Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Jak dobrze wybrać korporację? 10 elementów, na które warto zwrócić uwagę.

Jak dobrze wybrać korporację? 10 elementów, na które warto zwrócić uwagę.

 
Jak dobrze wybrać korporację? 10 elementów, na które warto zwrócić uwagę.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

 

Na polskim rynku działa wiele międzynarodowych korporacji. Praca w każdej z nich jedynie pozornie jest do siebie podobna. Każda firma to jednak inna kultura organizacyjna, nieco inaczej skonstruowane ścieżki rozwoju i kariery, inne możliwości. Jak wybrać taką, w której będziesz się czuć najlepiej? Eksperci z Citi Service Center Poland wskazują 10 obszarów, na które warto zwrócić uwagę.


1. Nowoczesne obszary zdobywania eksperckiej wiedzy


Praca w korporacji, a w szczególności w firmach sektora nowoczesnych usług biznesowych,  daje szansę na zdobycie unikalnych specjalizacji  w ramach  dynamicznie rozwijających się obszarów. To bardzo często szansa na zajmowanie się ciekawymi i złożonymi projektami realizowanymi na międzynarodową skalę. Przykładowo, prężnie rozwijającym się obszarem jest Investor Services odpowiedzialny za operacje powiernicze. Celem pracy Analityka Operacji Powierniczych jest zadbanie o to, by wszystkie transakcje przeprowadzane na funduszu były dokładne, a ceny dostarczane w sposób terminowy. W Polsce rozliczane są transakcje realizowane na całym świecie – to szansa dla osób interesujących się rynkiem kapitałowym na niezwykle dynamiczną prace w obszarze swoich zainteresowań.


2. Szansa na rozwój kompetencji miękkich


Czy korporacja, do której chcesz złożyć CV inwestuje również w rozwój miękkich kompetencji? Od kilku lat, wyniki większości raportów dotyczących rynku pracy wskazują, że pracodawcy mają problem z obsadzeniem kluczowych stanowisk w firmie. Najczęściej dlatego, że kandydatom brakuje miękkich kompetencji – umiejętności pracy w zespole, zarządzania czasem, automotywacji.  Te kompetencje można rozwijać – a najłatwiej to robić wtedy, kiedy firma taki rozwój wspiera. Jak to sprawdzić? Przyjrzeć się temu, na co nastawiona jest kultura danej organizacji. W przypadku Citi, wartością jest otwartość i ciągła wymiana doświadczeń. Pracownicy mają wiele możliwości, by wziąć sprawy w swoje ręce i rozwijać własny potencjał. Podczas takich akcji jak #BeMore czy Development Week pracownicy biorą udział w spotkaniach, sesjach coachingowych, zadaniach, które mają na celu zdefiniowanie własnych możliwości i preferencji. Przed złożeniem CV warto zbadać klimat organizacyjny korporacji i zastanowić się nad tym,  na co tak naprawdę będzie w niej miejsce.


3. Szkolenia - jak na nie patrzeć?


Wiedza to nie tylko codzienna praca to również warsztaty i szkolenia  - tym chwali się każda duża firma. Jednak jak wygląda to w praktyce? W jaki sposób dba się o rozwój pracowników? Jakie jest spektrum możliwości? To często pytania warte doprecyzowania. W Citi, w ślad za ideą brania przez pracowników spraw w swoje ręce, stworzono programy rozwojowe oraz platformę szkoleniową dającą dostęp do wielu międzynarodowych treningów. Przy wsparciu menadżera, na bazie swoich potrzeb, każdy pracownik na początku roku planuje cele rozwojowe i pracuje nad nimi w najbardziej odpowiedni dla siebie sposób. Aby osiągnąć te cele może korzystać z zasobów firmy, jak i ze wsparcia doświadczonych kolegów.


4. Międzynarodowa wymiana


Międzynarodowy aspekt w każdej firmie może być nieco inaczej odczuwalny. Warto więc zwrócić uwagę na to, gdzie firma posiada oddziały, z jakimi krajami współpracuje. Jakimi językami posługują się pracownicy i na ile istnieje opcja zdobywania doświadczenia również za granicą. Praca w międzynarodowej korporacji może oznaczać współpracę z innymi osobami z jednostek zlokalizowanych na całym świecie, ale może również być okazją współpracy z obcokrajowcami na co dzień. W Citi Service Center Poland pracownicy posługują się 27 językami, angielski stanowi wspólny mianownik.  Dla osób zainteresowanych zmianą miejsca zamieszkania lub kilkumiesięcznymi projektami jest możliwość podjęcia pracy w innych lokalizacjach Citi na świecie – również tak dla Polaków egzotycznych jak Tampa,  Kuala Lumpur czy Kostaryka.


5. Certyfikaty pracodawców


Uzyskane w prestiżowych konkursach nagrody dla najlepszych pracodawców to cenna informacja dla kandydata. Jeśli firma, do której chce aplikować tego typu certyfikacje posiada, to znak, że spełnia najwyższe kryteria i rzeczywiście jest dobrym miejscem do pracy i rozwoju. Citi Service Center Poland od pięciu lat znajdują się na listach Top Employer Polska wśród grupy 37 najlepszych pracodawców w Polsce.


6. Certyfikaty dla pracowników


Merytoryczna i „miękka” wiedza to jedno, ale dla rozwoju kariery ważne są też certyfikacje kompetencji. Czy korporacja, którą rozważasz, umożliwia zdobywanie kwalifikacji, które są uznawane na całym świecie?  W Citi praca w rozwijających się obszarach operacyjnych takich jak AML czy też Investor Services umożliwia zdobywanie odpowiednich certyfikacji, które pozwalają karierze pracownika nabrać rozpędu.


7. Integracja


Nie samą pracą człowiek żyje. Spędza się w niej jednak sporo czasu, nawiązują się przyjaźnie, pomysły na hobby. Warto zwrócić uwagę na to, czy i w jaki sposób korporacja wspiera aktywność pozazawodową swoich pracowników. Normą w dużych firmach są karnety na siłownie czy imprezy integracyjne. Niektóre firmy robią jednak w zakresie integracji nieco więcej. W Citi życie firmy to również inicjatywy sportowe i wspólne realizowanie pasji. W ramach firmy istnieje wiele inicjatyw skupiających miłośników konkretnych sportów (np. jeżdżenia na nartach, jazdy na rowerze, żeglugi lub biegania). Citi to również prężnie rozwijająca się inicjatywa Citi Women’s Network Poland wspierająca kobiety w ich rozwoju. Ważne jest również to, w jaki sposób firma integruje pracowników z różnych lokalizacji. Czy w ogóle o to dba? W Citi sprawdza się rozwiązanie polegające na stworzeniu wewnętrznego portalu społecznościowego, który pozwala na utrzymywanie kontaktów ze współpracownikami z całego świata, networking oraz wymianę nie tylko zawodowych doświadczeń.


8. Onboarding na wysokim poziomie


Pierwsze dni w firmie to wiele cennych informacji przekazanych w pigułce. Istotny jest sposób, w jaki firma podchodzi do organizacji dobrego przygotowania. Warto, już na etapie rozmowy rekrutacyjnej, pytać również o ten aspekt. W ramach Citi Service Center pracownicy mogą liczyć na obszerne wprowadzenie, a w kolejnym kroku przechodzą szkolenia dedykowane obszarowi, w ramach którego będą się rozwijać. Ważna jest też część praktyczna i szkolenia pod okiem doświadczonych ekspertów. Od jakości onboardingu w firmie zależeć będzie to, jak dobrze będziesz radzić sobie w pracy już od jej pierwszych dni.


9. Dobry start w karierę – programy rozwojowe


W swojej ofercie dla studentów i absolwentów Citi ma programy rozwojowe, które dają możliwość poznania organizacji, ludzi, zasad w krótszym czasie. Programy dają szersze spektrum wiedzy i doświadczeń, dzięki czemu łatwiej zaobserwować istniejące w organizacji możliwości i bardziej świadomie wybrać dalszą drogę. To opcja dla wielu: tych ciekawych nowych doświadczeń, poszukujących wyzwań, ale też osób które mają wiele pytań względem swojej wiedzy i dalszego rozwoju. Jakie programy oferuje interesująca Cię korporacja? W ramach CSC Poland istnieją programy, które pozwalają na sprawdzenie się w firmie już bardzo młodym ludziom - Program Praktyk Letnich objął w 2014 roku 95 praktykantów, a także programy dla studentów i absolwentów z doświadczeniem, który szukają dynamicznej ścieżki rozwoju, m.in.  w obszarze technologii czy przeciwdziałania praniu pieniędzy, i wiążą swoją karierę ze ścieżką ekspercką lub menedżerską. Citi postrzega programy rozwojowe jako długookresową strategię rozwoju przyszłej kadry.


10. Korporacja pracą na dłużej?


Wielu młodych ludzi uważa, że praca w korporacji nie jest sposobem na całe życie. Decydują się na nią na początku kariery zakładając, że po kilku latach zaczną rozwijać się w innych obszarach. Oczywiście, można mieć takie podejście, ale może lepszym rozwiązaniem, jest wybór – już od początku - takiego miejsca pracy, które umożliwia długofalowy rozwój kariery i jest w stanie dać satysfakcję i zadowolenie z pracy przez wiele lat. Warto zatem zwrócić uwagę nie tylko na programy rozwojowe dla młodych pracowników czy system szkoleń, ale również ścieżkę kariery, możliwości zagranicznych kontraktów czy rozwoju kompetencji menadżerskich. W Citi programy rozwoju przywództwa (Leadership Courses prowadzone przez trenerów z Polski i zagranicy) zostały nagrodzone w badaniu „Best Companies for Leadership” przeprowadzanym przez Hay Group. Ta prestiżowa nagroda to uznanie dla jakości standardów przywództwa i praktyk stosowanych przez Citi.


Praca w korporacji może dawać ogromną satysfakcję i poczucie zadowolenia z kierunku, w jakim rozwijasz swoją karierę. Przyjrzenie się możliwościom jakie daje firma i kulturze organizacji, z jaką chcesz związać przyszłość jest niezwykle istotne – dlatego warto śledzić zarówno strony karier jak i zadawać sporo pytań podczas rozmów rekrutacyjnych po to, by wybrać dobrze i świadomie. To w końcu Twoje życie i Twoja kariera.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Business Unit Manager Airspace Services

    Emitel S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    menedżer  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    1 godz.
    Zadania: kierowanie przygotowaniem strategii produktowej w linii biznesowej Airspace Services (systemy do wykrywania i monitorowania dronów, systemy antydronowe, systemy do zarządzania ruchem dronów, i inne) opracowywanie koncepcji nowych oraz rozwijanie już istniejących produktów w linii...
  • Kierowca - Ładowacz

    REMONDIS Sp. z o.o. Dział Odpadów Specjalnych   Warszawa    praca mobilna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Prowadzenia pojazdów; Aktywnego uczestnictwa w załadunkach i rozładunkach; Dbałości o powierzony sprzęt i mienie;
  • REMONDIS Sp. z o.o. Dział Odpadów Specjalnych
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Twój dzień pracy będzie składał się z: nawiązywania kontaktów handlowych; sporządzania ofert, umów i aneksów; udziału w przetargach; prac administracyjnych związanych z obsługą klientów spółki; utrzymywania stałego kontaktu z obecnymi jak również potencjalnymi klientami...
  • REMONDIS Sp. z o.o. Dział Odpadów Specjalnych
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Załadunku i rozładunku towarów; Obsługi wózka widłowego; Wykonywania innych czynności magazynowych; Dbałości o powierzony sprzęt i mienie;
  • Specjalista / Specjalistka ds. Rozliczeń Klientów Kafeterii

    Benefit Systems S.A.   Wrocław, ul. Powstańców Śląskich    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków: Przygotowywanie i weryfikacja danych źródłowych przed rozliczeniami, Udział w procesie rozliczania kart przedpłaconych i świadczeń kafeteryjnych, Zlecanie wystawiania dokumentów księgowych, przygotowywanie raportów i ich wysyłka do klientów, Kontakt z klientami...
  • Pracownik w szkółce roślin doniczkowych / Operator maszyny do sadzenia (M/K)

    AB Job Service Polska Sp. z o.o.   Holandia, Mijdrecht   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   61,63 zł brutto/godz.
    2 godz.
    Zakres obowiązków: operator maszyny do sadzenia; pomoc przy sadzeniu roślin, zbieraniu i przygotowywaniu kwitnących roślin doniczkowych do aukcji; etykietowanie roślin doniczkowych oraz przenoszenie skrzynek z doniczkami; dbanie o stanowisko pracy; Warunki pracy: praca odbywa się głównie w...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?