– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. – Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.
Lista stanowisk - Asystent działu
Polecane oferty - Administracja biurowa
-
Asystent / Asystentka ds. Rozliczeń i Wsparcia Księgowości
GAMMA Sp. z o.o. Warszawa praca stacjonarnaasystent umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Pracownika do działu księgowości
MOBI Sp. z o.o. Wrocław, Krzyki praca stacjonarnaspecjalista mid / junior / senior umowa o pracę tymczasową / na zastępstwo pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
Asystent działu
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Praca jako asystent polega na realizowaniu zadań zleconych przez pracowników działu. Są to zazwyczaj proste, ale często czasochłonne czynności. Ich zakres zależy tak naprawdę od branży firmy oraz działu. Inaczej będzie wyglądać codzienna praca asystenta w firmie informatycznej, a inaczej w dziale obsługi klienta dużej sieci sklepów. W pierwszym przypadku kandydat do pracy musi wykazać się techniczną wiedzą, a w drugim ważniejsze są umiejętności miękkie, ułatwiające kontakty interpersonalne.
NA CZYM POLEGA PRACA ASYSTENTA DZIAŁU?
Do obowiązków asystentów należy m.in.:
• przygotowywanie, segregowanie, kompletowanie i archiwizacja dokumentacji,
• wykonywanie prostych tłumaczeń,
• redagowanie korespondencji służbowej, ogłoszeń, pism,
• organizowanie i bezpośrednia obsługa spotkań i konferencji,
• bezpośrednia obsługa klientów i kontrahentów firmy lub instytucji,
• wyszukiwanie informacji niezbędnych w realizacji zadań pracowników,
• sporządzanie raportów, zestawień,
• redagowanie tekstów, uzupełnianie treści dokumentów,
• wprowadzanie danych do systemów teleinformatycznych,
• kontakt telefoniczny z klientami/kontrahentami,
• obsługa dostaw i zakupów towarów.
ASYSTENT DZIAŁU – WYMAGANIA
Podobnie jak obowiązki, tak i wymagania pracodawców są zależne od tego, jaki dział firmy ma wesprzeć asystent. Różnice widać m.in. w oczekiwanym poziomie wykształcenie. Pracę na tym stanowisku znajdą zarówno osoby z wykształceniem średnim, jak i wyższym na kierunku przygotowującym do pracy w danym dziale. W zdecydowanej większości ogłoszeń pojawiają się wymogi znajomości języka angielskiego, umiejętności obsługi komputera i urządzeń biurowych. Jeśli chodzi o kompetencje miękkie, asystent powinien być osobą komunikatywną, dokładną, dobrze zorganizowaną i odnajdującą się w pracy zespołowej.
ILE ZARABIA ASYSTENT DZIAŁU?
Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista. Wynagrodzenie asystenta w ogromnej mierze zależy od tego, jakie ma kwalifikacje i w jakim dziale pracuje. I tak, mediana pensji brutto asystenta wynosi:
- w dziale księgowości – 3200 zł,
- w dziale marketingu – 3700 zł,
- w dziale handlowym – 3640 zł,
- w dziale obsługi klienta – 3150 zł,
- w dziale logistyki – 3420 zł
- w dziale zakupów – 3790 zł.
- w dziale IT – 3 850 zł.
ŚCIEŻKA KARIERY
Chcąc zdobyć pierwsze zawodowe doświadczenie w branży, często wybiera się stanowisko asystenta. Taka praca pozwala zaznajomić się z realiami w branży, zweryfikować w praktyce własne umiejętności i zdobyć nową wiedzę, obserwując bardziej doświadczonych kolegów i koleżanki. Osobom tuż po studiach czy szkole średniej trudno może być bez doświadczenia znaleźć pracę w wyuczonym zawodzie. Zaczynając od asystowania innym, z biegiem czasu mogą aplikować o wyższe stanowiska, z bardziej odpowiedzialnym zakresem obowiązków.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Posada asystencka przez wiele osób jest traktowana jako tymczasowy etap na drodze do stanowiska, które wiąże się z większym wynagrodzeniem i prestiżem. Doświadczenie jest bardzo cenione przez pracodawców. Jego brak doskwiera zwłaszcza osobom, które po kilku czy kilkunastu latach pracy w zawodzie postanawiają się przekwalifikować. Kończą kursy, zdobywają potrzebną wiedzę, ale w rekrutacji często przegrywają z młodymi kandydatami, którzy od początku zainwestowali swój czas w daną branże. W takich przypadkach zatrudnienie się na stanowisku asystenckim pozwala owo doświadczenie zdobyć i jest dobrym wstępem do kariery.
Najnowsze oferty - Administracja biurowa
-
Specjalista / Specjalistka ds. Administracji i Wsparcia Sprzedaży
specjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Stażystka / Stażysta: Content & AI
Fihn Sp. z o.o. Warszawa praca zdalnapraktykant/stażysta umowa o staż/praktykę pełny etat 4 700 zł brutto/mies. rekrutacja online -
Pracownika do działu księgowości
MOBI Sp. z o.o. Wrocław, Krzyki praca stacjonarnaspecjalista mid / junior / senior umowa o pracę tymczasową / na zastępstwo pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Marketing operations assistant
GlobalPETS Holandia praca zdalnaasystent pełny etat rekrutacja online aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Pracownik Recepcji
HRBC GROUP Sp. z o.o. Warszawa, – okolice Dworca Zachodniego praca stacjonarnaasystent umowa o pracę część etatu aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Specjalista / Specjalistka ds. Księgowości
MOBI Sp. z o.o. Wrocław, Krzyki praca stacjonarnaspecjalista mid / junior / senior umowa o pracę tymczasową / na zastępstwo pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Płatny Staż: Copywriting, praca biurowa z elementami AI i marketingu
Fihn Sp. z o.o. Warszawa praca zdalnapraktykant/stażysta umowa o staż/praktykę pełny etat 4 700 zł brutto/mies. rekrutacja online -
Asystent / Asystentka ds. Kadr i Administracji
ENGIE Services Sp. z o.o. Warszawa, ul. Grochowska 312 praca stacjonarnaasystent umowa zlecenie / o pracę tymczasową tymczasowa/dodatkowa rekrutacja online
Najnowsze artykuły
Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje
Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom
Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.
Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?
– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?
Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody
Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.
Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?
Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?
Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?
Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?