Praca.pl Poradniki Rynek pracy
CTA: co to znaczy? jak przyciągnąć klienta?

CTA: co to znaczy? jak przyciągnąć klienta?

 
CTA: co to znaczy? jak przyciągnąć klienta?

Zobacz więcej, sprawdź i kup teraz – te i podobne hasła rzucają się w oczy na stronach internetowych. Współczesny konsument doskonale wie, czego chce, ale drobna podpowiedź, co może zrobić, by zyskać więcej, przydaje się zawsze. Tym właśnie jest CTA. Jak wzywać do działania skutecznie i dlaczego warto to robić?

 

Spis treści

CTA – co to jest?

 

Call to action – CTA – jest to wezwanie do działania. Prosty zabieg, który ma niebagatelny wpływ na konwersję. Przypomnijmy pokrótce, że współczynnik konwersji jest jednym z podstawowych pojęć w marketingu internetowym. Pokazuje on, czy prowadzone akcje przynoszą oczekiwane efekty, czy użytkownik sieci podjął działanie, do którego został zachęcony – np. zapisał się do newslettera, trafił na landing page, obejrzał ofertę albo kupił produkt w e-sklepie.

 

CTA sprawia, że kliknięcie w dany link wydaje się konsumentowi atrakcyjne. Dlaczego tak się dzieje? Przycisk rzuca się w oczy, jest opatrzony prostym tekstem, napisanym językiem korzyści – użytkownik wie, gdzie zostanie przekierowany i świadomie się na to decyduje.

 

 

CTA – jak tworzyć?

 

Najważniejsze, by przycisk przyciągał wzrok, dlatego dużą rolę ogrywa tu projektowanie graficzne. W CTA stosuje się wyróżniające się na tle strony kolory, grafiki. Button musi być umieszczony w widocznym miejscu, takim, na które na pewno trafi przeglądający, niezależnie czy korzysta z laptopa, smartfona, czy tabletu.

 

Jeśli chodzi o samą formę tych komunikatów, najczęściej stosuje się czasowniki w drugiej osobie liczby pojedynczej: kup, sprawdź, pobierz. Niektórzy marketingowcy preferują jednak pierwszą osobę, a więc: kupuję, sprawdzam, pobieram. I to także dobra droga, by trafić do potencjalnego klienta (badania marketingowe pokazują, że ta forma może być nawet skuteczniejsza).

 

Ważne jest także, by CTA pełniło też funkcję informacyjną, było precyzyjne. Samo kliknij tutaj niewiele mówi o tym, co się wydarzy za chwilę, ale już pobierz darmowy e-book/ zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco/ pobierz kod promocyjny itd. wyraźnie wskazują na to, co należy zrobić i co dzięki temu można zyskać.

 

CTA nie muszą zamykać się w dwóch, trzech słowach. Warto wykazać się kreatywnością, postawić na oryginalne, zabawne i nieco bardziej rozbudowane teksty, wywołujące pozytywne emocje.

 

CTA – zalety

 

CTA to prosty sposób na to, by marketing internetowy uczynić skuteczniejszym. Prowokuje i zachęca do aktywności, przejścia dalej. Dzięki wezwaniu do działania współczynnik konwersji w sklepie internetowym rośnie, a to przekłada się na sprzedaż.

 

Czytaj takżeWork life-integration: cyfrowy nomada czy okupant biur – kim jesteś?

 

CTA – najcześciej zadawane pytania:

 

  • Co to jest CTA?

 

CTA, od: call to action, to „wezwanie do działania" użytkownika strony internetowej lub aplikacji. Najczęściej ma postać przycisku, którego kliknięcie skutkuje określonym działaniem np. dodaniem produktu do koszyka, zapisaniem się do newslettera, subskrybowaniem strony, polubieniem czegoś itp. CTA to jeden z najważniejszych elementów interfejsu witryny / aplikacji, gdyż pozwala na interakcję z użytkownikiem i przyczynia się znacząco do uzyskania jakichś korzyści przez właściciela strony / aplikacji (np. zwiększenia sprzedaży, zwiększenia liczby klientów, poprawienia widoczności strony w wyszukiwarce itp.). 

 

  • Jakie powinno być CTA?

 

Przede wszystkim widoczne dla użytkownika oraz z czytelną intencją. Oznacza to, że CTA musi zostać umieszczone w miejscu łatwo dostępnym, być wyraźnie zaznaczone, a także nieść ze sobą jasną informację na temat tego, czym będzie skutkować kliknięcie. Z uwagi na to drugie przyciski CTA często mają proste nazwy np.: „dodaj do koszyka", „kup", „subskrybuj" itp.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Rockfin S.A.
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    11 godz.
    Wyzwania na stanowisku: Udział w procesie ofertyzacji, prowadzenie uzgodnień oraz negocjacji z Klientami w fazie realizacji projektu; Nadzór nad realizacją projektu w ramach założonego budżetu, harmonogramu oraz wymagań jakościowych; Nadzór nad dokumentacją projektową; Dbanie o...
  • Monter Rurociągów

    Rockfin S.A.   Małkowo, k. Żukowa, ul. Pałacowa 9    praca hybrydowa / stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Opis stanowiska: Prefabrykacja rurociągów przemysłowych, według rysunku technicznego oraz izometrycznego; Wykonywanie spoin sczepnych metoda TIG; Wykonywanie operacji wiercenia, gwintowania oraz frezowania; Realizacja procesów technologicznych oraz zadań produkcyjnych zgodnie z wyznaczonymi...
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Twój zakres obowiązków Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów; Aktywne pozyskiwanie Klientów i utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji; Realizacja celów sprzedażowych; Kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi; Operacyjna obsługa Klientów...
  • Inżynier technicznego wsparcia serwisu

    Rockfin S.A.   Małkowo, k. Żukowa, ul. Pałacowa 9    praca hybrydowa / stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Twoje zadania: Analiza oraz rozwiązywanie problemów technicznych, proponowanie technologii napraw układów hydraulicznych; Formułowanie założeń i projektowanie rozwiązań technicznych (w tym modernizacji i retrofitów istniejących układów hydraulicznych) Wsparcie techniczne Inżynierów...
  • Specjalista ds. Płac i Kadr z Enova365

    HSV Polska Sp. z o.o.   Łódź, Polesie    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    12 godz.
    Szukamy kandydata/ kandydatki, który oprócz bieżącej obsługi procesów, będzie aktywnie dążył do ich optymalizacji. Twoje główne zadania będą obejmować: Kompleksowe naliczanie wynagrodzeń (umowy o pracę, cywilnoprawne) dla zróżnicowanej grupy pracowników, z wykorzystaniem...
  • Specjalista ds. zamówień publicznych

    Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny SP ZOZ   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    13 godz.
    Zakres obowiązków: kontrola aktualności umów zawartych przez Szpital z dostawcami, przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulaminami i instrukcjami, udział w postępowaniach...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?