Lista stanowisk - Specjalista Analityk Finansowy

Polecane oferty - Księgowość / Audyt / Podatki

  • Senior Reporting Specialist (m/f/d)

    4Kraft Sp. z o.o.   Poznań, ul. Tatrzańska 1/5    praca hybrydowa / stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat
    16 godz.
    Twój zakres obowiązków W 4kraft dużo się dzieje - rozwijamy narzędzia, procesy i sposób podejmowania decyzji. A żeby działać mądrze, potrzebujemy raportów, które naprawdę mają sens. Dlatego do Działu Controllingu szukamy osoby, która będzie sercem (i mózgiem) naszego raportowania...
  • Specjalista ds. ekonomicznych i kalkulacji

    Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A.   Poznań    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    19 godz.
    Zakres zadań podstawowych: przygotowywanie kalkulacji kosztowych i ofert handlowych, monitorowanie i optymalizacja kosztów na etapie opracowywania kalkulacji, prowadzenie analiz ekonomicznych oraz rentowności produktów, usług i projektów, przygotowywanie prognoz finansowych wskaźników...

Specjalista Analityk Finansowy

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Analityk finansowy jest specjalistą, odpowiedzialnym za analizowanie bieżących operacji finansowych pod kątem ich efektywności i opłacalności. Analityk finansowy kontroluje także wszystkie produkty i usługi, oferowane przez daną instytucję lub firmę, weryfikując zyski, jakie przynoszą i porównując je z zamierzonymi. Na podstawie posiadanej wiedzy i doświadczenia, oraz dogłębnej znajomości otoczenia rynkowego, analityk finansowy uczestniczy w procesie planowania strategii finansowej firmy, opracowuje prognozy w odniesieniu do konkretnych produktów lub usług, precyzuje ryzyko finansowe, jakie firma poniesie w związku z wprowadzeniem ich na rynek.


WYMAGANIA

Osoba aplikująca na stanowisko analityka finansowego musi legitymować się dyplomem ukończenia uczelni wyższej ekonomicznej na kierunku finanse i rachunkowość, ekonomia lub pochodnych. Musi także posiadać doświadczenie w branży finansowej lub bankowości, a także znajomość otoczenia rynkowego, która to znajomość jest wciąż aktualizowana na podstawie czynnych obserwacji. Osoba obsadzona na stanowisku analityka finansowego musi odznaczać się zdolnościami myślenia analitycznego i umiejętnościami numerycznymi, powinna także być zdolną do efektywnej pracy w zespole. Analityk musi biegle posługiwać się komputerem, a także dogłębnie orientować się w obowiązujących przepisach prawa podatkowego, bankowego i pochodnych. Kwalifikacje pracownika podnoszą także międzynarodowe certyfikaty zarządzania finansami, takie jak ACCA, CFA i CIA.


WARUNKI PRACY

Praca analityka finansowego jest pracą, w przeważającej części, biurową. Obowiązki służbowe wykonuje analityk w większości przy pomocy komputera. Do codziennych zadań analityka finansowego należy także kontaktowanie się z pozostałymi jednostkami organizacyjnymi firmy, oraz analizowanie działań firm konkurencyjnych. Analityk może liczyć na służbowy telefon komórkowy, ewentualnie przenośny komputer.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Stanowisko analityka finansowego jest wykorzystywane w wielu firmach, obracających się w różnych sektorach rynku. Praktycznie każde większe przedsiębiorstwo korzysta z usług analityka finansowego.


ZAROBKI

Zarobki na tym stanowisku rozpoczynają się od kwoty 4000 złotych brutto, w zależności od regionu i wielkości firmy, a także stażu i umiejętności pracownika.

Praca Specjalista Analityk Finansowy
Lista stanowisk

Najnowsze oferty - Księgowość / Audyt / Podatki

  • Specjalista / Specjalistka ds. Rozliczeń Klientów Kafeterii

    Benefit Systems S.A.   Wrocław, ul. Powstańców Śląskich    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    21 godz.
    Twój zakres obowiązków: Przygotowywanie i weryfikacja danych źródłowych przed rozliczeniami, Udział w procesie rozliczania kart przedpłaconych i świadczeń kafeteryjnych, Zlecanie wystawiania dokumentów księgowych, przygotowywanie raportów i ich wysyłka do klientów, Kontakt z klientami...
  • Specjalista ds. Rentowności i Strategii Cenowej Usług Pocztowych i Kurierskich

    Poczta Polska S.A. Sprawdzona firma   Warszawa, ul. Rodziny Hiszpańskich 8    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    21 godz.
    Twoje zadania: tworzenie regularnych raportów przedstawiających wyniki finansowe i wskaźniki rentowności usług, kontraktów, jednostek, analiza marż na różnych poziomach: produkt, klient, segment, kanał sprzedaży, przygotowywanie modeli cenowych w oparciu o koszty operacyjne, warunki...
  • Specjalista w Departamencie Ekonomicznym i Skarbu

    BANK NOWY SPÓŁKA AKCYJNA   Poznań    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 dni
    Twój zakres obowiązków Monitorowanie i zarządzanie płynnością bieżącą. Sporządzanie raportów, analiz i sprawozdań. Udział w procesie planowania finansowego. Analiza i zarządzanie operacjami gotówkowymi w Centrali Banku.
  • Specjalista / Specjalistka ds. zarządzania ryzykiem finansowym w Biurze Finansów

    PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Co będzie należeć do Twoich zadań: Monitorowanie i analiza krótkoterminowej płynności finansowej spółek z Grupy PKP CARGO; Monitorowanie rynku finansowego w zakresie kursów walutowych, stóp procentowych i innych instrumentów finansowych; Zawieranie transakcji wymiany walut, lokowania...
  • Specjalista ds. Kosztów Produkcji

    Praca.pl   Elbląg    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj bez CV
    4 dni
    Zakres obowiązków: Analiza kosztów i rentowności produktów gotowych. Monitorowanie produkcji w toku oraz efektywności maszyn i zasobów ludzkich. Wprowadzanie i nadzór mechanizmów kontrolnych rozliczania produkcji zgodnie z procedurami. Przygotowywanie raportów i prezentacji controllingu...
  • Starszy Specjalista / Starsza Specjalistka ds. Analityki i Raportowania

    Praca.pl   Poznań    praca hybrydowa / stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj bez CV
    8 dni
    Zakres Obowiązków Koordynacja całego procesu raportowania dla kluczowych obszarów biznesu (Sprzedaż, Logistyka, Zakupy). Tłumaczenie potrzeb biznesowych na konkretne założenia dla zespołu BI. Projektowanie i definiowanie raportów: zakres, KPI, logika i struktura. Zapewnienie merytorycznej...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?