Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Marketing organiczny: na czym polega?

Marketing organiczny: na czym polega?

 
Marketing organiczny: na czym polega?

Każda firma powinna zadbać o skuteczną reklamę w internecie. Wbrew pozorom promowanie usług wśród internautów wcale nie musi być kosztowne. Poznaj marketing organiczny, naturalny sposób na przyciągnięcie klientów.

 

Co to jest marketing organiczny?

 

Marketing organiczny obejmuje działania, dzięki którym użytkownicy sieci w sposób naturalny sami docierają do strony – dzięki jej wysokiej pozycji na liście wyszukiwania, rosnącej popularności na różnych platformach, promowaniu firmy w mediach społecznościowych, systemie poleceń i udostępniania treści przez samych internautów.

 

Jak tego dokonać? Przede wszystkim należy zadbać o jak najlepsze pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce. Służy temu szereg narzędzi SEO. Ważne jest zapewnienie oryginalnych treści i nagłówków zawierających frazy kluczowe (czyli słowa często wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki), zamieszczanie linków i inne techniki.

 

Istotną kwestię dla marketingu organicznego stanowi również wykorzystanie mediów społecznościowych – udostępnianie na profilu linków prowadzących do strony, artykułów, wpisów kreujących pozytywny wizerunek marki. Marketing organiczny wykorzystuje także dynamikę działania samych internautów, którzy mogą zechcieć podzielić się własnymi doświadczeniami związanymi z marką – za pośrednictwem wspomnianych mediów społecznościowych, ale też na blogach, vlogach, forach i w innych miejscach.

 

Zalety marketingu organicznego

 

Wszystkie te działania są obliczone na długofalowy efekt. Im lepsza pozycja strony, im większa jej popularność w wybranej grupie docelowej, bardziej oryginalne, ciekawe treści, tym częściej sami użytkownicy będą zaglądać na witrynę, polecać ją, promować wśród innych internautów. A to przekłada się na zyski firmy.

 

Marketing organiczny nie jest darmowy. W wypromowaniu witryny w sieci pomoże profesjonalista – pozycjoner stron internetowych, który już na etapie jej budowy zadba o to, by witryna była widoczna dla maszyn szukających np. Google. Różne inne formy promocji także mogą wiązać się z kosztami – zaangażowaniem copywriterów, osób prowadzących fanpage firmy na Facebooku. Koszty związane z tą formą marketingu zwykle są jednak niższe niż w przypadku marketingu nieorganicznego i rozłożone w dłuższym czasie.


Marketing organiczny a nieorganiczny

 

W odróżnieniu od marketingu organicznego, naturalnego, ten nieorganiczny oznacza odpłatne formy promocji i reklamy w internecie jak:

  • artykuły sponsorowane,
  • kampanie typu Adwords,
  • banery reklamowe,
  • remarketing,
  • influencer marketing.

 

Przedsiębiorstwa często stawiają na kombinację obu podejść i pozycjonowanie strony firmy, promowanie marki w mediach społecznościowych itp. uzupełniają np. linkami i artykułami sponsorowanymi, banerami i tradycyjną reklamą.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

Najnowsze artykuły

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

Ubytek słuchu – które grupy zawodowe są najbardziej narażone?

25 kwietnia wypada Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem, święto zainicjowane przez Ligę Niedosłyszących po to, by zwrócić uwagę na towarzyszący nam w życiu codziennym hałas i jego wpływ na zdrowie. Na pogorszenie się słuchu szczególnie narażeni są ci, którzy doświadczają hałasu w pracy. Wyjaśniamy, jakie są dopuszczalne normy hałasu oraz jak się przed nim skutecznie chronić.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

Edukator ekologiczny – nowy, przyszłościowy zawód na rynku pracy?

81% Polaków ocenia swoją postawę ekologiczną „zdecydowanie dobrze” lub „raczej dobrze” – skąd zatem śmieci w lasach, trujący dym spalanych śmieci zimą, góry marnowanej żywności trafiające do śmietników? Nasza wiedza o tym, które działania są korzystne dla planety, a które nie, bywa dużo bardziej ograniczona niż nam się wydaje. W zrozumieniu ekologii na co dzień pomaga edukator ekologiczny.

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynier wiertniczy – praca, wymagania, pensja, obowiązki zawodowe

Inżynierowie wiertniczy potrzebni są na platformach wiertniczych, w kopalniach, pracowniach geotermalnych, laboratoriach badawczych czy chociażby w budownictwie. W parze z szerokimi perspektywami pracy idą bardzo wysokie zarobki. Jednocześnie praca w tym zawodzie jest odpowiedzialna i wymagająca. Chciesz podjąć takie wyzwanie? Wyjaśniamy, jak wejść na tę ścieżkę zawodową.