Rozmowa rekrutacyjna online
Rekrutacja bez wychodzenia z domu
Zobacz oferty
Home Office
Praca zdalna - praca z domu
Najnowsze oferty pracy zdalnej dla Ciebie
Zobacz oferty
Rozmowa rekrutacyjna online
Rekrutacja bez wychodzenia z domu
Zobacz oferty
Praca zdalna - praca z domu
Najnowsze oferty pracy zdalnej dla Ciebie
Zobacz oferty
Wybrana kategoria

5 pomysłów jak zdobyć zlecenia dla fotografa

2020-06-04

Ukończyłem kursy, znam techniki, mam wyczucie estetyki, zainwestowałem w profesjonalny sprzęt i mogę śmiało stwierdzić, że już wiem, jak zostać fotografem, ale co dalej? Jak zdobyć pierwsze zlecenia foto? Od czego zacząć podbój lokalnego rynku?

 

Portfolio fotografa

 

W tym zawodzie bez portfolio zdjęć, choćby na własnym fanpage'u w mediach społecznościowych, zacząć będzie naprawdę trudno. Czy sami zatrudnilibyśmy fotografa, o którym nie wiemy nic, by udokumentował niepowtarzalne wydarzenie z naszego życia? Ślub, komunię dziecka? Czy powierzylibyśmy wykonanie sesji noworodkowej komuś zupełnie anonimowemu? Portfolio zdjęciowe to podstawa, niezależnie od tego, jakimi kanałami będziemy poszukiwać ofert współpracy.

 

Portfolia fotograficzne mogą mieć formę wydrukowanych zdjęć bądź cyfrową. Choć zamieszczanie prac na stronie internetowej daje dużo większe możliwości, warto mieć pod ręką także teczkę tradycyjnych fotografii do pokazania potencjalnemu klientowi. Od czego zacząć fotografowanie za pieniądze? Od wykonania prac, które pozwolą zbudować dobre portfolio. Początkowo mogą to być sesje z naszymi znajomymi, rodziną.

 

Portal ze zleceniami dla fotografów

 

Portale łączące freelancerów ze zleceniodawcami to prosty sposób na rozpoczęcie zarabiania. Wystarczy zarejestrować profil, opisać swoje umiejętności i pola zainteresowań, udostępnić portfolio. Uwaga! Zanim zaczniemy, dokładnie przeczytajmy regulamin portalu, sprawdźmy, czy za zlecenie dla fotografa pobiera prowizję, a jeśli tak, w jakiej wysokości. Umawiając zapłatę zazdjęcia, sprecyzujmy, czy mówimy o kwocie brutto czy netto, jaki rodzaj umowy zawieramy.

 

Reklama w social media

 

Aktywność w mediach społecznościowych świetnie buduje markęfreelancera. Instagram i Facebook pozwalają trafić do szerokiego grona odbiorców, a profesjonalne, systematycznie dodawane zdjęcia pokażą, że nieustannie pracujemy, by szlifować nasz warsztat. Samo prowadzenia fanpage'a nic nie kosztuje i przy odrobinie zaangażowania z powodzeniem da się to robić osobiście. Można także przemyśleć płatne kampanie reklamowe. Ich koszt zależy m.in. od wielkości grupy docelowej, liczby wyświetleń.

 

Polecenia zadowolonych klientów

 

Dzień dobry, mam pani/pana kontakt od znajomej. Czy możemy umówić się na sesję w plenerze? Odebranie takiego telefonu to dla początkującego fotografa bardzo dobry znak. Polecenie zadowolonego klienta z dużym prawdopodobieństwem pociągnie za sobą kolejne zlecenia. Warto więc być komunikatywnym i starać się, by każda sesja była wyjątkowa.

 

Konkursy fotograficzne

 

Wyróżnienie w prestiżowym konkursie potwierdza umiejętności fotografa, dodaje wiary w siebie i ma duży potencjał reklamowy. Wygraną warto pochwalić się na własnym profilu. To także okazja do zdobyciaatrakcyjnych nagród, niekoniecznie pieniężnych. Weekend w ciekawym zakątku Polski, bilety na imprezę sportową, zapas słodyczy… takie nagrody z pewnością wprawią nas w dobry nastrój. Nim jednak udostępnimy w konkursie nasze zdjęcie i dane osobowe, zapoznajmy się z regulaminem.

 

Przeczytaj także: