Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Welcome pack dla nowego pracownika – jakie ma zalety? Co można podarować?

Welcome pack dla nowego pracownika – jakie ma zalety? Co można podarować?

 
Welcome pack dla nowego pracownika – jakie ma zalety? Co można podarować?

Zależy Ci na stworzeniu w przedsiębiorstwie zgranego zespołu dobrych specjalistów? Zastanawiasz się, jak zatrzymać pracowników na dłużej? W budowaniu więzi podwładnych z firmą liczą się gesty pokazujące, że pracodawcy zależy na każdej z osób. Warto, by pracownik wiedział, że trafił we właściwe miejsce, już pierwszego dnia w firmie. Pozytywne wrażenie zrobi na nim welcome pack – co to takiego?

 

Spis treści

Welcome pack – co to? 

 

Welcome pack oznacza pakiet powitalny. Jest to swego rodzaju podarunek, który przekazuje się nowemu pracownikowi. Prezent ociepla atmosferę, ma pokazać nowo przyjętej osobie, że jest mile widziana. Dzięki temu nowy pracownik sam może poczuć się nieco pewniej w nieznanym miejscu, a więc i szybciej się przystosować do nowych warunków pracy. 

 

Warto pamiętać, że welcome pack to także jeden z elementów wizerunkowych firmy. Tego typu bonus jest może podnieść notowania firmy wśród kandydatów do pracy.

 

Welcome pack – kiedy go wręczamy?

 

Welcome pack najczęściej dawany jest w pierwszym dniu zatrudnienia (ewentualnie w ciągu tygodnia od podjęcia pracy). Zdarza się jednak, że podarunek czeka na pracownika wcześniej, podczas podpisywania umowy itp.

 

Pakiety przekazuje się zarówno pracownikom stacjonarnym, jak i zdalnym. Wysyłanie pakunków na start pracownikom zatrudnionym w trybie home office jest częstą praktyką np. przedsiębiorstw z branży IT lub telekomunikacyjnej.

 

Welcome pack – co możemy podarować nowemu pracownikowi?

 

Welcome pack osób pracujących online zawiera często firmowego laptopa, telefon i inny niezbędny do pracy sprzęt. Ponadto w pakiecie mogą znaleźć się np. pendrive, powerbank, długopisy, zakreślacze, notatniki i koszulka z logo firmy.

 

  • Drobne upominki biurowe

 

Miłym gestem jest dodawanie do welcome packu drobnych upominków: kawy, herbaty lub innego napoju, butelek i kubków termicznych, gadżetów odstresowujących jak piłeczki do ściskania, zabawki sensoryczne typu pop it.

 

  • Gadżety promocyjne

 

W pakiecie startowym można również umieścić próbki produktów wytwarzanych przez firmę, takich jak kosmetyki, produkty spożywcze i inne.

 

  • Pakiety informacyjne, Culture book

 

Kolejnym elementem, jaki warto dodać do paczki, jest broszura czy folder z podstawowymi informacjami na temat struktury firmy, zakresu jej działalności, osiągnięć, historii, czy promowanych przez nią wartości.

 

  • Osobista wiadomość

 

W welcome packu warto zamieścić także list lub choćby krótką, odręczną notatkę skierowaną konkretnie do danej osoby – kilka ciepłych słów powitania od przełożonego. Taka wiadomość spowoduje, że nowy pracownik poczuje się potrzebny i doceniony – a więc szybciej się zaaklimatyzuje, będzie bardziej zmotywowany do pracy.

 

Welcome pack – zalety

 

Pakiety powitalne mają wiele zalet, między innymi:

 

  • ułatwiają zaaklimatyzowanie się przyjętej osobie,
  • budują więź nowozatrudnionego z firmą,
  • obniżają stres związany z podjęciem zatrudnienia w nowym miejscu,
  • pełnią funkcję informacyjną – kiedy zawierają materiały dotyczące np. struktury organizacyjnej, filozofii przedsiębiorstwa,
  • dostarczają narzędzi pracy, a także różnych przydatnych gadżetów firmowych.

 

Czytaj także: 5 zasad na rozpoczęcie nowej pracy.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Access Management Specialist

    Aon   Kraków    praca hybrydowa   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    1 godz.
    What the day will look like To deliver quality results and support business objectives, Specialists are required to fulfill a wide range of access request types with the highest level of accuracy and within defined service levels. Access Management Specialists must be compliant with Aon’s security...
  • T-Mobile Polska S.A.
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Zadania, które na Ciebie czekają: 70% bieżąca obsługa klienta i obowiązki salonowe, 30% kontakt telefoniczny z klientami; Profesjonalna obsługa Klientów T- Mobile; Sprzedaż pełnej gamy produktów i usług świadczonych przez T-Mobile z wykorzystaniem dostępnych kanałów sprzedaży;...
  • Konsultant / Konsultantka ds. Telesprzedaży

    T-Mobile Polska S.A.   Łódź    praca hybrydowa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   4 800 - 8 000 zł brutto/mies.
    1 godz.
    Zadania, które na Ciebie czekają: Zaangażowany/a w budowanie wizerunku jednej z najlepszych marek na świecie; Promować i sprzedawać najlepsze usługi i produkty; Kompleksowo obsługiwać Klientów; Pielęgnować posprzedażowe relacje z Klientami; Pracować w małym i pozytywnie nastawionym...
  • Tokarz / Frezer

    ATT Sp. z o.o.   Kraków    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Obowiązki samodzielne wykonywanie elementów zgodnie z dokumentacją techniczną; praca na tokarkach i frezarkach manualnych; bieżąca kontrola jakościowa wykonywanych części; dbałość o stanowisko pracy oraz maszyn; terminowe wykonywanie zadań;
  • Elektryk w Zespole Utrzymania Ruchu

    ATT Sp. z o.o.   Kraków    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Zakres obowiązków: dbałość o stan techniczny maszyn i urządzeń produkcyjnych; realizacja planowanych przeglądów i konserwacji; montaż, naprawa urządzeń oraz instalacji elektroenergetycznych; wykonywanie drobnych prac naprawczych w obrębie firmy; dbałość o stan techniczny obiektu;
  • P.P.U.H. VOIGT Sp. z o.o.
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Teren działania: lubuskie, dolnośląskie, opolskie Zakres obowiązków: Profesjonalne oraz proaktywne współdziałanie oraz obsługa dystrybutorów VOIGT, Aktywne pozyskiwanie nowych klientów końcowych (użytkowników) z uwzględnieniem usystematyzowanej pracy na tzw. „lejku sprzedaży”,...

Najnowsze artykuły

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Cechy i nawyki ludzi sukcesu – jak osiągnąć zadowolenie w pracy?

Zwyciezcy i przegrani mają te same cele, więc dlaczego ci pierwsi spełniają marzenia, a ci drudzy pozostają w tyle? Odpowiedzią mogą być właściwe nawyki oraz... nastawienie. – Pewne cechy osobowości odgrywają kluczową rolę w osiąganiu satysfakcji zawodowej – tłumaczy trener biznesu Wiktor Tokarski. Jakie nawyki pomagają w spełnieniu zawodowym? Jak się zachowywać, by budować swój sukces?

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Background screening w rekrutacji – na czym to polega

Kandydaci kłamią w czasie rekrutacji – oczywiście nie wszyscy, ale wielu uważa, że koloryzowanie i zatajenie pewnych spraw pozwoli im zdobyć stanowisko, a potem „jakoś to będzie”. Przyjęcie niewłaściwej osoby to dla pracodawcy ogromny problem, dlatego wiele firm decyduje się na background check. Specjalistka HR Agnieszka Ciećwierz wyjaśnia, jak legalnie zweryfikować prawdomówność kandydata.