– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Lista stanowisk - Kierownik ds. Public Relations
Polecane oferty - Marketing / Reklama / PR
-
Junior Brand Manager
specjalista (mid) / menedżer umowa o pracę pełny etat -
Opiekun marki
specjalista (mid) / menedżer umowa o pracę pełny etat
Kierownik ds. Public Relations
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Kierownik ds. public relations to osoba, która koordynuje działania związane z kształtowaniem opinii publicznej w imieniu i na rzecz instytucji, przedsiębiorstwa lub organizacji. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: kształtowanie wizerunku firmy poprzez: kontakty z mediami, organizacja konferencji prasowych, przygotowanie materiałów promocyjnych i informacyjnych (folderów, ulotek, itp.), a także współpracuje z zewnętrznymi agencjami PR, przygotowuje raporty z informacjami zwrotnymi z zewnątrz, np. po ukazaniu się informacji prasowej na temat firmy lub jej pracowników, zarządza zespołem ds. PR, ściśle współpracuje z działami marketingu i sprzedaży w celu analizy potrzeb i efektywności działań PR, analizuje zachowania rynkowe konkurencji, planuje budżet i kontroluje wydatki związane z działaniami PR. Ponadto, przygotowuje notki firmowe i wszystkie wewnętrzne materiały informacyjne (np. internet), organizuje imprezy i projekty specjalne, np. targi, prezentacje, imprezy charytatywne, planuje i koordynuje przebieg programów informacyjnych, monitoringuje rynek oraz analizuje wpływ znaczących wydarzeń gospodarczych na wizerunek firmy.
WYMAGANIA
Kierownik ds. public relations powinien mieć wykształcenie wyższe, magisterskie lub kierunkowe licencjackie, a także znać w stopniu biegłym j. angielski i obsługę komputera. Poza tym, wymagane jest minimum 2-3 letnie doświadczenie w dziedzinie public relations w agencjach PR albo w obrębie danej branży w pracy, w dziedzinie PR. Konieczna jest też umiejętność występowania i przemawiania publicznie, znajomość specyfiki rynku mediów i środowiska dziennikarskiego, umiejętność śledzenia i analizowania aktualnych wydarzenia oraz znajomość zagadnień psychologii społecznej i zrozumienia potrzeb klienta (zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego). Pracownik ten powinien również cechować się: doskonałą prezentacją i umiejętnościami negocjacji, wysoką odpornością na stres i umiejętnością pracy pod presją czasu. A także doskonałą komunikatywnością, umiejętnością podejmowania szybkich decyzji i radzeniem sobie w trudnych sytuacjach oraz wysokimi umiejętnościami perswazji, dyspozycyjnością i umiejętnością pracy w zespole oraz zdolności przywódczymi (leadership).
WARUNKI PRACY
Miejscem pracy jest biuro oraz praca w terenie, np. targi, konferencje prasowe, spotkania z dziennikarzami. Czas pracy zazwyczaj nienormowany. Wśród kandydatów na tym stanowisku dominują osoby w przedziale wiekowym 30-35 lat. Zawód ten wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą występować sytuacje stresowe. Pracownik ma możliwość rozwoju zawodowego oraz doskonalenia wiedzy i kompetencji. Istnieje możliwość awansu zawodowego, np. na dyrektora biura prasowego/dyrektora ds. PR.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Kierownik ds. public relations może być zatrudniony, np.: w agencji doradztwa personalnego, w firmach PR, a także doradzać partiom politycznym i konkretnym politykom w zakresie wizerunku zewnętrznego.
ZAROBKI
Średnie wynagrodzenie to 5 tys. zł - 20 tys. zł i wyżej. Wśród innych dodatków pracownik może otrzymać, np.: telefon komórkowy, szkolenia.
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?