Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Marketing organiczny: na czym polega?

Marketing organiczny: na czym polega?

 
Marketing organiczny: na czym polega?

Każda firma powinna zadbać o skuteczną reklamę w internecie. Wbrew pozorom promowanie usług wśród internautów wcale nie musi być kosztowne. Poznaj marketing organiczny, naturalny sposób na przyciągnięcie klientów.

 

Co to jest marketing organiczny?

 

Marketing organiczny obejmuje działania, dzięki którym użytkownicy sieci w sposób naturalny sami docierają do strony – dzięki jej wysokiej pozycji na liście wyszukiwania, rosnącej popularności na różnych platformach, promowaniu firmy w mediach społecznościowych, systemie poleceń i udostępniania treści przez samych internautów.

 

Jak tego dokonać? Przede wszystkim należy zadbać o jak najlepsze pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce. Służy temu szereg narzędzi SEO. Ważne jest zapewnienie oryginalnych treści i nagłówków zawierających frazy kluczowe (czyli słowa często wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki), zamieszczanie linków i inne techniki.

 

Istotną kwestię dla marketingu organicznego stanowi również wykorzystanie mediów społecznościowych – udostępnianie na profilu linków prowadzących do strony, artykułów, wpisów kreujących pozytywny wizerunek marki. Marketing organiczny wykorzystuje także dynamikę działania samych internautów, którzy mogą zechcieć podzielić się własnymi doświadczeniami związanymi z marką – za pośrednictwem wspomnianych mediów społecznościowych, ale też na blogach, vlogach, forach i w innych miejscach.

 

Zalety marketingu organicznego

 

Wszystkie te działania są obliczone na długofalowy efekt. Im lepsza pozycja strony, im większa jej popularność w wybranej grupie docelowej, bardziej oryginalne, ciekawe treści, tym częściej sami użytkownicy będą zaglądać na witrynę, polecać ją, promować wśród innych internautów. A to przekłada się na zyski firmy.

 

Marketing organiczny nie jest darmowy. W wypromowaniu witryny w sieci pomoże profesjonalista – pozycjoner stron internetowych, który już na etapie jej budowy zadba o to, by witryna była widoczna dla maszyn szukających np. Google. Różne inne formy promocji także mogą wiązać się z kosztami – zaangażowaniem copywriterów, osób prowadzących fanpage firmy na Facebooku. Koszty związane z tą formą marketingu zwykle są jednak niższe niż w przypadku marketingu nieorganicznego i rozłożone w dłuższym czasie.


Marketing organiczny a nieorganiczny

 

W odróżnieniu od marketingu organicznego, naturalnego, ten nieorganiczny oznacza odpłatne formy promocji i reklamy w internecie jak:

  • artykuły sponsorowane,
  • kampanie typu Adwords,
  • banery reklamowe,
  • remarketing,
  • influencer marketing.

 

Przedsiębiorstwa często stawiają na kombinację obu podejść i pozycjonowanie strony firmy, promowanie marki w mediach społecznościowych itp. uzupełniają np. linkami i artykułami sponsorowanymi, banerami i tradycyjną reklamą.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Vetlab Sp. z o.o.
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Obowiązki: Nadzór nad codzienną działalnością laboratorium, w tym zarządzanie personelem, budżetem i operacjami. Inicjowanie i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań oraz technologii w pracy laboratorium; Utrzymywanie i rozwijanie relacji z kluczowymi klientami oraz partnerami biznesowymi....
  • Diagnosta Laboratorium Weterynaryjnego

    Vetlab Sp. z o.o.   Wrocław, ul. Wodzisławska 6    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Przeprowadzanie badań laboratoryjnych na próbkach biologicznych (krew, mocz, kał, itp.). Analizę wyników badań i przygotowywanie raportów. Współpracę z lekarzami weterynarii i diagnostami w celu interpretacji wyników. Utrzymanie wysokich standardów jakości i...
  • Kierownik - Brygadzista

    GW INVEST Sp. z o.o   Wrocław, budowy w okolicach Wrocławia    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   30,00 - 35,00 zł brutto/godz.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Zadania: Kierowanie zespołem pracowników przy budowie domów w technologii prefabrykatów keramzytowych; Nadzorowanie prac budowlanych; Nadzór nad jakością wykonywanych prac; Współpraca z opiekunem budowy; Prace fizyczne;
  • Specjalista ds. remontowo-budowlanych

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Twój zakres obowiązków organizacja i nadzór nad procesem inwestycyjnym prac remontowo-budowalnych w placówkach Banku; czynny udział w wyborze lokalizacji pod nowe oddziały bankowe; udział w postępowaniach przetargowych związanych z realizacją prac budowalnych; nadzór nad przebiegiem prac...
  • Opiekun / Opiekunka osób starszych w domu opieki seniora

    Socco Stuttgart GmbH   Niemcy, całe Niemcy      za 2 dni wygasa
    pracownik fizyczny  umowa o pracę   14 221 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Opis stanowiska wykonywanie zabiegów higieniczno-pielęgnacyjnych; podawanie posiłków; kontrola wagi pacjenta, mierzenie ciśnienia, temperatury, poziomu cukru we krwi; wykonywanie zleceń lekarskich według obowiązujących procedur;
  • Opiekun w domu Seniora

    Socco Stuttgart GmbH   Niemcy, całe Niemcy   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę   14 221 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    Zakres obowiązków: zabiegi higieniczno-pielęgnacyjne; podawanie posiłków; kontrola wagi pacjenta, mierzenie ciśnienia, temperatury, poziomu cukru we krwi; wykonywanie zleceń lekarskich według obowiązujących procedur;

Najnowsze artykuły

Powódź w Polsce – jakie prawa ma pracownik? Obowiązki pracodawcy

Powódź w Polsce – jakie prawa ma pracownik? Obowiązki pracodawcy

Powódź to nie tylko ogromne straty dobytku, zagrożenie dla życia i zdrowia, ale też lęk o przyszłość i zapewnienie środków do życia. Wskutek powodzi wiele osób nie pojawiło się dziś w pracy – i prawdopodobnie szybko do niej nie wróci. Jakie prawa przysługują pracownikowi w czasie powodzi? Jak skorzystać z tzw. zwolnienia od pracy z powodu siły wyższej?

Alergik w pracy

Alergik w pracy

Zatkany nos i ból głowy jesienią zwykle tłumaczymy sezonowym przeziębieniem. Tymczasem powodem złego samopoczucia może być też alergia. I choć doskwiera także w pracy, wielu ją ukrywa. – Pracownicy najczęściej nie są zainteresowani rozpoznaniem choroby zawodowej i nie zgłaszają objawów chorobowych w trakcie badań okresowych – zauważa ​​prof. dr hab. n. med. Cezary Pałczyński. Dlaczego?

Prokrastynacja – czym jest, po czym poznać chorobę cywilizacyjną, przyczyny

Prokrastynacja – czym jest, po czym poznać chorobę cywilizacyjną, przyczyny

„Dziś już na pewno wykonam to zadanie. Dziś, nie jutro. Muszę to zrobić teraz. W końcu to ostateczny termin, czy raczej trzeci ostateczny, bo dwa poprzednie udało się przesunąć..." A potem, mimo silnej presji i motywacji, orientujesz się, że minął dzień, a Ty znów niczego nie zrobiłeś. Brzmi znajomo? A jednak z prokrastynacją można wygrać! Oto co może pomóc w walce z odkładaniem na później.

Sztuczna inteligencja sprawdza Twoje CV – jak przejść z sukcesem rekrutację?

Sztuczna inteligencja sprawdza Twoje CV – jak przejść z sukcesem rekrutację?

Systemy ATS wybierające CV, chatboty rekrutacyjne, algorytmy AI analizujące wideo z rozmów o pracę... Brzmi jak science fiction, a taka już jest rzeczywistość procesów rekrutacji. – Przygotowanie CV z myślą o AI jest kluczowe, by przejść z sukcesem wstępną selekcję – tłumaczy ekspertka HR Agnieszka Ciećwierz. Jak napisać CV „pod algorytm" i gdzie jeszcze spodziewać się weryfikacji przez AI?

Shift shock, czyli rozczarowanie nową pracą. Jak mu zapobiegać i jak sobie radzić?

Shift shock, czyli rozczarowanie nową pracą. Jak mu zapobiegać i jak sobie radzić?

Shift shock to zjawisko charakterystyczne przede wszystkim dla pokolenia Z. Młodzi podejmują pracę, po czym szybko porzucają stanowisko. Dlaczego? – Shift shock to nie tylko kwestia przeszacowanych oczekiwań. To też efekt zderzenia wyobrażeń z rzeczywistością, która może okazać się bardziej skomplikowana, niż się spodziewaliśmy – wyjaśnia coach i trener biznesu Wiktor Tokarski.

Zwierzenia w pracy – kogo obdarzyć zaufaniem? Dlaczego warto zachować ostrożność?

Zwierzenia w pracy – kogo obdarzyć zaufaniem? Dlaczego warto zachować ostrożność?

Kolega lub koleżanka zachęca Cię do otwartości i zwierzasz się w pracy ze swoich problemów osobistych. Dopiero po powrocie do domu zaczynasz się zastanawiać – czy nie powiedziałeś zbyt wiele? Czy życie prywatne to właściwy temat do rozmów ze współpracownikami i kiedy stosować zasadę ograniczonego zaufania? Sprawdź, jak zbudować zdrowe relacje w pracy i nie wpaść w oversharing.