81% Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną „zdecydowanie dobrze” lub „raczej dobrze” – skąd zatem śmieci w lasach, trujący dym spalanych śmieci zimą, góry marnowanej żywności trafiające do śmietników? Nasza wiedza o tym, które działania są korzystne dla planety, a które nie, bywa dużo bardziej ograniczona niż nam się wydaje. W zrozumieniu ekologii na co dzień pomaga edukator ekologiczny.
Lista stanowisk - Kierownik ds. Public Relations
Kierownik ds. Public Relations
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik ds. public relations to osoba, która koordynuje działania związane z kształtowaniem opinii publicznej w imieniu i na rzecz instytucji, przedsiębiorstwa lub organizacji. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: kształtowanie wizerunku firmy poprzez: kontakty z mediami, organizacja konferencji prasowych, przygotowanie materiałów promocyjnych i informacyjnych (folderów, ulotek, itp.), a także współpracuje z zewnętrznymi agencjami PR, przygotowuje raporty z informacjami zwrotnymi z zewnątrz, np. po ukazaniu się informacji prasowej na temat firmy lub jej pracowników, zarządza zespołem ds. PR, ściśle współpracuje z działami marketingu i sprzedaży w celu analizy potrzeb i efektywności działań PR, analizuje zachowania rynkowe konkurencji, planuje budżet i kontroluje wydatki związane z działaniami PR. Ponadto, przygotowuje notki firmowe i wszystkie wewnętrzne materiały informacyjne (np. internet), organizuje imprezy i projekty specjalne, np. targi, prezentacje, imprezy charytatywne, planuje i koordynuje przebieg programów informacyjnych, monitoringuje rynek oraz analizuje wpływ znaczących wydarzeń gospodarczych na wizerunek firmy.
WYMAGANIA
Kierownik ds. public relations powinien mieć wykształcenie wyższe, magisterskie lub kierunkowe licencjackie, a także znać w stopniu biegłym j. angielski i obsługę komputera. Poza tym, wymagane jest minimum 2-3 letnie doświadczenie w dziedzinie public relations w agencjach PR albo w obrębie danej branży w pracy, w dziedzinie PR. Konieczna jest też umiejętność występowania i przemawiania publicznie, znajomość specyfiki rynku mediów i środowiska dziennikarskiego, umiejętność śledzenia i analizowania aktualnych wydarzenia oraz znajomość zagadnień psychologii społecznej i zrozumienia potrzeb klienta (zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego). Pracownik ten powinien również cechować się: doskonałą prezentacją i umiejętnościami negocjacji, wysoką odpornością na stres i umiejętnością pracy pod presją czasu. A także doskonałą komunikatywnością, umiejętnością podejmowania szybkich decyzji i radzeniem sobie w trudnych sytuacjach oraz wysokimi umiejętnościami perswazji, dyspozycyjnością i umiejętnością pracy w zespole oraz zdolności przywódczymi (leadership).
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy jest biuro oraz praca w terenie, np. targi, konferencje prasowe, spotkania z dziennikarzami. Czas pracy zazwyczaj nienormowany. Wśród kandydatów na tym stanowisku dominują osoby w przedziale wiekowym 30-35 lat. Zawód ten wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą występować sytuacje stresowe. Pracownik ma możliwość rozwoju zawodowego oraz doskonalenia wiedzy i kompetencji. Istnieje możliwość awansu zawodowego, np. na dyrektora biura prasowego/dyrektora ds. PR.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Kierownik ds. public relations może być zatrudniony, np.: w agencji doradztwa personalnego, w firmach PR, a także doradzać partiom politycznym i konkretnym politykom w zakresie wizerunku zewnętrznego.
ZAROBKI
Średnie wynagrodzenie to 5 tys. zł - 20 tys. zł i wyżej. Wśród innych dodatków pracownik może otrzymać, np.: telefon komórkowy, szkolenia.
Najnowsze artykuły
Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?
Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"
Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?
Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.
Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku
Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.
Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe
Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Najnowsze komunikaty
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?
Praca i miłość w jednej firmie
Czy takie połączenie ma więcej plusów, czy minusów?