NAJNOWSZE OFERTY PRACY - Konsultant ds. Wsparcia Technicznego

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Konsultant ds. Wsparcia Technicznego jest osobą współpracującą z klientami, która doradza jak korzystać z technologii wykorzystywanej w danym produkcie w celu osiągnięcia celów biznesowych i rozwiązania problemów. Stanowisko Konsultanta ds. Wsparcia Technicznego z reguły związane jest z branżą IT, choć występują wyjątki.  Wsparcie techniczne obejmuje gwarantowaną pomoc w eksploatacji oprogramowania, sprzętu komputerowego oraz innych urządzeń przekazywanych użytkownikowi przez producenta przy ich zakupie. Konsultanci ds. Wsparcia Technicznego powinni rozumieć potrzeby klientów w odniesieniu do technologii i infrastruktury IT  oraz umieć je zastosować w celu przyspieszenia procesów biznesowych. Wśród ich zadań znaleźć się może pomoc przy wybieraniu i zamawianiu produktu przez klienta, a także przeprowadzanie szkoleń użytkowników. Konsultanci mogą być zaangażowani zarówno w sprzedaż, jak i obowiązki techniczne. Do podstawowych obowiązków Konsultanta ds. Wsparcia Technicznego należą: diagnoza i rozwiązywanie problemów zgłaszanych przez Klientów (również obcojęzycznych), udzielanie wsparcia Klientowi, identyfikacja potrzeb Klientów, rejestracja i klasyfikacja zgłoszeń oraz współpraca z dostawcami usług w zakresie bieżących zgłoszeń.
 
WYMAGANIA

Często pracodawcy oferujący pracę na stanowisku Konsultanta ds. Wsparcia Technicznego nie wymagają wykształcenia wyższego i oferują pełny pakiet szkoleń przygotowujący pracownika do wypełniania zawodowych obowiązków. Mimo to, wykształcenie wyższe (zwłaszcza kierunkowe) okazać się może cennym atutem w procesie rekrutacyjnym i zwiększyć może szanse kandydata na zatrudnienie. Do najczęściej spotykanych wymogów na stanowisko Konsultanta należą: znajomość języków obcych (w tym również innych niż język angielski), zdolności interpersonalne i umiejętności komunikacyjne, umiejętność pracy w zespole, doświadczenie w obsłudze klienta i na podobnym stanowisku pracy oraz dobra organizacja pracy.

WARUNKI PRACY

Miejscem wykonywania pracy w zawodzie Konsultanta ds. Wsparcia Technicznego jest biuro , nierzadko większa przestrzeń biurowa, na której znajdują się liczne stanowiska konsultantów. Praca obejmuje ośmiogodzinny dzień pracy, przy czym w wielu firmach konsultanci zatrudniani są w systemie zmianowym. Ze względu na charakter wykonywanej pracy można się spodziewać konieczność zostania po godzinach lub pracy w godzinach nocnych. Ma to miejsce szczególnie w przypadku firm obsługujących Klientów zagranicznych, dzwoniących do Polski z innych stref czasowych. Niektóre firmy dopuszczają możliwość pracy w niepełnym wymiarze czasu, choć jest to rzadko spotykane.
 
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Możliwości zatrudnienia dla Konsultantów ds. Wsparcia Technicznego oferują przede wszystkim duże firmy z branży informatycznej i telekomunikacyjnej.
 
ZAROBKI

Wynagrodzenie w zawodzie Konsultanta ds. Wsparcia Technicznego zależy od miasta, w którym znalazło się zatrudnienie, polityki finansowej firmy, doświadczenia zawodowego pracownika, jego umiejętności i kwalifikacji oraz uzyskiwanych wyników.  Gratyfikacja pracownika waha się w granicach od 2 tysięcy zł do 5 tysięcy złotych i więcej. W wielu firmach efektywna praca nagradzana jest premiami.

NAJNOWSZE OFERTY PRACY - Konsultant ds. Wsparcia Technicznego

zobacz więcej ofert pracy dla Konsultant ds. Wsparcia Technicznego