraz częściej posługują się dokumentami elektronicznymi, to obok ekspresu do kawy do biura wciąż drukarka jest jednym z podstawowych elementów wyposażenia firmy. Zakup drukarki do biura wiąże się ze sporym wydatkiem oraz kosztami jej utrzymywania przez wiele lat. Mając to na uwadze, trzeba podjąć decyzję o tym, która drukarka najlepiej zaspokoi potrzeby danej firmy.

 

Spis treści

Drukarka do biura – na co zwrócić uwagę przy zakupie?


Inne parametry drukarki są ważne dla dużych korporacji, inne dla małych, a nawet jednoosobowych firm. Pytanie, które każdy przedsiębiorca powinien sobie zadać przed podjęciem decyzji o zakupie drukarki, to przede wszystkim:

 

  • ile miesięcznie firma będzie drukować?
  • co będzie drukować i w jakim formacie?
  • jakie dodatkowe funkcje będą przydatne?


Drukarka biurowa – ceny


Koszt zakupu samej drukarki nie powinien być głównym kryterium wyboru. W długofalowej perspektywie bardziej istotny jest koszt jej eksploatacji. Największy wpływ ma na niego bezawaryjność i niski koszt wydruku pojedynczej strony, czyli wydatki na tusze i tonery. Do kosztów wydruku należy dodać również cenę zakupu papieru.


Kupując tanią drukarkę, zwykle narażamy się na wysokie koszty jej utrzymania. Jednakże w przypadku niektórych drukarek można obniżyć koszty eksploatacji, stosując zamienniki. Oferta cenowa mniej znanych producentów tuszy czy tonerów jest zwykle korzystniejsza. Nie każda drukarka będzie jednak prawidłowo współpracować z zamiennikami, dlatego warto najpierw to sprawdzić. Obniżyć koszty może też automatyczny duplex, czyli funkcja umożliwiająca drukowanie na dwóch stronach kartki bez konieczności ich przekładania. Dzięki temu zużywa się mniej papieru i dba o środowisko.


Drukarka laserowa czy atramentowa?


Na rynku drukarek wyróżniamy przede wszystkim drukarki laserowe i atramentowe. Atramentowe są tańsze w zakupie od laserowych. ale koszty ich eksploatacji – zwykle wyższe. Przewagą atramentowych jest lepsza jakość wydruku, ponieważ obraz tworzony jest linia po linii, zaś drukarka laserowa robi to warstwowo. Kolorowe i monochromatyczne drukarki laserowe oferują rozdzielczość sięgającą 2400 x 600 dpi. To zdecydowanie mniej od drukarek atramentowych. A to oznacza, że drukarki laserowe nie sprawdzą się w firmach, gdzie drukuje się zdjęcia. Ponadto, drukarki atramentowe zawdzięczają swoją popularność szybkiej pracy i uniwersalności. Pozwalają drukować teksty, kolorowe grafiki i zdjęcia.


Jeśli w biurze nie ma potrzeby drukowania w kolorze, to zdecydowanie lepiej sprawdzi się monochromatyczna drukarka laserowa. Koszt wydruku strony z tekstem na czarno-białej drukarce laserowej jest kilkukrotnie niższy od wydruku na atramentówce. Laserowe charakteryzują się też dłuższą żywotnością i są lepiej przystosowane do masowego drukowania.


Ważną kwestią, którą także warto uwzględnić podczas podejmowania decyzji, jest format wydruku. Przy standardowym wykorzystywaniu urządzenia wystarczy wydruk w formacie A4. Z kolei w średnich i większych firmach warto przemyśleć funkcję druku w formacie A3, przydatny do plakatów czy broszur.


Dla wielu firm istotne jest również, aby urządzenie, oprócz drukowania, miało funkcję skanowania i kserowania dokumentów. Przydatną funkcją jest też łączność bezprzewodowa wi-fi z urządzeniem, ponieważ pozwoli to na znaczne ograniczenie ilości kabli w biurze.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Specjalista ds. planowania materiałowego i logistyki produkcyjnej

    VENS sp. z o.o.   Niepołomice    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista mid / senior / junior  kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zarządzanie przepływem części i materiałów w łańcuchu dostaw; Zapewnienie terminowych dostaw komponentów na potrzeby produkcji; Monitorowanie stanów magazynowych i koordynacja dostaw w systemach JIS/JIT; Analiza zapotrzebowania na materiały, planowanie poziomu zamówień, przygotowanie...
  • Inżynier / Technik Elektryk

    Qenergii Piotr Stefaniak   Lublin, Kolonia Pliszczyn 130    praca stacjonarna
    specjalista (mid) / pracownik fizyczny  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat   7 000 - 10 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: prace projektowe; prace w terenie (sieci, przyłącza, instalacje)
  • Serwisant / Technik Pojazdów Turystycznych

    Kampery Suwałowski   Mościska, ul. Sikorskiego 129    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 500 - 9 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: wykonywanie napraw i przeglądów technicznych pojazdów turystycznych, montaż oraz konserwacja instalacji elektrycznych, wodnych i gazowych, realizacja drobnych prac stolarskich, montażowych i lakierniczych, instalacja dodatkowych systemów, takich jak klimatyzacja dachowa,...
  • Doradca ds. sprzedaży międzynarodowej

    Kampery Suwałowski   Mościska, ul. Sikorskiego 129    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 000 - 20 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: aktywna sprzedaż pojazdów turystycznych oraz wyposażenia dodatkowego, kompleksowa obsługa klientów – od zapytania po realizację zamówienia, utrzymywanie relacji handlowych z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi, przygotowywanie ofert, doradztwo produktowe i wsparcie...
  • Doradca ds. rozwiązań IT

    SerwNet Sp. z o.o.   Mościska, ul. Sikorskiego 129    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   7 000 - 20 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: sprzedaż systemów wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem oraz narzędzi automatyzujących procesy, aktywne poszukiwanie nowych klientów biznesowych i utrzymywanie relacji z dotychczasowymi, prowadzenie prezentacji produktowych i spotkań doradczych, opracowywanie ofert i...
  • Konsultant ds. wdrożeń systemów ERP

    SerwNet Sp. z o.o.   Mościska, ul. Sikorskiego 129    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: realizacja wdrożeń systemów ERP w obszarach finansowo–księgowych, kadrowych i sprzedażowych, analiza procesów biznesowych klientów i dostosowanie rozwiązań do ich potrzeb, konfiguracja systemu oraz testowanie nowych funkcjonalności, prowadzenie szkoleń i wsparcie...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?