Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Welcome pack dla nowego pracownika – jakie ma zalety? Co można podarować?

Welcome pack dla nowego pracownika – jakie ma zalety? Co można podarować?

 
Welcome pack dla nowego pracownika – jakie ma zalety? Co można podarować?

Zależy Ci na stworzeniu w przedsiębiorstwie zgranego zespołu dobrych specjalistów? Zastanawiasz się, jak zatrzymać pracowników na dłużej? W budowaniu więzi podwładnych z firmą liczą się gesty pokazujące, że pracodawcy zależy na każdej z osób. Warto, by pracownik wiedział, że trafił we właściwe miejsce, już pierwszego dnia w firmie. Pozytywne wrażenie zrobi na nim welcome pack – co to takiego?

 

Spis treści

Welcome pack – co to? 

 

Welcome pack oznacza pakiet powitalny. Jest to swego rodzaju podarunek, który przekazuje się nowemu pracownikowi. Prezent ociepla atmosferę, ma pokazać nowo przyjętej osobie, że jest mile widziana. Dzięki temu nowy pracownik sam może poczuć się nieco pewniej w nieznanym miejscu, a więc i szybciej się przystosować do nowych warunków pracy. 

 

Warto pamiętać, że welcome pack to także jeden z elementów wizerunkowych firmy. Tego typu bonus jest może podnieść notowania firmy wśród kandydatów do pracy.

 

Welcome pack – kiedy go wręczamy?

 

Welcome pack najczęściej dawany jest w pierwszym dniu zatrudnienia (ewentualnie w ciągu tygodnia od podjęcia pracy). Zdarza się jednak, że podarunek czeka na pracownika wcześniej, podczas podpisywania umowy itp.

 

Pakiety przekazuje się zarówno pracownikom stacjonarnym, jak i zdalnym. Wysyłanie pakunków na start pracownikom zatrudnionym w trybie home office jest częstą praktyką np. przedsiębiorstw z branży IT lub telekomunikacyjnej.

 

Welcome pack – co możemy podarować nowemu pracownikowi?

 

Welcome pack osób pracujących online zawiera często firmowego laptopa, telefon i inny niezbędny do pracy sprzęt. Ponadto w pakiecie mogą znaleźć się np. pendrive, powerbank, długopisy, zakreślacze, notatniki i koszulka z logo firmy.

 

  • Drobne upominki biurowe

 

Miłym gestem jest dodawanie do welcome packu drobnych upominków: kawy, herbaty lub innego napoju, butelek i kubków termicznych, gadżetów odstresowujących jak piłeczki do ściskania, zabawki sensoryczne typu pop it.

 

  • Gadżety promocyjne

 

W pakiecie startowym można również umieścić próbki produktów wytwarzanych przez firmę, takich jak kosmetyki, produkty spożywcze i inne.

 

  • Pakiety informacyjne, Culture book

 

Kolejnym elementem, jaki warto dodać do paczki, jest broszura czy folder z podstawowymi informacjami na temat struktury firmy, zakresu jej działalności, osiągnięć, historii, czy promowanych przez nią wartości.

 

  • Osobista wiadomość

 

W welcome packu warto zamieścić także list lub choćby krótką, odręczną notatkę skierowaną konkretnie do danej osoby – kilka ciepłych słów powitania od przełożonego. Taka wiadomość spowoduje, że nowy pracownik poczuje się potrzebny i doceniony – a więc szybciej się zaaklimatyzuje, będzie bardziej zmotywowany do pracy.

 

Welcome pack – zalety

 

Pakiety powitalne mają wiele zalet, między innymi:

 

  • ułatwiają zaaklimatyzowanie się przyjętej osobie,
  • budują więź nowozatrudnionego z firmą,
  • obniżają stres związany z podjęciem zatrudnienia w nowym miejscu,
  • pełnią funkcję informacyjną – kiedy zawierają materiały dotyczące np. struktury organizacyjnej, filozofii przedsiębiorstwa,
  • dostarczają narzędzi pracy, a także różnych przydatnych gadżetów firmowych.

 

Czytaj także: 5 zasad na rozpoczęcie nowej pracy.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Pracownik produkcji

    GS Elektroanlagenmontage GmbH   Niemcy, Krefeld   
    pracownik fizyczny  kontrakt B2B  pełny etat   12 390 - 18 390 zł netto (+VAT)/mies.  Szukamy kilku pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Montaż instalacji elektrycznych w taborze kolejowym. Cięcie i obróbka kabli. Produkcja i instalacja wiązek kablowych. Konfekcjonowanie kabli i złączy.
  • Lekarz weterynarii (laboratorium)

    Praca.pl   Katowice    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: wykonywanie badań laboratoryjnych z zakresu hematologii i cytologii; telefoniczne konsultacje wyników z lekarzami zlecającymi; wskazywanie kierunku dalszej diagnostyki i doradztwo kliniczne; współpraca z innymi działami laboratorium; dbałość o dokumentację badań i jakość wyników.
  • Centrum Psychoterapii i Coachingu Synergia
    specjalista mid / senior / ekspert  kontrakt B2B  część etatu  Szukamy 2 pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: udzielanie pomocy psychologicznej osobom dorosłym lub młodzieży w formie spotkań gabinetowych; współtworzenie przyjaznego środowiska terapeutycznego wraz z innymi specjalistami; udział w spotkaniach rozwojowych i superwizjach grupowych; opcjonalne zaangażowanie w wydarzenia...
  • Pracownik montażu fasad i elewacji przemysłowych

    MM Industriemontage.de   Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: Osoba zatrudniona będzie odpowiedzialna za montaż fasad i elewacji na obiektach przemysłowych, w tym dachów z blachy trapezowej oraz płyt warstwowych. Praca z elektronarzędziami oraz na wysokości.
  • Spedytor Międzynarodowy Chłodniczy

    Eurreco Logistics   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Kompleksowa obsługa zleceń spedycyjnych, Optymalizacja kosztów spedycyjnych, Wycena transportów międzynarodowych, Pozyskiwanie przewoźników, Utrzymywanie relacji z obecnymi klientami firmy, Współpraca z działem handlowym w kierunku pozyskania i obsługi nowych klientów.
  • Spedytor Transportu Międzynarodowego

    Eurreco Logistics   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    planowanie i koordynowanie transportów międzynarodowych, przygotowywanie ofert i kalkulacji kosztów przewozów, współpraca z klientami, przewoźnikami oraz działem handlowym, kontrola realizacji zleceń i rozwiązywanie bieżących problemów operacyjnych, dbanie o efektywność kosztową i...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?