Zdjęcie do CV – czy jest konieczne, jak wstawiać, zasady 2018-12-27

Szukając idealnej i wymarzonej pracy musimy stworzyć perfekcyjne CV. Każdy kandydat powinien pamiętać, że CV powinno być dopasowane do rodzaju ogłoszenia, na które aplikujemy. W każdej pracy są bowiem potrzebne różne kwalifikacje. Przede wszystkim musimy podać swoje dane osobowe i kontaktowe, doświadczenie zawodowe (najlepiej w porządku chronologicznym), wykształcenie, przebyte szkolenia, kursy, praktyki, oraz umiejętności. Dajemy także informacje o posiadanym prawie jazdy, znajomości programów komputerowych, a także o naszych zainteresowaniach. Najważniejszą częścią CV jest jego treść, ponieważ to ona ma przekonać potencjalnego pracodawcę, że jesteśmy idealnym kandydatem na dane stanowisko.

Ważna jest także estetyka naszego życiorysu. Tworząc swoje CV możemy zadać sobie pytanie, czy zdjęcie jest konieczne. Warto się nad tym zastanowić zanim wyślemy nasze CV na konkretną aplikację. 

 

Zdjęcie do CV – czy jest konieczne


Obecnie przyjęło się, że dodajemy zdjęcie do naszego życiorysu. Nie jest to jednak żadna zapisana zasada. Zdjęcie w CV jest obligatoryjne i pracodawca nie może od nas wymagać dosłania go w jakiejkolwiek formie.

Musimy tu jednak pamiętać, że są pewne zawody, w których wygląd jest bardzo ważny. Mogą to być hostessy, modelki, prezenterki TV, recepcjonistki. W tych zawodach dobra prezencja to podstawa, ponieważ takie osoby są swoistą wizytówką firmy.

 

Jak wstawić zdjęcie do CV?


Jeżeli zdecydowaliśmy się, że wstawimy zdjęcie do CV, to musimy zachować pewne zasady. Przede wszystkim nie powinno ono zajmować więcej miejsca niż treść, która jest najważniejsza w tym wypadku. Najlepiej usytuować je w prawym, bądź lewym górnym rogu zaraz obok danych kontaktowych tak, żeby nie zasłaniało żadnego elementu naszego CV.

Jeżeli tworzymy swój życiorys za pomocą popularnego programu Word i ciągle nie możemy zastosować poprawnego układu, to trzeba kliknąć na zdjęcie prawym przyciskiem myszy i z rozwiniętej listy wybrać opcję „formatuj zdjęcie”. Wtedy wybieramy jedną z możliwości np. przed tekstem, wyśrodkowane do lewej bądź do prawej. Pomoże nam to idealnie usytuować naszą fotografię, dzięki czemu nie będzie żadnej nierówności.

 

Zdjęcie do CV – zasady


Nie każde zdjęcie nadaje się do CV. To podstawa, o której niestety zdarza się zapominać wielu osobom szukającym pracy. Przede wszystkim musimy unikać wszystkich zdjęć z wakacji, w strojach kąpielowych, z butelką piwa. Fotografia w CV powinna być bardziej formalna, ale też nie ponura. Profesjonalni rekruterzy odradzają dodawać też tak zwane legitymacyjne zdjęcia.

Na fotografii, którą załączamy do CV powinnyśmy być uśmiechnięci, pogodni, w miarę naturalni. Nie ma żadnej reguły, czy zdjęcie ma być czarno-białe czy kolorowe. Ważny jest natomiast rozmiar zdjęcia – lepiej nie przekraczać 200 KB, ponieważ mogą się pojawić trudności z przesłaniem pliku. Na zdjęciu powinna znajdować się jedna osoba, czyli odpadają wszystkie fotografie z koleżanką, mężem bądź zdjęcia grupowe. Warto także wykonać zdjęcie na jednolitym tle tak, aby obejmowało całą twarz, ewentualnie kawałek ramion. Kandydat na zdjęciu powinien mieć schludne ubranie, natomiast pod żadnym pozorem nie powinien wykonywać żadnych wulgarnych znaków lub pozować w koszulce z wulgarnym napisem. Warto także usunąć czerwone oczy.

Zdjęcie do CV można wykonać nawet telefonem komórkowym (obecnie zdarza się, że takie sprzęty mają naprawdę wysokiej jakości aparaty fotograficzne). Jednak jeżeli nie dysponujemy odpowiednim sprzętem, to warto skorzystać z usług profesjonalnych, którzy być może podpowiedzą nam, jak prezentujemy się najbardziej korzystnie.

Przeczytaj także:

Skomentuj