Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Zakładka o nas – co napisać?

Zakładka o nas – co napisać?

 
Zakładka o nas – co napisać?

Strona internetowa firmy to bardzo potężne narzędzie służące do promowania przedsiębiorstwa w sieci, zdobywania nowych klientów, pozyskiwania partnerów biznesowych, kreowania wizerunku firmy, employer brandingu... Funkcji, jakie pełni dobrze przygotowana strona firmowa, można by wymieniać niemal bez końca – a jednak wielu przedsiębiorców wciąż traktuje swoje witryny lekceważąco. Tymczasem w erze cyfrowej większość konsumentów, nawet tych, którzy ostatecznie dokonują zakupu lub korzystają z usługi stancjonarnie, sprawdza stronę firmy. Co ważne, klienci i kontrahenci szukają nie tylko cennika czy danych kontaktowych. Chcą też dowiedzieć się czegoś o samej firmie, poznać jej misję, wartości, historię i priorytety. To szczególnie ważne w relacjach B2B. Zakładka o nas jest właśnie po to, by pokazać wszystkie atuty swojej firmy i zrobić dobre pierwsze wrażenie. Jak zatem stworzyć zgrabną wizytówkę, która pomoże wybić się Twojej firmie na tle konkurencji? Poniżej znajdziesz wskazówki na temat tego, co zawszeć i czego unikać w opicie Twojej firmy. 

 

Spis treści

Czym jest zakładka O nas?

 

Zakładka O nas, O mnie, O Firmie, Poznaj nas, Nasza Firma, Kim jesteśmy – można spotkać się z różnymi nazwami – to zakładka umieszczana na stronach firmowych i blogach freelancerów.

 

Zwykle jest to pierwsza pozycja na pasku zakładek, umieszczana z lewej strony, jeśli pasek znajduje się w pozycji horyzontalnej (większość użytkowników internetu wodzi wzrokiem od lewej do prawej, podobnie jak w czasie czytania książki) lub na szczycie, jeśli pasek zakładek jest w pozycji wertykalnej. Wiele nowoczesnych stron miewa obecnie niestandardowy układ i np. umieszcza zakładki na kaflach o różnych kształtach, pasek zakładek ma formę koła itp. Ważne jest to, by zakładka O nas umieszczona była jako pierwsza bądź została dobrze wyróżniona i od razu rzucała się w oczy. Osoba zainteresowana naszą firmą nie powinna mieć najmniejszego kłopotu z jej znalezieniem.

 

  • O nas – co powinna zawierać ta podstrona?

 

Zakładka O nas ma na celu zaprezentowanie firmy użytkownikowi odwiedzającemu stronę. Powinna zawierać informacje, które pozwolą zorientować się, jakiego rodzaju działalność prowadzi firma, jaka jest jej misja / wartości (obecnie konsumenci i kontrahenci zwracają na to coraz większą uwagę), osiągnięcia i sukcesy. Można dodać historię, krótki opis struktury organizacyjnej (informacje o kadrze np. liczbie pracowników, przedstawić zarząd, siedzibie firmy, jej oddziałach), opis obszaru działalności. Wielu przedsiębiorców w tym miejscu umieszcza także krótką historię firmy (jeśli ta nie znajduje się w oddzielnej zakładce), co zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa i wzbudza zaufanie.

 

W zakładce O nas możesz zamieścić np.:

 

  • krótkie wprowadzenie, w którym opisujesz przedmiot działalności firmy, zakres terytorialny jej działalności, liczbę oddziałów, strukturę organizacyjną i podobne informacje;
  • informacje o certyfikatach jakości, innych oficjalnych certyfikatach / dyplomach potwierdzających prestiż i profesjonalizm;
  • opisy najważniejszych pracowników / zarządu (obecnie często zamieszcza się również zdjęcia kluczowej kadry);
  • informacje o nagrodach, sukcesach, wyróżnieniach,
  • informacje o organizacji i udziale w ważnych wydarzeniach branżowych;
  • informacje o założeniach firmy, wartościach promowanych przez przedsiębiorstwo, misji przedsiębiorstwa, idei przyświecającej powstaniu właśnie takiego przedsiębiorstwa. Warto napisać tekst odwołujący się do wartości, emocji, osobistej historii założyciela itp.
  • informacje o aktywności dodatkowej, wpisującej się w misję firmy, np. działalności społecznej, charytatywnej, ekologicznej.

 

Dwa ostatnie elementy są bardzo ważne, gdyż często to właśnie one pozwalają wyróżnić się spośród setek firm prowadzących podobną działalność i ostatecznie przyciągnąć klienta czy nawiązać współpracę z ważnym partnerem biznesowym.

 

Należy także pamiętać, że w zakładce liczy się konkret – to klucz do sukcesu. Tekst powinien być oryginalny, ale i autentyczny. Jeśli piszesz o sukcesach, poprzyj je konkretnymi liczbami.

 

Ważne są też rekomendacje. Na wielu stronach można znaleźć hasło: Zaufali nam i listę podmiotów, które skorzystały z oferty firmy.

Warto także przedstawić ludzi, którzy tworzą firmę. Dzięki takiemu zabiegowi organizacja budzi większe zaufanie i sympatię. Można dodać zdjęcie grupowe, przedstawić założycieli. Należy jednak unikać wklejania przypadkowych zdjęć ze stocka jako zdjęć zespołu – to wprowadza w błąd i może zostać łatwo wykryte!

Zamiast suchych danych, nudnych informacji, dobrze jest wpleść w opis emocje, zaangażować odbiorców i sprawić, aby chcieli dowiedzieć się o firmie jeszcze więcej. Takie efekty daje storytelling w marketingu. Opis konkretnego przypadku (tzw. case study) albo przełomowych momentów dla biznesu to szansa na przedstawienie historii firmy w ciekawy sposób, pokazanie emocji, zaangażowania, pasji.

 

  • Kto najczęściej przegląda zakładkę o nas?

 

Zakładka O nas zaadresowana jest w szczególności do obecnych i potencjalnych:

 

  • klientów, 
  • partnerów biznesowych, 
  • pracowników, 
  • podmiotów ze środowiska branżowego, 
  • mediów.

 

To te grupy są zwykle najbardziej zainteresowane opisem firmy i mają powód, by sprawdzić tę sekcję i dowiedzieć się czegoś o firmie. Należy oczywiście być przygotowanym na to, że każdy użytkownik internetu, również taki, który trafi na stronę Twojej firmy przypadkowo, przeczyta zmieszczony w tej zakładce opis. Dlatego warto postarać się o to, by był on napisany zrozumiałym językiem pozbawionym nadmiaru branżowego żargonu i zachęcał do dowiedzenia się czegoś więcej o firmie. 

 

Zakładka o nas a content marketing

 

Opis firmy powinien być skonstruowany zgodnie z zasadami content marketingu, UX (user experience) i SEO.

 

Oznacza to między innymi, że:

 

  • opis powinien być podzielony na akapity lub sekcje – tzw. ściana tekstu odstrasza internautów.
  • podstrona powinna mieć elementy wzbogacające doświadczenie użytkownika, np. grafiki, wyróżniki, różnorodne tło, elementy interaktywne. Elementy te zwiększają szansę na to, że użytkownik zechce pozostać w zakładce dłużej, co w efekcie przełożyć się na lepszą konwersję,
  • treść strony powinna być unikalna (nie powinna być to kopia opisu znajdująca się w innej zakładce),
  • opis powinien zawierać tzw. frazy kluczowe, indeksowane w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki tym frazom masz szansę na lepsze pozycjonowanie sklepu / strony firmowej w internecie, a więc przyciągnięcie większej liczby potencjalnych klientów czy kontrahentów.

 

 

Zakładka o nas – jakich błędów nie popełniać?

 

  • Puste hasła 

 

Najczęstszym błędem w opisie Twojej firmy będzie uwzględnienie sztampowych haseł, utartych sloganów, jak np.

Jesteśmy najlepsi na rynku, posiadamy wieloletnie doświadczenie. Oferujemy wysoką jakość usług i przystępną cenę. Nasi klienci są zadowoleni, bo dbamy o każdy szczegół.

Taki opis nie mówi klientowi zupełnie nic. Może zostać odebrany jako przesadne chwalenie się bez uzasadnienia. Co więcej, znajdą się tysiące firm, które mogłyby dodać ten tekst na swojej stronie i byłby on zgodny z prawdą, ponieważ jest bardzo ogólny. Warto się chwalić i wyróżniać, ale podając konkretne informacje np. liczby, nagrody, osiągnięcia, obecność na ważnych targach, udział w ważnych branżowych wydarzeniach, partnerstwo międzynarodowe, patronaty itp. 

 

  • Zbyt długi opis firmy

 

Kolejna kwestia to dopracowanie opisu – powinien być zwięzły, ale treściwy. Klienci szybko zauważą próby tzw. lania wody. Jeśli nie znajdą już na początku cennych z ich punktu widzenia informacji, nie zechcą doczytać opisu do końca i zamkną stronę. 

 

  • Tekst trudny do odczytania

 

Kolejnym błędem jest brak odpowiedniego sformatowania tekstu, czyli przynajmniej podziału na akapity, sekcje, wątki. Niewłaściwe jest używanie trudnych do odczytania czcionek, czcionki słabo widocznej na wybranym kolorze tła. Przeszkadzać może również nadmiar elementów interaktywnych, animacji itp.

 

  • Błędy w pisowni

 

Błędy ortograficzne, interpunkcyjne, językowe mogą poważnie naruszyć profesjonalny wizerunek naszej firmy. Dbałość o kwestie językowe świadczy o przywiązywaniu wagi do szczegółów. Nie uda nam się wzbudzić zaufania u kontrahentów, jeśli nie dbamy o własną stronę internetową!

 

  • Wykorzystanie opisu AI bez korekty

 

Programy oparte na sztucznej inteligencji mogą być ogromną pomocą w czasie opisywania własnej firmy. Pamiętajmy jednak, że jest to narzędzie niedoskonałe, które z uwagi na niekompletne dane, brak znajomości specyfiki przedsiębiorstwa czy chociażby trudności związane z językiem polskim – może wygenerować mało wartościowy opis Twojej firmy.

 

W opisie wygenerowanym przez AI mogą pojawić się nieprawdziwe lub niekompletne informacje, przekłamania czy sztampowe, zbyt ogólne sformułowania. Dlatego jeśli w jakimś stopniu posiłkujesz się takim programem, przed publikacją treści na stronie koniecznie zweryfikuj prawdziwość i adekwatność tekstu! Zwróć także uwagę na błędy gramatyczne, interpunkcyjne i językowe, które mogą się pojawić w opisie AI.

 

Czytaj takżeKomplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

 

Zakładka o nas – najczęściej zadawane pytania:

 

  • Co wpisać w zakładce o nas?

 

W zakładce O nas należy opisać krótko działalność swojej firmy. Warto podać informację o pracownikach, oddziałach firmy, zakresie terytorialnym działalności oraz historii swojej firmy. Nie można również zapomnieć o osiągnięciach oraz rekomendacjach. Warto zastanowić się także, jak podkreślić unikalność swojej firmy. Można np. opisać misję i wartości firmy, jej działalność społeczną czy charytatywną.

 

  • O nas – dlaczego ta strona jest tak ważna dla firmy?

 

Niemal każdy sklep internetowy, strona firmowa, strona freelancera posiada obecnie zakładkę O nas. Jest to ważny element budowania wizerunku i komunikacji z klientami oraz kontrahentami. Dobry opis w zakładce O nas zwiększa wiarygodność firmy, przyciąga klientów, kontrahentów i nowych pracowników.

 

  • Strona o nas – czego nie pisać?

 

W zakładce O nas należy unikać wszystkiego, co może stanowić zagrożenie dla reputacji Twojej firmy (kontrowersyjne treści, opis konfliktów). Nie powinno zamieszczać się też w tej sekcji pustych przechwałek i ogólników, które nie oddają specyfiki danego przedsiębiorstwa. Warto chwalić się osiągnięciami, ale opowiedzieć o nich, podając konkrety.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Asystent projektanta / Projektant - konstrukcje budowlane

    Biuro Usług Projektowych TEK-projekt   Wrocław    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / asystent  umowa o pracę / zlecenie / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Projektowanie zaawansowanych technicznie konstrukcji budowlanych; Opracowywanie dokumentacji projektowej; Sporządzanie obliczeń statycznych i wytrzymałościowych;
  • Inżynier Sprzedaży Technicznej

    Praca.pl   Piaseczno    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: Monitorowanie rynku i aktywne poszukiwanie nowych szans sprzedażowych. Sprzedaż systemów pneumatycznego odbioru ścinki oraz systemów odpylania. Pozyskiwanie klientów i budowanie długofalowych relacji B2B. Prowadzenie projektów od zapytania ofertowego do realizacji i...
  • Brygadzista

    ALP BAU   Niemcy      za 2 dni wygasa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Miejsce pracy: Niemcy
  • Barman / Barmanka

    FLEXIPERSONAL sp. z o.o.   Niemcy, okolice Kassel   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / o pracę tymczasową  tymczasowa/dodatkowa   11 500 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Szukasz stabilnej pracy w pięknym otoczeniu i w przyjaznym zespole? Dołącz do naszego sprawdzonego partnera – renomowanego, czterogwiazdkowego hotelu położonego w malowniczej okolicy. Oferujemy legalne zatrudnienie na niemieckich warunkach, atrakcyjne zarobki i komfortowe warunki...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Rozliczeń Sprzedaży

    Willson & Brown Sp. z o.o.   Warszawa, Włochy    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Opis stanowiska przygotowywanie faktur sprzedażowych dla klientów krajowych i zagranicznych; sprawdzanie dokumentacji niezbędnej do prawidłowego wystawienia faktur; kompletowanie danych do deklaracji Intrastat; kontrolowanie poprawności dokumentów potwierdzających dostawy; monitorowanie...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Logistyki i Dokumentacji Wysyłkowej

    LAKTOPOL - B Sp. z o.o.   Bielsk Podlaski, ul. Wojska Polskiego 52    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat   4 900 - 5 300 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Kluczowe Obowiązki: Kompleksowa obsługa i weryfikacja dokumentów wysyłkowych (np. WZ, CMR, list przewozowy). Sporządzanie unijnych i eksportowych dokumentów celnych zgodnie z przepisami. Bieżące ewidencjonowanie i rozliczanie obrotu towarów w systemie magazynowym. Weryfikacja fizyczna...

Najnowsze artykuły

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

Introwertyk w pracy – porady, jak zbudować relacje

– Introwersja to nie lęk i wycofanie czy brak pewności siebie, również nie brak kompetencji – podkreśla psycholog Joanna Marszalska. –  Introwertyk dużo myśli, ale nielicznymi rzeczami się dzieli. To znaczy, że w pracy jest dużym zasobem, jednak często niezauważonym – dodaje psycholog Angelika Szymanek. Specjalistki wyjaśniają, co pomaga, a co przeszkadza w pracy introwertykom.

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Życzenia świąteczne firmowe – czego życzyć szefowi, koleżankom i klientom

Przed nami imprezy firmowe, upominki dla pracowników, ale też składanie sobie nawzajem życzeń na święta i Nowy Rok. I tu pojawia się mały problem: dla wielu osób składanie życzeń szefowi, kolegom czy klientom jest dość stresujące. Co powiedzieć, żeby nie popełnić gafy i szczerze przekazać swoje dobre intencje? Podpowiadamy, jakie życzenia będą właściwe, a jakiego doboru słów lepiej unikać.

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

Wsparcie schronisk dla zwierząt – jak pomagać w ramach CSR?

– Mimo że można spotkać się z mitami o „bezdomniakach" jako zwierzętach gorszych od kupionych, na szczęście postępuje zmiana w sposobie postrzegania zwierząt schroniskowych. Coraz więcej osób dostrzega ich piękne, dobre cechy – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato prowadzącej projekt Karmimy Psiaki. Jak zrobić zwierzakom ze schronisk wspaniały prezent na Święta?

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Ocena okresowa pracownika – kryteria, przykład, metody

Okresowa ocena pracownika to jedno z głównych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Może być ona przeprowadzona na kilka sposobów. Wyjaśniamy, czym różnią się od siebie typy ocen 90 stopni, 180 stopni, 270 stopni i 360 stopni, jakie najlepiej przyjąć kryteria oceny, a także kto powinien dokonywać ewaluacji pracowników w firmie i kiedy najlepiej to zrobić.

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Wigilia wolna od pracy – co to oznacza dla firm i pracowników?

Gwiazdka zbliża się wielkimi krokami: najwyższy czas, by pomyśleć o urlopach w okilicy świąt i na początku stycznia – tym bardziej, że w tym roku dni wolne od pracy układają się wyjątkowo korzystnie i chętnych do skorzystania z przedłużonego urlopu będzie wielu. Co więcej, w 2025 roku Wigilia po raz pierwszy będzie całkowicie wolna od pracy. Jak to zmienia grafik pracy i wynagrodzenie?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Ważne zmiany w prawie pracy 2026 – kogo obejmą, jak się przygotować?

Nadchodząca nowelizacja przepisów prawa pracy obejmie bardzo dużą część społeczeństwa. Wkrótce czekają nas między innymi zaostrzone kontrole, nowe zasady na zwolnieniu lekarskim, ale i korzystniejsze przepisy naliczania stażu pracy, pozwalające niektórym na wydłużenie urlopu wypoczynkowego. Sprawdź, czego się spodziewać na rynku pracy 2026 i które zmiany obejmą Ciebie lub Twoją firmę.