Podanie o pracę: fizjoterapeuta

 
Podanie o pracę: fizjoterapeuta

Na fizjoterapeutę praca czeka w zakładach opieki medycznej, sanatoriach, ośrodkach odnowy biologicznej i innych placówkach specjalistycznych. Jeśli chcesz zatrudnić się w konkretnej firmie czy instytucji, a ta obecnie nie prowadzi rekrutacji – wykonaj pierwszy krok i wyślij podanie o pracę fizoterapeuty. Jak je przygotować?

 

Spis treści

Podanie o pracę fizjoterapeuty – kiedy je przygotować?

 

Standardowo osoba starająca się o zatrudnienie posługuje się takimi dokumentami jak: CV, list motywacyjny, podanie o pracę. Te dwa ostatnie pełnią dość podobną funkcję – mają za zadanie przekonać pracodawcę, że dany kandydat zasługuje na zatrudnienie. List wysyłany jest jednak w odpowiedzi na konkretną ofertę pracy – najczęściej wówczas, gdy pracodawca zaznaczył w niej, że taki dokument jest wymagany.

 

Podanie o pracę z kolei przekazuje się wtedy, gdy jednostka nie szuka nowych pracowników. To samodzielna inicjatywa osoby zainteresowanej posadą w danym miejscu – forma zwrócenia na siebie uwagi, zareklamowania się jako doskonały kandydat, który wzbogaci kadrę firmy. Podania o pracę stosuje się zarówno w początkach kariery, jak i na późniejszych etapach ścieżki zawodowej.

 

Podanie o pracę: fizjoterapeuta – wzór

 

Dokument należy rozpocząć od podania daty i miejsca (w prawym górnym rogu), własnych danych osobowych i kontaktowych (w lewym górnym rogu), danych adresata, np. nazwy firmy (po prawej stronie) oraz tytułu: Podanie o pracę (pośrodku).

 

Typowe podanie ma krótki jedno- lub kilkuzdaniowy wstęp, w którym nadawca wyjaśnia, jaki jest cel dokumentu, np.:

 

  • Zwracam się z uprzejmą prośbą o zatrudnienie mnie w Państwa firmie na stanowisku fizjoterapeuty.
  • Zgłaszam swoją kandydaturę na stanowisko fizjoterapeuty w firmie Xyz. Jestem gotowy podjęcia się zadań służbowych od zaraz.
  • Jestem fizjoterapeutą z wieloletnim doświadczeniem. Chętnie podejmę się pracy w Państwa firmie.

 

W rozwinięciu podania należy podać argumenty za zatrudnieniem Cię w danej jednostce. Zacznij od wykształcenia i uprawnień, szkoleń pozwalających Ci na pracę w zawodzie. Przejdź do kwalifikacji specjalistycznych i zakończ na kompetencjach miękkich – tu możesz dać znać pracodawcy, że posiadasz takie cechy jak komunikatywność, umiejętność nawiązywania relacji z ludźmi, odporność na stres, samodzielność, odpowiedzialność, dobra organizacja pracy. Oto przykład:

 

Jestem absolwentem Uniwersytetu Medycznego w Warszawie i fizjoterapeutą z 6-letnim stażem pracy. Doświadczenie zdobyłem w Centrum Rehabilitacji Leczniczej w Warszawie, gdzie przez ostatnie dwa lata zarządzałem również 4-osobowym zespołem.

 

W pracy jestem samodzielny i dobrze zorganizowany. Wychodzę z założenia, że każdy przypadek należy traktować indywidualnie, z każdym pacjentem pracuje się nieco inaczej. Każdorazowo staram się stworzyć przestrzeń do wspólnej pracy zarówno z pacjentem, jak i jego rodziną – z mojego doświadczenia wynika, że takie podejście przynosi rewelacyjne efekty.

 

Nie boję się trudnych przypadków, umiem pracować pod presją. Jestem z natury optymistyczny, niemniej poważnie traktuję obawy i wątpliwości pacjentów – staram się na nie odpowiadać.

 

Jak zakończyć list? Poinformuj pracodawcę o gotowości do podjęcia zatrudnienia, a także preferowanej formie kontaktu. Wspomnij o załącznikach, np. CV fizjoterapeuty. Potem już tylko zwrot grzecznościowy, podpis i gotowe:

 

Załączam swoje CV. Pracę w Państwa klinice mogę podjąć od zaraz. Chętnie odpowiem na wszelkie pytania w czasie rozmowy kwalifikacyjnej. Mam nadzieję, że pozytywnie rozpatrzą Państwo moje podanie.


Z poważaniem,
Jan Kowalski

 

Przed wysłaniem dokumentu koniecznie sprawdź pisownię!

Więcej artykułów "Zmiana pracy"

Polecane oferty