Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Copywriter - praca zdalna, wymagania, oferty, zarobki

Copywriter - praca zdalna, wymagania, oferty, zarobki

 
Copywriter - praca zdalna, wymagania, oferty, zarobki

Zawód profesjonalnego copywritera jest stosunkowo młody, dlatego wiele osób nie zdaje sobie do końca sprawy z tego, czym się on zajmuje. Jeżeli naszym atutem jest tak zwane lekkie pióro, a zabawa słowem sprawia nam przyjemność, to warto zainteresować się tą coraz bardziej popularną profesją.

 

Copywriter - na czym polega praca

 

Copywriter zajmuje się przede wszystkim pisaniem tekstów, głównie na potrzeby reklam. Mogą to być artykuły, hasła reklamowe, scenariusze do spotów reklamowych, teksty ulotek oraz slogany. Copywriterzy tworzą artykuły nie tylko na witryny internetowe, ale również do gazet i czasopism. Często możemy zetknąć się ze stwierdzeniem copywriter SEO. Taka osoba pisze teksty z zastosowaniem słów kluczowych, które mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Obecnie stawia się na coraz wyższą jakość tekstów, które są zamieszczane w internecie, dlatego często firmy szukają osoby, która posiada wiedzę z danej dziedziny.

 

Copywriterzy często są także autorami całych kampanii reklamowych, które są współtworzone z grafikami i dyrektorami artystycznymi.

 

Copywriter - wymagania

 

Copywriter pracuje ze słowem, dlatego kluczowa jest perfekcyjna znajomość zasad gramatyki, ortografii oraz interpunkcji. Często przydatna jest także znajomość języków obcych, ponieważ wtedy możemy napisać różnorodne teksty, a tym samym wzrasta nasza atrakcyjność na rynku pracy. Kolejnym ważnym aspektem jest szeroki zasób słów, dzięki któremu nie będziemy robić błędów stylistycznych. Bardzo ważna w pracy copywritera jest kreatywność. Każdy chce stworzyć niepowtarzalny tekst lub chwytliwe hasło reklamowe. Dlatego często copywriter pracuje także w wolnym czasie, nie można przecież przewidzieć skąd i kiedy przyjdzie inspiracja. Często copywriterzy pracują w zespołach, dlatego ważna jest także komunikatywność i zdolność do pracy w grupie. W wielkich agencjach reklamowych przydaje się także zdolność do pracy pod presją czasu, często powiem hasła reklamowe i slogany powinny być napisane na tak zwane „wczoraj”.
Cenione też jest poczucie humoru, a nie rzadko także ironia.

 

Jeżeli chodzi o wymagania względem wykształcenia, to najczęściej copywriterami zostają absolwenci kierunków humanistycznych np. filologii czy dziennikarstwa. Często dobrymi copywriterami są studenci reklamy, marketingu, public relations.

 

Copywriter - oferty pracy

 

Jakie są zatem oferty pracy dla copywriterów? Najczęściej tekściarze są szukani w agencjach reklamowych. Często potrzebni są także w firmach, które zajmują się prowadzeniem portali internetowych o bardzo różnorodnej tematyce. Dlatego zakres branżowy w pracy copywritera może być bardzo szeroki. Czasami zdarza się, że jest to nasz dodatkowy zarobek, który pomaga nam podreperować domowy budżet.

 

Copywriter - praca zdalna

 

Kolejną możliwością dla tekściarzy jest praca zdalna w formie freelance. Wtedy sami musimy zadbać o taką ilość zleceń, która pozwoli nam na utrzymanie się. Obecnie istnieje wiele portali, na których są zarejestrowani copywriterzy. Można tam wybierać zlecenie w zależności od tematyki, która nas interesuje.

 

Copywriter - zarobki

 

Trudno jest jednoznacznie określić, ile zarabia copywriter. Najlepiej opłacani są ci, którzy pracują dla wielkich agencji reklamowych. Ich zarobki mogą sięgać nawet do 6 tys. brutto. Jednak w mniejszych firmach średnie zarobki copywritera to 3300 zł netto. Inaczej rzecz się ma z wolnymi strzelcami, którzy sami szukają sobie zleceń. To, ile zarobią, zależy od ilości i jakości ofert, które uda im się znaleźć.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

Mechanik to jeden z zawodów deficytowych w Polsce. Szanse na pracę są spore, niemniej żeby ją zdobyć, szczególnie w renomowanych salonach naprawy pojazdów czy w międzynarodowych firmach motoryzacyjnych, zwykle potrzebne jest dobre CV. Wyjaśniamy, jak krok po kroku napisać CV w zawodzie mechanika, jakie uwzględnić w dokumencie umiejętności oraz w jaki sposób opisać doświadczenie zawodowe.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!