Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Powiadomienia push a promocja firmy

Powiadomienia push a promocja firmy

 
Powiadomienia push a promocja firmy

Powiadomienie push: co to? 

 

Powiadomienia push to narzędzie umożliwiające szybsze i łatwiejsze docieranie do klientów. Dzięki nim osoba, która zaakceptowała notyfikację push np. ze strony danej firmy, będzie miała do nich łatwy dostęp nawet wówczas, gdy nie odwiedza witryny przedsiębiorstwa ani nie loguje się do skrzynki pocztowej.

 

Notyfikacje push: działanie

 

Jak działają powiadomienia push w telefonie czy na komputerze łatwo wyjaśnić na konkretnym przykładzie. Sztandarowy stanowi aplikacja Messanger, która wysyła na urządzenie mobilne powiadomienie o nowej wiadomości od kogoś znajomego  – za pomocą komunikatu tekstowego,dymka. Użytkownik telefonu nie musi uruchamiać aplikacji, otrzymuje informację od razu. 

 

W analogiczny sposób działają powiadomienia push na stronie firmowej. Kiedy użytkownik zainteresowany ofertą przedsiębiorstwa zgodzi się na notyfikację, na pulpicie jego urządzenia – komputera, tabletu, telefonu – będą pojawiać się różne wiadomości w formie tekstowej czy graficznej. 

 

Powiadomienia push w promocji firmy: wady i zalety

 

Znane są zalety własnej strony internetowej firmy w kreowaniu wizerunku firmy i skutecznym marketingu. Stosowanie powiadomień typu push pozwala na jeszcze skuteczniejszą promocję przedsiębiorstwa. Użytkownicy sieci pozytywnie odbierają push, powiadomienia cechują się bowiem wysokim poziomem personalizacji. Konsument widzi tylko to, na co się zgodził, co go interesuje. Reklama nie jest więc w jego odczuciu agresywna, lecz odpowiada na osobiste preferencje. 

 

Kolejną zaletą takich powiadomień jest prostota. Push jest łatwiejszy w obsłudze niż na przykład newsletter. Bezpośredni przekaz umożliwia z koleijeszcze silniejsze związanie marki z klientem, wkroczenie do jego codzienności i stanie się jej stałym elementem. 

 

Jak każde narzędzie marketingowe, również push ma swoje wady. Może być nią na przykład zła kalibracja powiadomień – wysyłanie ich zbyt często, o niewłaściwych porach lub o treści, która przestaje odpowiadać klientowi. W takim wypadku notyfikacja może wywołać skutek odwrotny do zamierzonego i zrazić konsumenta do marki. 

 

Jak widzimy, push stanowi klasyczny przykład tzw. outbound marketingu, kiedy to firma wychodzi z inicjatywą i szuka możliwości dotarcia do klienta. Właściwe korzystanie z tego narzędzia może przyczynić się do rozpoznawalności przedsiębiorstwa, przyciągnąć klientów i w efekcie zwiększyć zyski np. ze sprzedaży. 

 

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Kierownik robót branży sanitarnej

    Grinbud   Gniezno    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: kierowanie robotami w zakresie robót sanitarnych; bezpośredni nadzór nad realizacją robót instalacyjnych współpraca z kierownikami budów i kierownikami robót innych branż;
  • Referent ds. zamówień publicznych

    Pomorska Grupa Konsultingowa S.A.   Bydgoszcz    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat   5 000 - 6 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków Uczestniczenie w opracowaniu dokumentacji postępowań o zamówienie publiczne zgodnie z obowiązującymi przepisami: SWZ wraz z załącznikami; Uczestniczenie w przygotowaniu ogłoszeń w BZP oraz e-Notices; Uczestniczenie w procesie badania i oceny ofert pod kątem...
  • Kierownik Budowy

    BMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ   Żukowo (pow. kartuski, gm. Żukowo)    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Organizowanie i prowadzenie robót zgodnie z zawartymi umowami, dokumentami projektowymi, opisem technicznym oraz wymogami sztuki budowlanej. Przestrzeganie prawideł ekonomicznych umów oraz zasady oszczędnego gospodarowania przydzielonymi środkami produkcji. Zabezpieczenia mienia budowy oraz...
  • Kierownik ds. Nadzoru Budowlanego

    BMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ   Żukowo (pow. kartuski, gm. Żukowo)    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    prowadzenie prac budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową i wytycznymi technicznymi; koordynowanie podwykonawców oraz nadzorowanie zespołów wykonawczych; opracowywanie harmonogramów oraz nadzór nad ich realizacją; kontrolowanie jakości robót, przestrzegania norm i terminowości;...
  • Inżynier budowy - Kierownik robót

    BMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ   Żukowo (pow. kartuski, gm. Żukowo)    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Organizowanie i prowadzenie robót zgodnie z zawartymi umowami, dokumentami projektowymi, opisem technicznym oraz wymogami sztuki budowlanej. Przestrzeganie prawideł ekonomicznych umów oraz zasady oszczędnego gospodarowania przydzielonymi środkami produkcji. Zabezpieczenia mienia budowy oraz...
  • Kierowca autobusu

    DELTA SECURITY Sp. z o.o. Sp. k.   Książ Wielkopolski    praca mobilna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska Prowadzenie autobusu zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego i harmonogramem jazdy; Reprezentowanie firmy w sposób profesjonalny i uprzejmy; Zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu pasażerów w czasie przejazdu; Udzielanie pomocy pasażerom w razie potrzeby; Dbanie o...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?