Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Wirtualne biuro – co to jest? jak założyć?

Wirtualne biuro – co to jest? jak założyć?

 
Wirtualne biuro – co to jest? jak założyć?

Współcześnie coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na outsourcing poszczególnych obszarów działalności. Zatrudnianie freelancerów czy zlecanie zadań zewnętrznym firmom pozwala na redukowanie kosztów związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Jedną z coraz częściej wykorzystywanych rozwiązań jest prowadzenie tzw. wirtualnego biura. Co to takiego?

 

Wirtualne biuro – definicja

 

Wirtualne biuro to nic innego jak outsourcing obsługi biurowej firmy. Wszystkie czynności związane z prowadzeniem dokumentów, korespondencji, przyjmowaniem i przekierowywaniem połączeń itp. prowadzone są poza przedsiębiorstwem. Pracownicy biurowi – sekretarki, asystentki, fakturzystki, księgowe itp. nie są obecne w siedzibie firmy – wszystkie ich zadania wykonywane są zdalnie, w e-biurowcu.

 

Wirtualne biuro czy też e-biuro oferuje usługę wynajmu adresu. Ma to ogromne znaczenie wizerunkowe szczególnie dla małych przedsiębiorstw, które mogą poszczycić się, że ich adres korespondencyjny znajduje się prestiżowym dla biznesu miejscu.

 

W biurze wirtualnym pracownik czy pracownicy wykonują wszystkie czynności charakterystyczne dla tradycyjnej jednostki tego typu, a więc:
• przyjmują połączenia,
• prowadzą korespondencję,
• planują grafik pracy,
• prowadzą kalendarz spotkań,
• obsługują logistykę spotkań, wyjazdów, delegacji,
• wystawiają i archiwizują dokumenty,
• wspierają obsługę prawno-podatkową przedsiębiorstwa,
• zamawiają materiały promocyjne,
• kontaktują się z klientami, kontrahentami itp.

 

Ponadto wirtualne biuro zapewnia utworzenie konta bankowego, skrytki pocztowej, a niekiedy wynajmuje również sale konferencyjne i biurka (np. w przestrzeni coworkingowej). Niektóre wirtualne biura prowadzą też doradztwo finansowe i inwestycyjne, pomagają w przygotowaniu biznesplanów czy oferują szkolenia.

 

Ile kosztuje wirtualne biuro?

 

Koszt skorzystania z usługi wirtualnego biura różni się w zależności od lokalizacji i wachlarza oferowanych usług. Najdroższe wirtualne biura w Polsce znajdują się w centrach biznesowych w Warszawie. Cena zdalnej obsługi biurowej waha się od 50 zł do nawet 400 zł miesięcznie.

 

Jak otworzyć wirtualne biuro?

 

Przedsiębiorca, który rezygnuje z tradycyjnej jednostki w firmie i chce otworzyć wirtualne biuro, musi jedynie dokonać kilku podstawowych decyzji. Na początek dobrze jest przejrzeć różne oferty w interesującej go lokalizacji. Można to zrobić oczywiście za pośrednictwem internetu – wirtualne biura dysponują witrynami, na których najczęściej podane są również ceny usług.

 

Dodatkowo często w ramach oferty można zdecydować się na droższy, ale bardziej prestiżowy adres dla firmy. Warto rozważyć, czy z punktu widzenia PR będzie miało to znaczenie dla przedsiębiorstwa.

 

Na koniec trzeba zastanowić się, czy przedsiębiorstwo będzie potrzebować np. przestrzeni biurowej do prowadzenia spotkań z klientami itp.

 

Po wybraniu oferty wystarczy skontaktować się z biurem w celu podpisania umowy na ustalony czas.

 

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Studeo Sp. z o.o.
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat   5 000 - 7 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Efektywna obsługa sekretariatu szkoły w zakresie administracyjnym i organizacyjnym. Obsługa słuchaczy oraz prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z przepisami. Współpraca z kadrą pedagogiczną – organizacja zajęć i rekrutacja nauczycieli. Dbanie o sprawne funkcjonowanie sekretariatu...
  • Magazynier na magazynie odzieżowym

    E&A Sp. z o.o.   Holandia, Eindhoven    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    4 godz.
    Zakres obowiązków: zbieranie zamówień przy pomocy skanera; wysyłka towarów do sklepów oraz zwroty produktów na magazyn; rozpakowywanie oraz sortowanie towarów; załadunek oraz rozładunek towarów, klejenie opakowań; Wymagania: komunikatywna znajomość języka angielskiego;...
  • Inżynier / Inżynierka  budowy  

    Praca.pl   Dys    praca mobilna
    specjalista mid / senior  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj bez CV
    4 godz.
    Zakres obowiązków Nadzór nad realizacją robót przy budowie obiektów przemysłowych i usługowych, z dbałością o jakość, zgodność z projektem i harmonogramem. Planowanie kolejnych etapów prac oraz koordynowanie bieżących potrzeb placu budowy. Kontrola dostaw materiałów, współpraca...
  • Administrator Systemów IT

    Medicover Sp. z o.o.   Warszawa, ul. Branickiego 17​    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    4 godz.
    Forma współpracy: Umowa o pracę; Model pracy: hybrydowa (80% zdalnie /20% biuro​) Rekrutacja: zdalna; Elastyczny czas rozpoczęcia pracy: 07:00–09:00; Zakres obowiązków:​ Administracja systemami i infrastrukturą IT Instalacja i konfiguracja oprogramowania systemowego oraz biznesowego...
  • specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Opis stanowiska: aktywne pozyskiwanie nowych odbiorców oraz utrzymywanie długofalowych relacji z obecnymi klientami, realizacja celów sprzedażowych na powierzonym terenie, doradztwo techniczne w zakresie oferowanych produktów, dbanie o pozytywny wizerunek firmy na lokalnym rynku.
  • Pracownik Kompletacji Zamówień

    Transgourmet Polska   Gdańsk    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Twój zakres obowiązków kompletacja towaru zgodnego z zamówieniem, rejestrowanie pobranego towaru, właściwe zabezpieczanie towaru i przygotowanie go do załadunku, udział w cyklicznych inwentaryzacjach.

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?