Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Sprzedaż przez social media: czym jest social selling?

Sprzedaż przez social media: czym jest social selling?

 
Sprzedaż przez social media: czym jest social selling?

 

Social selling: co to jest?

 

Social selling polega na wykorzystaniu mediów społecznościowych do prowadzenia działalności sprzedażowej. Sprzedaż przez social media prowadzona jest z wykorzystaniem narzędzi, które dostarcza sama platforma, np. Facebook, Instagram czy Pinterest. Takie rozwiązanie zyskuje na popularności, gdyż pozwala zaprezentować ofertę szerokiemu gronu odbiorców.

 

Social selling: jak zacząć sprzedawać?

 

Przedsiębiorca prowadzący działalność handlową zakłada konto na wybranym portalu społecznościowym. Firmy często traktują te profile jako rodzaj wizytówki, miejsce o walorach reklamowych. Tymczasem narzędzia Facebooka czy Instagrama umożliwiają również prowadzenie sprzedaży przez media społecznościowe.

 

Wystarczy trzymać się instrukcji, które twórcy tych miejsc przygotowali dla przedsiębiorców. Na przykład na profilu firmy na Facebooku należy przejść do Ustawień, a następnie Edycji strony. Wybrać zakładkę: Szablony i karty. Teraz wystarczy dodać kartę, to znaczy z wyświetlonych opcji wybrać: Sklep. Dzięki temu na fanpage’u firmy pojawi się nowa zakładka, która będzie pełnić funkcję sklepu internetowego.

 

Nie powinniśmy mieć również problemów z założeniem sklepu na Instagramie czy Pintereście. To portale, które opierają się na prezentacji atrakcyjnych zdjęć, dlatego są szczególnie godne uwagi, jeśli chodzi o działalność sprzedażową.

 

W przypadku Instagrama, konieczne jest, by profil firmowy był połączony z katalogiem produktów znajdujących się na koncie na Facebooku. W celach handlowych wykorzystuje się oznaczanie (tagowanie) zdjęć. Przykładowo, na zdjęciu sprzedażowym, na którym modelka prezentuje sukienkę, buty i biżuterię marki, można dodać tagi z informacjami o tych właśnie produktach. By włączyć funkcję oznaczania na koncie firmowym, należy zajrzeć do Ustawień, a następnie wybrać: Firma i Zarejestruj się w usłudze Zakupy. Kolejne kroki są proste – trzeba wybrać katalog z produktami oraz zatwierdzić zmiany.


Social selling: korzyści

 

Dlaczego warto postawić nie tylko na marketing w mediach społecznościowych, ale również social selling? Przede wszystkim dlatego, że z mediów tych codziennie korzystają miliony osób. Sprawna polityka promocyjna, publikowanie ciekawych treści sprawia, że osoby te chętnie wchodzą w relacje z marką. Zaczynają obserwować profil, biorą udział w konkursach, reagują na posty. Zapamiętują markę i są skłonni skorzystać z oferty. Dzięki narzędziom mediów społecznościowych mogą tego dokonać od razu, w tym samym wirtualnym środowisku, co przyspiesza proces.

Ostatecznie zatem firma zyskuje większą liczbę klientów, skuteczniejszą promocję marki, a finalnie – wyższe zyski ze sprzedaży.

 

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Kierownik robót branży sanitarnej

    Grinbud   Gniezno    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: kierowanie robotami w zakresie robót sanitarnych; bezpośredni nadzór nad realizacją robót instalacyjnych współpraca z kierownikami budów i kierownikami robót innych branż;
  • Referent ds. zamówień publicznych

    Pomorska Grupa Konsultingowa S.A.   Bydgoszcz    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat   5 000 - 6 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków Uczestniczenie w opracowaniu dokumentacji postępowań o zamówienie publiczne zgodnie z obowiązującymi przepisami: SWZ wraz z załącznikami; Uczestniczenie w przygotowaniu ogłoszeń w BZP oraz e-Notices; Uczestniczenie w procesie badania i oceny ofert pod kątem...
  • Kierownik Budowy

    BMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ   Żukowo (pow. kartuski, gm. Żukowo)    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Organizowanie i prowadzenie robót zgodnie z zawartymi umowami, dokumentami projektowymi, opisem technicznym oraz wymogami sztuki budowlanej. Przestrzeganie prawideł ekonomicznych umów oraz zasady oszczędnego gospodarowania przydzielonymi środkami produkcji. Zabezpieczenia mienia budowy oraz...
  • Kierownik ds. Nadzoru Budowlanego

    BMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ   Żukowo (pow. kartuski, gm. Żukowo)    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    prowadzenie prac budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową i wytycznymi technicznymi; koordynowanie podwykonawców oraz nadzorowanie zespołów wykonawczych; opracowywanie harmonogramów oraz nadzór nad ich realizacją; kontrolowanie jakości robót, przestrzegania norm i terminowości;...
  • Inżynier budowy - Kierownik robót

    BMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ   Żukowo (pow. kartuski, gm. Żukowo)    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Organizowanie i prowadzenie robót zgodnie z zawartymi umowami, dokumentami projektowymi, opisem technicznym oraz wymogami sztuki budowlanej. Przestrzeganie prawideł ekonomicznych umów oraz zasady oszczędnego gospodarowania przydzielonymi środkami produkcji. Zabezpieczenia mienia budowy oraz...
  • Kierowca autobusu

    DELTA SECURITY Sp. z o.o. Sp. k.   Książ Wielkopolski    praca mobilna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska Prowadzenie autobusu zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego i harmonogramem jazdy; Reprezentowanie firmy w sposób profesjonalny i uprzejmy; Zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu pasażerów w czasie przejazdu; Udzielanie pomocy pasażerom w razie potrzeby; Dbanie o...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?