Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Salon meblowy – pomysł na biznes

Salon meblowy – pomysł na biznes

 
Salon meblowy – pomysł na biznes

Wielu Polaków marzy o tym, by mieć swój dom lub mieszkanie. Gromadzą oszczędności, biorą kredyty, żeby wprowadzić się do własnych czterech kątów. Oferty na rynku są bardzo zróżnicowane – od dopiero powstających budynków, poprzez bardzo ciekawy rynek wtórny. Nieodłącznym elementem zakupu lokum jest jego wyposażenie. Klientów zyskują więc nie tylko właściciele mieszkań, ale też firmy budowlane, fachowcy. Czy w związku z takimi tendencjami na rynku sklep meblowy to dobry pomysł na firmę?

 

Salon meblowy – strategia rozwoju, budowanie marki 

 

Na rynku można wyróżnić dwa główne nurty – sklepy sieciowe, oferujące w kraju i na świecie podobne komplety mebli oraz firmy zajmujące się tworzeniem wyposażenia meblowego na nowo, pod wymiar do indywidualnych potrzeb klienta. Obie strategie działania determinują kształtowanie się poszczególnych biznesów związanych z prowadzeniem salonów meblowych. Można zajmować się dystrybucją produktów firm słynących z produkcji mebli lub, jeżeli naszą pasją jest stolarstwo, promować własne, unikatowe wyroby. 

 

Niezależnie od tego, jaką formę wybierzemy, trzeba skupić się na dwóch ważnych aspektach. Jakość mebli, materiałów, z których są one zrobione, to podstawa. Szafy przesuwne, meble łazienkowe, meble kuchenne na wymiar, szafy narożne –wszystkie te elementy wymagają nie lada pracy w przygotowaniu i zamontowaniu, klienci kupując je zakładają więc, że to inwestycja na kilka lat. Dlatego też materiały powinny charakteryzować się trwałością, odpornością – na zabrudzenia, wilgoć itp.

 

Kolejnym istotnym aspektem jest szybka i bezpieczna dostawa mebli do domu klienta. Opcja z montażem lub bez, w zależności od potrzeb, może również przysporzyć wielu klientów. Szczególnie ważną opcją jest usługa wniesienia mebli do mieszkania (czasem firmy decydują się jedynie na podwiezienie mebli wyłącznie pod blok, wniesienie do mieszkania zostawiając po stronie klienta).

 

Sklep z meblami – jak założyć?

 

Sklep z meblami to interesujący pomysł na własny biznes, ale też bardzo duże przedsięwzięcie. Jeżeli ktoś ma trudności z wkroczeniem na rynek, powinien zainteresować się franczyzą. Gotowe know how, opracowane strategie marketingowe, podpięcie się pod znaną markę – to powinno ułatwić start w tego typu działalności. 

 

Jeżeli naszym, lub kogoś nam bliskiego, wyuczonym zawodem jest stolarz, warto zacząć od małej, lokalnej działalności. Zaopatrując najpierw najbliżej mieszkających klientów, stopniowo będzie można poszerzać rynki zbytu.

 

Ciekawą alternatywą jest także sklep meblowy z antykami, meblami powystawowymi – będącymi unikatami na rynku. Taka działalność będzie wymagała silnego nacisku na promocję, skierowaną do właściwej grupy docelowej, ale może okazać się interesującą propozycją dla osób znających się na dawnych stylach, parających się renowacją itp. 

 

Każdorazowo oczywiście, jeżeli spełnia się wymogi, należy założyć działalność gospodarczą. Trzeba dopełnić wszelkich formalności, by móc legalnie zająć się sprzedażą. 

 

Salon meblowy: wybór lokalizacji, zatrudnienie pracowników

 

Prowadząc lokalny salon meblowy, niezbędne jest wybranie odpowiedniego miejsca – ze względu na łatwy dostęp dla klientów, ale także na wielkość powierzchni. By poszczególne produkty były dobrze wyeksponowane, konieczna jest duża przestrzeń.

 

Oczywiście, jeśli ktoś chce prowadzić mały biznes rodzinny, nie będą potrzebne tak duże hale – jednak mimo wszystko trzeba mieć na względzie komfort klientów, który powinien towarzyszyć oglądaniu poszczególnych mebli. 

 

Ważnym aspektem tego typu działalności jest dobór odpowiedniego personelu. Tutaj nie wystarczy osoba, która będzie wyłącznie kontrolowała płatności i udzielała podstawowych informacji. W sklepie meblowym należy zatrudnić pracownika obeznanego w tematyce meblowej, aranżacji wnętrz, potrafiącego doradzić w kwestiach stylu, kolorystyki, użytkowania. 

 

Salon meblowy – koszt założenia działalności

 

Przy otwieraniu sklepu meblowego należy liczyć się z wysokimi kosztami startowymi. Początkowo trzeba włożyć od ok. 100 tys. zł do nawet 1 mln złotych. Dużo zależy od lokalizacji, wielkości sklepu, tego, czy nawiążemy współpracę z kilkoma dostawcami, czy sami poprowadzimy usługi stolarskie i produkcję mebli. 

 

Należy dobrze zainwestować w kampanię reklamową, aby przebić się przez działającą już na rynku konkurencję. Ze względu na to, jaką strategię obierzemy – czy próbę zdobycia rynku lokalnego, czy ogólnopolskiego, adekwatnie należy szacować zyski. Ze zwróceniem uwagi na to, do jakiego typu klientów kierujemy produkty, czy prezentujemy towar luksusowy o wysokich kosztach produkcji i dystrybucji, czy może meble bardziej uniwersalne, dopasowane do większej grupy konsumentów. 

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Inżynier technicznego wsparcia serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo, k. Żukowa, ul. Pałacowa 9    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    8 godz.
    Twoje zadania: Analiza oraz rozwiązywanie problemów technicznych, proponowanie technologii napraw układów hydraulicznych; Formułowanie założeń i projektowanie rozwiązań technicznych (w tym modernizacji i retrofitów istniejących układów hydraulicznych) Wsparcie techniczne Inżynierów...
  • Specjalista ds. Płac i Kadr z Enova365

    HSV Polska Sp. z o.o.   Łódź, Polesie    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Szukamy kandydata/ kandydatki, który oprócz bieżącej obsługi procesów, będzie aktywnie dążył do ich optymalizacji. Twoje główne zadania będą obejmować: Kompleksowe naliczanie wynagrodzeń (umowy o pracę, cywilnoprawne) dla zróżnicowanej grupy pracowników, z wykorzystaniem...
  • Rockfin S.A.
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    8 godz.
    Wyzwania na stanowisku: Udział w procesie ofertyzacji, prowadzenie uzgodnień oraz negocjacji z Klientami w fazie realizacji projektu; Nadzór nad realizacją projektu w ramach założonego budżetu, harmonogramu oraz wymagań jakościowych; Nadzór nad dokumentacją projektową; Dbanie o...
  • Koordynator ds. Teletechniki

    PORR S.A.   Warszawa, Ursynów    praca mobilna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Zadania: Sprawowanie nadzoru technicznego nad projektami w obszarze automatyki i dbanie o zgodność z założeniami i harmonogramem. Koordynacja prac międzybranżowych (elektryka, teletechnika, automatyka, technologia). Współpraca z zespołami realizacyjnymi, projektantami oraz dostawcami w...
  • Cykliniarz / Parkieciarz

    MK Gulvsliping AS   Norwegia, Oslo   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   25 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Wymagania: Minimum 3 lata doświadczenia zawodowego jako cykliniarz-parkieciarz, Komunikatywna znajomość języka angielskiego, Prawo jazdy kategorii B.
  • Specjalista ds. zamówień publicznych

    Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny SP ZOZ   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    Zakres obowiązków: kontrola aktualności umów zawartych przez Szpital z dostawcami, przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulaminami i instrukcjami, udział w postępowaniach...

Najnowsze artykuły

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. –  Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.