Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Lead sprzedażowy: co to jest? Jak go pozyskać?

Lead sprzedażowy: co to jest? Jak go pozyskać?

 
Lead sprzedażowy: co to jest? Jak go pozyskać?

Lead sprzedażowy to jedno z podstawowych pojęć w marketingu internetowym. Co oznacza? Na czym polega generowanie leadów i dlaczego takie działanie się opłaca?

 

Lead sprzedażowy: definicja

 

Najprościej mówiąc, lead sprzedażowy to osoba (albo firma) potencjalnie zainteresowana naszą ofertą. W tym miejscu pojawiają się dwa pytania: skąd wiemy, że ktoś rozważa zakup naszego produktu bądź skorzystanie z proponowanej przez nas usługi oraz jakie działania marketingowe pomogą nam w pozyskaniu nowego klienta.

Leadem staje się osoba, która na stronie internetowej firmy czy na jej profilu społecznościowym dobrowolnie pozostawiła do siebie kontakt. Np. wpisała swój e-mail i wyraziła zgodę na otrzymywanie newslettera lub wypełniła formularz zgłoszeniowy (akceptując zgody marketingowe), by wziąć udział w konkursie itp.

 

Lead sprzedażowy: jak go pozyskać?


Droga do tego, by potencjalny klient pozostawił nam dane kontaktowe, nie jest prosta. Nim to nastąpi, musi trafić na naszą stronę internetową i się nią zainteresować. Jakie są sposoby na generowanie leadów sprzedażowych? To m.in. pozycjonowanie strony w wyszukiwarce internetowej i optymalizacja treści z uwzględnieniem słów kluczowych, czyli działania SEO – jeśli nasza strona będzie łatwiej wyszukiwana, trafi na nią więcej osób.

Efekty przynosi także content marketing – publikowanie interesujących dla grupy docelowej treści. Mamy szansę skuteczniej zachęcić osoby odwiedzające stronę do pozostawienia kontaktu, oferując im w zamian np. e-book zawierający cenne wskazówki.

W pozyskiwaniu leadów bardzo pomocny może też być własny fanpage i reklamy w mediach społecznościowych. Warto też stosować przyciski call to action (CTA).

W tym miejscu należy również wspomnieć o pojęciu lead nurturing – angielskie nurturing oznacza pielęgnowanie. I właśnie dbanie o relacje z pozyskanymi leadami – edukowanie ich przed zakupem, dostarczanie im wartościowych treści przynosi wymierne korzyści. Nie każdy lead staje się bowiem klientem firmy.

 

Lead sprzedażowy: korzyści


Żadna firma nie może rozwijać się bez klientów. Szeroko pojęty marketing internetowy pomaga ich zdobyć i utrzymywać z nimi relacje. Pozyskiwanie leadów sprzedażowych pozwala skierować działania marketingowe do grupy zainteresowanej firmą. Prowadząc kampanię nastawioną na zdobycie leadów, można w efekcie uzyskać bazę cennych kontaktów, zawęzić grupę odbiorców reklam itd.

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Asystentka / Asystent Dyrektora

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior) / asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    Lubisz się uczyć i rozwijać? Chcesz poznać jeden z działów innowacyjnej firmy? A może chcesz uczestniczyć w tworzeniu projektów specjalistycznych i bliżej poznać tajniki prawa zamówień publicznych? Albo czujesz się dobrze w zadaniach, gdzie jasno wiadomo czego od Ciebie się wymaga?...
  • Architekt / Asystent Architekta

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista senior / mid / junior / asystent / ekspert  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    Zakres obowiązków: Tworzenie projektów i modelowanie budynków w technologii BIM; Koordynacja międzybranżowa; Tworzenie dokumentacji projektowej: budowlanej, przetargowej i wykonawczej w zgodności z normami i przepisami budowlanymi w oparciu o harmonogram i budżet; Weryfikacja i optymalizacja...
  • Projektant / Asystent Projektanta Instalacji Elektrycznych

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior / asystent / ekspert  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    Zakres obowiązków: Praca w zespole projektowym, w którym wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie 3D; Projektowanie instalacji w nieszablonowych budynkach (m.in. szpitale, centra przetwarzania danych itd.); Branie udziału w pracy projektowej pod okiem doświadczonej kadry; Branie udziału w...
  • Projektant / Asystent Projektanta Instalacji Sanitarnych

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior / asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    Twój zakres obowiązków: Praca w zespole projektowym, w którym wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie 3D; Projektowanie instalacji w nieszablonowych budynkach (m.in. szpitale, centra przetwarzania danych itd.); Branie udziału w pracy projektowej pod okiem doświadczonej kadry; Branie...
  • Specjalista ds. Badań i Rozwoju w branży budowlanej

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior / ekspert  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    Twój zakres zadań: projektowanie i wdrażanie nowych rozwiązań w dziale badań i rozwoju; współpraca z jednostkami badawczymi, w tym z ITB, IMP; obliczenia termiczne; przygotowywanie raportów z badań; obsługa i nadzór nad wyposażeniem kontrolno-pomiarowym (np. komory klimatyczne);...
  • Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    9 godz.
    Miejsce pracy: Reguły / Warszawa, budowy na terenie Polski Opis stanowiska: weryfikacja zasadności zgłaszanych usterek budowlanych oraz prowadzenie bieżącej analizy przyczyn ich powstawania; samodzielne wykonywanie napraw; współpracę ze specjalistą ds. obsługi gwarancyjnej budów w...

Najnowsze artykuły

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Toksyczna pozytywność w miejscu pracy – dlaczego jest niebezpieczna?

Zdarza się, że szef wywiera na pracowników presję, by w czasie pracy stale mieli przyklejony do twarzy uśmiech. – Niektórzy wręcz zakazują używania wyrazu „problem” i każą zastąpić je „wyzwaniem” – wskazuje socjolog Anna D. Nowicka. Czy pozytywne nastawienie może być destrukcyjne? Kiedy zaczynamy oszukiwać samych siebie? Oto co trzeba wiedzieć o toksycznej pozytywności i jej konsekwencjach.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

CV mechanik samochodowy – porady, jak napisać profesjonalne CV

Mechanik to jeden z zawodów deficytowych w Polsce. Szanse na pracę są spore, niemniej żeby ją zdobyć, szczególnie w renomowanych salonach naprawy pojazdów czy w międzynarodowych firmach motoryzacyjnych, zwykle potrzebne jest dobre CV. Wyjaśniamy, jak krok po kroku napisać CV w zawodzie mechanika, jakie uwzględnić w dokumencie umiejętności oraz w jaki sposób opisać doświadczenie zawodowe.

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Osoby niewidome i niedowidzące w miejscu pracy – obowiązki pracodawcy, czas pracy, udogodnienia

Nie muszę nikomu udowadniać swoich umiejętności i przekonywać, że wiele mogę, mimo iż nie widzę – mówi Krystyna Włodarek, działaczka społeczna, która w 2018 r. straciła wzrok. Specjalistka ds. dostępności Barbara Filipowska, osoba niewidoma, dodaje, że jednak często natrafiała na „mur” w kontaktach z rekruterami. Oto co pilnie trzeba zmienić w kontekście pracy osób z dysfunkcją wzroku.

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu

Opowieść piątoklasistki wzrusza i inspiruje. Zwycięska praca w konkursie „Zawód godny podziwu"

Strażak, lekarz, pielęgniarka, policjant, pracownik hospicjum, mama i tata – tak dzieci odpowiadały na postawione w naszym konkursie pytanie o zawód godny podziwu. Antosia z 5 piątej klasy opowiedziała nam o prawdziwym supermanie, dzięki któremu jej brat i wielu innych ludzi może rozwijać zainteresowania, cieszyć się życiem czy choćby wychodzić na spacer. Serdecznie zapraszamy do lektury!