Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - HR Business Partner
Polecane oferty - Human Resources / Kadry
-
Specjalista / Specjalistka ds. Kadr i Płac
INNOWISE Sp. z o.o. Warszawa, blisko stacji metra praca stacjonarnaspecjalista mid / senior umowa o pracę pełny etat rekrutacja online aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Account Manager
specjalista (mid) / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
HR Business Partner
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Praca na stanowisku HR Business Partnera (skrótowo określanego jako HRBP) obejmuje szereg działań mających na celu rekrutację nowych pracowników, dobieranie partnerów biznesowych zgodnie z polityką firmy i jej aktualnym zapotrzebowaniem, sprawne wdrażanie nowych pracowników, bieżące doskonalenie polityki firmy w kwestiach personalnych oraz współpracę z innymi działami w tym zakresie.
HR BUSINESS PARTNER – JAK ZOSTAĆ?
Stanowisko HR Business Partnera łączy w sobie obowiązki z wielu dziedzin. Kandydat na to stanowisko, oprócz oczywiście kompetencji „twardych” (czyli odpowiedniego – najczęściej ekonomicznego lub związanego z marketingiem czy zarządzaniem – wykształcenia, a także doświadczenia w podobnym obszarze działań), powinien mieć cechy charakteru pomagające mu dobrze wywiązywać się z powierzonych zadań. W ogłoszeniach o pracę jako wymagania pojawiają się często: wysoka kultura osobista, dobrze rozwinięte umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, zdolności sprzedażowe, orientacja na cel.
HR BUSINESS PARTNER: OBOWIĄZKI
HR business partnering to przede wszystkim doradztwo personalne: osoba zatrudniona na stanowisku HRBP ocenia kadrowe potrzeby firmy i we współpracy z działem HR rekrutuje nowych pracowników. W zakresie obowiązków leży również planowanie szkoleń i innych działań służących wprowadzaniu nowych pracowników, tzw. onboarding. HR Business Partner odpowiada także za współpracę z podmiotami zewnętrznymi: ocenia zapotrzebowanie i nawiązuje kontakt z partnerami biznesowymi, dbając o interesy firmy i nawiązanie dobrych relacji w jej imieniu. Współdziałając z managerami innych działów, pomaga dbać o dobre relacje w zespole i integrację pracowników.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
HR Business Partnerzy potrzebni są przede wszystkim w dużych firmach, dla których nawiązywanie relacji biznesowych oraz rekrutacja nowych pracowników są niemal codziennością. W tego typu organizacjach zatrudnianie osób zajmujących się HRBP stało się w ostatnich latach bardzo popularne, można więc znaleźć wiele ofert pracy. Mniejsze przedsiębiorstwa raczej nie oferują takiego stanowiska, wystarczy im działanie osoby odpowiedzialnej za sprawy kadrowe i/lub HR.
HR BUSINESS PARTNER – ZAROBKI
Większość osób zatrudnionych na stanowisku HR Business Partnera otrzymuje pensję w zakresie od 4 526 do 7 529 zł netto – wysokość zarobków zależy od województwa, wielkości miasta, kompetencji pracownika oraz finansowych możliwości firmy, która go zatrudnia. Tylko 25% HRBP dostaje miesięcznie więcej niż 7529 zł, a mediana miesięcznych dochodów HR Business Partnerów wyniosła w 2019 roku według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 5829 zł netto.
Najnowsze oferty - Human Resources / Kadry
-
HR Biznes Partner / Partnerka
Leroy Merlin Polska Sp. z o.o. Rumia praca stacjonarnaspecjalista mid / senior / ekspert umowa o pracę pełny etat -
Junior Account Manager
młodszy specjalista (junior) / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Koordynator / Koordynatorka ds. Pracowników Tymczasowych z j. niemieckim
Praca.pl Warszawa praca hybrydowa / stacjonarnaspecjalista (mid) / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Młodszy Koordynator / Młodsza Koordynatorka Pracowników Tymczasowych z j. niemieckim
Praca.pl Warszawa praca hybrydowa / stacjonarnamłodszy specjalista (junior) / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?