Praca.pl Poradniki Medycyna, biotechnologia, farmacja
Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

 
Podanie o pracę – opiekunka osób starszych

Opiekunki i opiekunowie osób starszych i z niepełnosprawnością wykonują bardzo odpowiedzialną i ważną społecznie pracę. Zapotrzebowanie na usługi opiekuńcze jest bardzo duże, dlatego kandydaci zwykle nie mają problemów ze znalezieniem posady. Niemniej jeśli chcesz zatrudnić się w konkretnej placówce, a ta aktualnie nie prowadzi naboru – wykonaj pierwszy krok i złóż w niej podanie o pracę. Jak stworzyć profesjonalny dokument, który podkreśli Twoje umiejętności i cechy charakteru cenne w tego rodzaju pracy? Co powinna uwzględniać treść podania? Oto wskazówki, które pomogą Ci szybko i bez trudu przygotować aplikację do pracy w opiece nad seniorami.

 

Spis treści

Jak napisać podanie o pracę opiekuna osób starszych?

 

Pamiętaj, że podanie o pracę, tak samo jak CV i list motywacyjny do pracy, jest dokumentem formalnym. Ma ściśle określoną strukturę, której należy się trzymać. Treść całego dokumentu zwykle mieści się na jednym arkuszu A4 ze standardową czcionką wielkości 12px. Czcionka powinna być czytelna (np. popularna czcionka Times New Roman czy Arial), tło białe. Standardowo dokumenty aplikacyjne wysyła się w formacie PDF.

 

Treść podania o pracę musi być podzielona na akapity. Wymagane są zwroty grzecznościowe i podpis (jeśli podanie ma formę papierową – odręczny, a jeśli elektroniczną – wystarczy napisać na dole dokumentu imię i nazwisko). Warto trzymać się tych konwencji, po pierwsze dlatego, że rekruterzy są do nich przyzwyczajeni, po drugie – ponieważ świadczą o dobrym przygotowaniu osoby ubiegającej się o pracę. W branżach opiekuńczej i medycznej rzadko spotykane są niekonwencjonalne dokumenty aplikacyjne, a osoba, która takie zastosuje, może zostać odebrana jako nieprzewidywalna. Nieprzewidywalność i nie trzymanie się reguł to nie są cechy, których zwykle poszukuje się u godnych zaufania pracowników opieki. Pamiętaj, że to, jak aplikujesz, świadczy o Tobie.

 

 

Podanie o pracę opiekunka osób starszych – wzór

 

  • Jak zacząć podanie o pracę opiekunki osób starszych:

 

Pierwsza część podania powinna wyglądać następująco:

 

  • tytuł (wyśrodkowany) – Podanie o pracę;
  • prawy górny róg – data i miejsce napisania podania;
  • lewy róg – dane osobowe / kontaktowe – Twoje imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, ewentualnie adres pocztowy, jeśli to on jest Twoim adresem korespondencyjnym;
  • niżej, z prawej strony – dane adresata, czyli nazwa placówki wraz z adresem lub imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za nabór pracowników (jeśli je znasz);
  • zwrot grzecznościowy – Szanowni Państwo / Szanowna Pani / Szanowny Panie.

 

Stwórz profesjonalne curriculum vitae przy pomocy Kreator CV!

 

  • Podanie o pracę opiekunki osób starszych – treść

 

Poniżej znajduje się właściwa treść podania. Powinna mieć wstęp, rozwinięcie oraz zakończenie. Wstęp możesz rozpocząć od:

 

Zwracam się z uprzejmą prośbą o przyjęcie mnie do pracy w charakterze opiekunki osób starszych w Domu Spokojnej Starości...

 

lub:

 

Zgłaszam swoją kandydaturę jako opiekun osób starszych i niepełnosprawnych w Domu Pomocy Społecznej nr 1…

 

Następnie podaj informacje na temat swojego doświadczenia zawodowego i wykształcenia związanego z pracą na tym stanowisku. Nie powielaj wszystkich danych z życiorysu zawodowego (CV). Zamiast wymieniać wszystkie miejsca pracy i zakresy obowiązków (co robi się często w CV), skup się na jednym lub dwóch najważniejszych i opowiedz, czego się tam nauczyłaś / nauczyłeś, jakie stały przed Tobą wyzwania, co osiągnęłaś / osiągnąłeś, co Ci się podobało, jaką ta praca była dla Ciebie lekcją czy jakie zdobyte tam umiejętności możesz wykorzystać na stanowisku, o które się obecnie ubiegasz.

 

Przykładowo:

 

Przez 5 lat pracowałam na stanowisku opiekunki osób starszych w Domu Opieki... . Zaczynałam od stanowiska pomocniczego, ale już po 2 latach awansowałam na koordynatorkę zmiany. Dzięki temu oprócz umiejętności związanych z kompleksową opieką i pielęgnacją podopiecznych, zdobyłam kompetencje managerskie – byłam odpowiedzialna między innymi za ustalanie grafiku, zarządzanie dokumentami, koordynowanie pracy opiekunów z personelem medycznym, zarządzanie wizytami w Domu Opieki... w czasie zmiany, raportowanie pracy zespołu.

 

  • Podanie o pracę opiekunki osób starszych – jak napisać o umiejętnościach

 

W pracy jako opiekunka osoby starszej niezwykle istotne są umiejętności interpersonalne i inne kompetencje miękkie. Warto o nich napisać w podaniu. Upewnij pracodawcę, że cechuje Cię odporność na stres, odpowiedzialność, samodzielność i cierpliwość niezbędne do wykonywania tej trudnej pracy, ale też, że jesteś osobą empatyczną, łatwo nawiązujesz kontakt, lubisz pracować z ludźmi. Okaż zapał i profesjonalizm. W dalszej kolejności wspomnij o dodatkowych umiejętnościach, np. znajomości języków obcych czy prawie jazdy.

 

Na przykład:

 

Jestem osobą, która lubi i ceni pracę z ludźmi. Mam łatwość w nawiązywaniu kontaktu, wiem też, jak zbudować zaufanie zarówno w relacji z pacjentem, również tym ciężko chorym bądź dotkniętym demencją, jak i z rodziną podopiecznego. 

 

Dodam, że w swojej pracy stawiałam czoło różnym sytuacjom, niekiedy bardzo wymagającym. Mogę z całą pewnością powiedzieć, że jestem osobą o wysokiej odporności na stres, która potrafi opanować sytuację i zachowuje profesjonalizm niezależnie od okoliczności. Zarówno pacjenci, jak i ich rodziny mogą liczyć na moją pomoc, spokój i pełne szacunku wsparcie.

 

  • Podanie o pracę opiekunki medycznej – jak zakończyć

 

Zapewnij pracodawcę, że zależy Ci na posadzie, jesteś osobą zmotywowaną i chętną do podjęcia się obowiązków. Zakończ list standardowym zwrotem grzecznościowym, np. Z poważaniem / Z wyrazami szacunku. Dodaj podpis – i gotowe!

 

Przykładowo:

 

Jestem bardzo zmotywowana do pracy i przekonana o tym, że świetnie sprawdzę się jako opiekunka osób starszych w Państwa Domu Opieki. Mogę rozpocząć pracę od zaraz. Bardzo proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny. 

Z poważaniem

 

Na koniec podaj informację na temat załączników, np. CV. W przypadku wysyłania podania o pracę zwykle nie dołącza się listu motywacyjnego, gdyż treść obu dokumentów byłaby prawdopodobnie zbliżona.

 

Podanie o pracę opiekun osób starszych – komu należy je złożyć?

 

Jeśli wiesz, kto odpowiada w danej placówce za rekrutację, wówczas zaadresuj podanie do tej osoby. Jeśli nie masz takiej informacji, podaj po prostu nazwę firmy / instytucji i rozpocznij od ogólnego: Szanowni Państwo

 

Podanie:

 

  • wyślij mailem na adres e-mail podany np. na stronie internetowej danej placówki, 
  • wyślij pocztą na adres pocztowy – ten także powinien znajdować się na stronie placówki. Warto dodać dopisek Rekrutacja bądź podać nazwę działu (np. HR), do którego ma trafić dokument,
  • zanieś osobiście do placówki, w której ubiegasz się o pracę – to doskonały sposób, żeby przy okazji dokonać autoprezentacji czy nawet porozmawiać z osobą decyzyjną ws. naboru nowych pracowników.

 

Podanie o pracę opiekun osób starszych – czy ten dokument jest niezbędny w trakcie procesu rekrutacji?

 

Podania o pracę nie stosuje się zamiennie z listem motywacyjnym. Podanie wysyła się wówczas, gdy dana firma / instytucja nie prowadzi aktualnie rekrutacji. Przedłuż pracodawcy tego typu dokument, kiedy zależy Ci na posadzie w konkretnym miejscu.

 

Podań o pracę nie wysyłaj masowo! Każda tego typu aplikacja powinna być zindywidualizowana. Pokaż pracodawcy, że znasz daną placówkę, jesteś zmotywowana / zmotywowany, by podjąć zatrudnienie właśnie w niej. Powodzenia! 

 

Czytaj takżeStress interview – co to jest? Czy miałeś najgorszą rozmowę o pracę w życiu?

 

Podanie o pracę opiekun osób starszych – najczęściej zadawane pytania:

 

  • Jak napisać podanie o pracę jako opiekun osób starszych?

 

Zarówno w podaniu o pracę, jak i liście motywacyjnym opiekuna medycznego / opiekuna osób starszych warto podkreślić doświadczenie na podobnych stanowiskach, umiejętności związane z pielęgnacją seniorów oraz kompetencje miękkie. Podanie o pracę powinno ukazywać kandydata w jak najlepszym świetle. Jednocześnie musi być zwięzłe i konkretne. Warto chociażby podać przykłady obowiązków, osiągnięć i tego, czego nauczyliśmy się w poprzedniej pracy.

 

  • Czego nie pisać w podaniu o pracę jako opiekun osób starszych?

 

W podaniu o pracę należy unikać powielania informacji z CV. Nie należy pisać o wykształceniu i doświadczeniu nie związanym ze stanowiskiem, o jakie się ubiegamy. Nie piszmy także o osobistych pobudkach, które skłaniają nas do poszukiwania pracy (jak bezrobocie, trudna sytuacja itp.). Warto przemilczeć również negatywne doświadczenia w pracy, np. konflikty czy złą atmosferę w poprzedniej firmie. Należy skupić się raczej na tym, czego się nauczyliśmy i dlaczego możemy być cennym nabytkiem dla danego pracodawcy.

Więcej artykułów "Medycyna, biotechnologia, farmacja"

Polecane oferty

  • Pielęgniarka / Pielęgniarz w gabinecie zabiegowym – programy profilaktyczne

    Jutro Medical Sp z o.o.   Wrocław    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  część etatu  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 godz.
    ZADANIA Wykonywanie badań i procedur: pobieranie krwi, badania moczu, EKG, szczepienia. Prowadzenie programów profilaktycznych samodzielnie. Współpraca z zespołem medycznym i wykorzystanie nowoczesnych narzędzi diagnostycznych.
  • Medicover Sp. z o.o.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa zlecenie / kontrakt B2B  część etatu / tymczasowa/dodatkowa
    7 godz.
    Jeśli posiadasz: tytuł lekarza specjalisty bądź jesteś lekarzem w trakcie specjalizacji – po 2. roku specjalizacji prawo wykonywania zawodu umiejętność obsługi komputera;
  • Medicover Sp. z o.o.
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa zlecenie / kontrakt B2B  część etatu / tymczasowa/dodatkowa
    7 godz.
    Będziesz odpowiedzialny/-a za: konsultacje; zabiegi „chirurgii małej” prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej; Dołącz do naszej ekipy medycznej i stań się #bohaterem opieki zdrowotnej! Szukamy Ciebie jeśli​: ukończyłeś/-aś specjalizację lub jesteś w jej trakcie obsługa...
  • Centrum Psychoterapii i Coachingu Synergia
    specjalista mid / senior / ekspert  kontrakt B2B  część etatu  Szukamy 2 pracowników  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 godz.
    Opis stanowiska: udzielanie pomocy psychologicznej osobom dorosłym lub młodzieży w formie spotkań gabinetowych; współtworzenie przyjaznego środowiska terapeutycznego wraz z innymi specjalistami; udział w spotkaniach rozwojowych i superwizjach grupowych; opcjonalne zaangażowanie w wydarzenia...
  • Pielęgniarka / Pielęgniarz (Pediatria)

    LUX MED Sp. z o.o.   Kraków, Prądnik Czerwony    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat / część etatu
    8 godz.
    Nasze oczekiwania: wykształcenie min. średnie medyczne - preferowane ukończone studia licencjackie/magisterskie na kierunku pielęgniarstwo; aktualne prawo wykonywania zawodu; doświadczenie w pracy z dziećmi - w punkcie szczepień i/lub pobrań krwi będzie Twoim dodatkowym atutem; orientacja...
  • Podolog

    LUX MED Sp. z o.o.   Wrocław, ul. Legnicka 51/53    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat
    8 godz.
    Nasze oczekiwania wobec Ciebie:​ wykształcenie kierunkowe - podologia; doświadczenie w zakresie wykonywania podstawowych zabiegów podologicznych; dobra znajomość obsługi komputera MS Office; odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, podzielność uwagi, komunikatywność, solidność, dyspozycyjność.

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?