Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Męskie buty do biura – jakie wybrać?

Męskie buty do biura – jakie wybrać?

 
Męskie buty do biura – jakie wybrać?

Spis treści

Buty do biura – dlaczego mężczyźni miewają problem z ich doborem?

 

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, w jak dużym stopniu buty wpływają na ogólne wrażenie, które wywieramy. Wiele sytuacji wymaga skrupulatnego doboru modelu obuwia, aby nie złamać zasady decorum panującej w określonych okolicznościach. Jedną z takich sytuacji jest wybór butów męskich do pracy. Model obuwia musi być adekwatny do rodzaju instytucji, oddawać jej powagę lub wręcz przeciwnie – sugerować, że dane miejsce pracy stawia na swobodę. Ponadto coraz więcej firm posiada ustalony dress code, którego pracownicy są zobowiązani przestrzegać. A jednak w miejscu pracy spędzamy dużą część swojego życia – nie dziwi więc, że wielu mężczyzn, wybierając buty do biura, wolałoby postawić na zwykłe sneakersy. Czy eleganckie buty męskie muszą być niewygodne? A może jednak da się połączyć szyk i komfort?


Obuwie męskie – czym się kierować, wybierając buty?


Nie ulega wątpliwości, że wybierając buty męskie do pracy, należy kierować się wygodą – nie tylko dla samego komfortu, ale także dla zdrowia. Wielogodzinna praca w niedopasowanym obuwiu, wykonanym z twardego lub sztucznego materiału, może negatywnie wpłynąć na stan naszych kończyn czy kręgosłupa. Na skutek źle dobranych butów może dokuczać ból nóg po pracy.

 

Przy wyborze warto zwrócić uwagę na rodzaj materiału – powinien być na tyle miękki, żeby dopasowywał się do stopy. Ważne także, aby obuwie męskie było przewiewne, ponieważ zabezpiecza to stopy przed nadmiernym poceniem – nie tylko w letnie dni, ale także zimą, kiedy pracujemy przy włączonym ogrzewaniu.

 

Mając to w pamięci, nadal powinniśmy uwzględnić dress code obowiązujący w danej firmie, biorąc pod uwagę takie czynniki jak branża, miejsce pracy i zajmowane stanowisko.

 

Buty męskie do pracy – jaki rodzaj wybrać?


Na szczęście fakt, że w naszej firmie obowiązuje elegancki dress code, nie jest jednoznaczny z tym, że musimy się męczyć w niewygodnym obuwiu! Obecnie na rynku pojawiają się bardzo zróżnicowane modele butów, spośród których z pewnością uda się wybrać także męskie modele do pracy. Szykowną propozycją mogą być na przykład mokasyny męskie czy loafersy męskie.

Klasyczne mokasyny nie posiadają tradycyjnie rozumianej podeszwy i obcasa. Z bogatej oferty sklepów obuwniczych możemy wybrać gustowny model, na przykład ze sprzączkami. Uważajmy tylko, aby nie przesadzić z ozdobnikami – może to wywołać przeciwny efekt! Mokasyny męskie w stonowanym kolorze, z licowej skóry lub zamszu bez wątpienia sprawdzą się jako buty do pracy.

Z kolei loafersy męskie to wygodne buty wkładane, bez sznurówek czy zapinania. Są bardzo podobne do mokasynów, często z nimi mylone – jednak loafersy męskie od klasycznych mokasynów męskich różnią się obecnością obcasa i osobno doszywanej podeszwy. Loafersy męskie można zobaczyć u panów biorących udział w wielu oficjalnych wydaniach, różniących się także poziomem elegancji. Jeśli wybieramy je jako buty do pracy, warto postawić na model obuwia w jednolitym, neutralnym kolorze.

 

Inne rodzaje eleganckiego obuwia męskiego do pracy to chociażby oxfordy, monki, lotniki, pensówki. Wielu panów coraz częściej decyduje się także o przełamanie eleganckiego looku obuwiem sportowym, np. klasycznymi trampkami czy sneakersami.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Zastępca Dyrektora Liceum

    TEB Edukacja   Poznań    praca stacjonarna
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 godz.
    Twój zakres obowiązków: przygotowanie, prowadzenie, kontrola dokumentacji przebiegu nauczania zgodnie z przepisami prawa oświatowego, sprawowanie nadzoru nad prawidłowym realizowaniem procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem podstawy programowej i standardów egzaminów...
  • Specjalista ds. handlowych – Dywizja Serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    5 godz.
    Na tym stanowisku będziesz odpowiadać za: Analizę rynku i wsparcie strategii sprzedaży usług serwisowych, Pozyskiwanie zapytań, wykonywanie arkuszy cenowych oraz przygotowanie ofert handlowych, Udział w rozmowach i negocjacjach handlowych – także w jęz.angielskim, Budowanie i utrzymywanie...
  • Bank Pocztowy S.A.
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Twój zakres obowiązków pozyskiwanie Klientów rozliczeniowych i kredytowych z segmentu Mieszkalnictwa (Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe) zarządzanie relacjami biznesowymi z dotychczasowymi i potencjalnymi Klientami oraz partnerami biznesowymi; zapewnienie najwyższej jakości doradztwa i...
  • Spawacz / Monter

    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    ZADANIA: Spawanie konstrukcji stalowych Montaż konstrukcji stalowych Wykonywanie prac pomocniczych związanych ze spawaniem i montażem konstrukcji stalowej Wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem robót i dokumentacją techniczną Przestrzeganie technologii spawania i montażu zgodnie z...
  • Kierownik wytwórni konstrukcji stalowych

    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 godz.
    ZADANIA: Zarządzanie procesem produkcyjnym wytwórni konstrukcji stalowych – od planowania po realizację Nadzór nad zespołem pracowników, w tym organizacja pracy, delegowanie zadań i motywowanie zespołu Opracowywanie harmonogramów produkcji i dbałość o ich terminową realizację...
  • Opiekun / Opiekunka Klienta Kluczowego

    Benefit Systems S.A.   Warszawa, Wola, niedaleko stacji metra Rondo Daszyńskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    8 godz.
    Sprawdź swój codzienny plan treningowy Ścisła współpraca z Opiekunem Biznesowym na przypisanym portfelu Klientów kluczowych oraz koordynacja działań z innymi działami firmy w celu sprawnej realizacji zgłoszeń klientów, Budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z Klientami, zapewniając...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?