Praca.pl Poradniki Dla pracodawców
Zakładka o nas – co napisać?

Zakładka o nas – co napisać?

 
Zakładka o nas – co napisać?

Strona internetowa firmy to bardzo potężne narzędzie służące do promowania przedsiębiorstwa w sieci, zdobywania nowych klientów, pozyskiwania partnerów biznesowych, kreowania wizerunku firmy, employer brandingu... Funkcji, jakie pełni dobrze przygotowana strona firmowa, można by wymieniać niemal bez końca – a jednak wielu przedsiębiorców wciąż traktuje swoje witryny lekceważąco. Tymczasem w erze cyfrowej większość konsumentów, nawet tych, którzy ostatecznie dokonują zakupu lub korzystają z usługi stancjonarnie, sprawdza stronę firmy. Co ważne, klienci i kontrahenci szukają nie tylko cennika czy danych kontaktowych. Chcą też dowiedzieć się czegoś o samej firmie, poznać jej misję, wartości, historię i priorytety. To szczególnie ważne w relacjach B2B. Zakładka o nas jest właśnie po to, by pokazać wszystkie atuty swojej firmy i zrobić dobre pierwsze wrażenie. Jak zatem stworzyć zgrabną wizytówkę, która pomoże wybić się Twojej firmie na tle konkurencji? Poniżej znajdziesz wskazówki na temat tego, co zawszeć i czego unikać w opicie Twojej firmy. 

 

Spis treści

Czym jest zakładka O nas?

 

Zakładka O nas, O mnie, O Firmie, Poznaj nas, Nasza Firma, Kim jesteśmy – można spotkać się z różnymi nazwami – to zakładka umieszczana na stronach firmowych i blogach freelancerów.

 

Zwykle jest to pierwsza pozycja na pasku zakładek, umieszczana z lewej strony, jeśli pasek znajduje się w pozycji horyzontalnej (większość użytkowników internetu wodzi wzrokiem od lewej do prawej, podobnie jak w czasie czytania książki) lub na szczycie, jeśli pasek zakładek jest w pozycji wertykalnej. Wiele nowoczesnych stron miewa obecnie niestandardowy układ i np. umieszcza zakładki na kaflach o różnych kształtach, pasek zakładek ma formę koła itp. Ważne jest to, by zakładka O nas umieszczona była jako pierwsza bądź została dobrze wyróżniona i od razu rzucała się w oczy. Osoba zainteresowana naszą firmą nie powinna mieć najmniejszego kłopotu z jej znalezieniem.

 

  • O nas – co powinna zawierać ta podstrona?

 

Zakładka O nas ma na celu zaprezentowanie firmy użytkownikowi odwiedzającemu stronę. Powinna zawierać informacje, które pozwolą zorientować się, jakiego rodzaju działalność prowadzi firma, jaka jest jej misja / wartości (obecnie konsumenci i kontrahenci zwracają na to coraz większą uwagę), osiągnięcia i sukcesy. Można dodać historię, krótki opis struktury organizacyjnej (informacje o kadrze np. liczbie pracowników, przedstawić zarząd, siedzibie firmy, jej oddziałach), opis obszaru działalności. Wielu przedsiębiorców w tym miejscu umieszcza także krótką historię firmy (jeśli ta nie znajduje się w oddzielnej zakładce), co zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa i wzbudza zaufanie.

 

W zakładce O nas możesz zamieścić np.:

 

  • krótkie wprowadzenie, w którym opisujesz przedmiot działalności firmy, zakres terytorialny jej działalności, liczbę oddziałów, strukturę organizacyjną i podobne informacje;
  • informacje o certyfikatach jakości, innych oficjalnych certyfikatach / dyplomach potwierdzających prestiż i profesjonalizm;
  • opisy najważniejszych pracowników / zarządu (obecnie często zamieszcza się również zdjęcia kluczowej kadry);
  • informacje o nagrodach, sukcesach, wyróżnieniach,
  • informacje o organizacji i udziale w ważnych wydarzeniach branżowych;
  • informacje o założeniach firmy, wartościach promowanych przez przedsiębiorstwo, misji przedsiębiorstwa, idei przyświecającej powstaniu właśnie takiego przedsiębiorstwa. Warto napisać tekst odwołujący się do wartości, emocji, osobistej historii założyciela itp.
  • informacje o aktywności dodatkowej, wpisującej się w misję firmy, np. działalności społecznej, charytatywnej, ekologicznej.

 

Dwa ostatnie elementy są bardzo ważne, gdyż często to właśnie one pozwalają wyróżnić się spośród setek firm prowadzących podobną działalność i ostatecznie przyciągnąć klienta czy nawiązać współpracę z ważnym partnerem biznesowym.

 

Należy także pamiętać, że w zakładce liczy się konkret – to klucz do sukcesu. Tekst powinien być oryginalny, ale i autentyczny. Jeśli piszesz o sukcesach, poprzyj je konkretnymi liczbami.

 

Ważne są też rekomendacje. Na wielu stronach można znaleźć hasło: Zaufali nam i listę podmiotów, które skorzystały z oferty firmy.

Warto także przedstawić ludzi, którzy tworzą firmę. Dzięki takiemu zabiegowi organizacja budzi większe zaufanie i sympatię. Można dodać zdjęcie grupowe, przedstawić założycieli. Należy jednak unikać wklejania przypadkowych zdjęć ze stocka jako zdjęć zespołu – to wprowadza w błąd i może zostać łatwo wykryte!

Zamiast suchych danych, nudnych informacji, dobrze jest wpleść w opis emocje, zaangażować odbiorców i sprawić, aby chcieli dowiedzieć się o firmie jeszcze więcej. Takie efekty daje storytelling w marketingu. Opis konkretnego przypadku (tzw. case study) albo przełomowych momentów dla biznesu to szansa na przedstawienie historii firmy w ciekawy sposób, pokazanie emocji, zaangażowania, pasji.

 

  • Kto najczęściej przegląda zakładkę o nas?

 

Zakładka O nas zaadresowana jest w szczególności do obecnych i potencjalnych:

 

  • klientów, 
  • partnerów biznesowych, 
  • pracowników, 
  • podmiotów ze środowiska branżowego, 
  • mediów.

 

To te grupy są zwykle najbardziej zainteresowane opisem firmy i mają powód, by sprawdzić tę sekcję i dowiedzieć się czegoś o firmie. Należy oczywiście być przygotowanym na to, że każdy użytkownik internetu, również taki, który trafi na stronę Twojej firmy przypadkowo, przeczyta zmieszczony w tej zakładce opis. Dlatego warto postarać się o to, by był on napisany zrozumiałym językiem pozbawionym nadmiaru branżowego żargonu i zachęcał do dowiedzenia się czegoś więcej o firmie. 

 

Zakładka o nas a content marketing

 

Opis firmy powinien być skonstruowany zgodnie z zasadami content marketingu, UX (user experience) i SEO.

 

Oznacza to między innymi, że:

 

  • opis powinien być podzielony na akapity lub sekcje – tzw. ściana tekstu odstrasza internautów.
  • podstrona powinna mieć elementy wzbogacające doświadczenie użytkownika, np. grafiki, wyróżniki, różnorodne tło, elementy interaktywne. Elementy te zwiększają szansę na to, że użytkownik zechce pozostać w zakładce dłużej, co w efekcie przełożyć się na lepszą konwersję,
  • treść strony powinna być unikalna (nie powinna być to kopia opisu znajdująca się w innej zakładce),
  • opis powinien zawierać tzw. frazy kluczowe, indeksowane w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki tym frazom masz szansę na lepsze pozycjonowanie sklepu / strony firmowej w internecie, a więc przyciągnięcie większej liczby potencjalnych klientów czy kontrahentów.

 

 

Zakładka o nas – jakich błędów nie popełniać?

 

  • Puste hasła 

 

Najczęstszym błędem w opisie Twojej firmy będzie uwzględnienie sztampowych haseł, utartych sloganów, jak np.

Jesteśmy najlepsi na rynku, posiadamy wieloletnie doświadczenie. Oferujemy wysoką jakość usług i przystępną cenę. Nasi klienci są zadowoleni, bo dbamy o każdy szczegół.

Taki opis nie mówi klientowi zupełnie nic. Może zostać odebrany jako przesadne chwalenie się bez uzasadnienia. Co więcej, znajdą się tysiące firm, które mogłyby dodać ten tekst na swojej stronie i byłby on zgodny z prawdą, ponieważ jest bardzo ogólny. Warto się chwalić i wyróżniać, ale podając konkretne informacje np. liczby, nagrody, osiągnięcia, obecność na ważnych targach, udział w ważnych branżowych wydarzeniach, partnerstwo międzynarodowe, patronaty itp. 

 

  • Zbyt długi opis firmy

 

Kolejna kwestia to dopracowanie opisu – powinien być zwięzły, ale treściwy. Klienci szybko zauważą próby tzw. lania wody. Jeśli nie znajdą już na początku cennych z ich punktu widzenia informacji, nie zechcą doczytać opisu do końca i zamkną stronę. 

 

  • Tekst trudny do odczytania

 

Kolejnym błędem jest brak odpowiedniego sformatowania tekstu, czyli przynajmniej podziału na akapity, sekcje, wątki. Niewłaściwe jest używanie trudnych do odczytania czcionek, czcionki słabo widocznej na wybranym kolorze tła. Przeszkadzać może również nadmiar elementów interaktywnych, animacji itp.

 

  • Błędy w pisowni

 

Błędy ortograficzne, interpunkcyjne, językowe mogą poważnie naruszyć profesjonalny wizerunek naszej firmy. Dbałość o kwestie językowe świadczy o przywiązywaniu wagi do szczegółów. Nie uda nam się wzbudzić zaufania u kontrahentów, jeśli nie dbamy o własną stronę internetową!

 

  • Wykorzystanie opisu AI bez korekty

 

Programy oparte na sztucznej inteligencji mogą być ogromną pomocą w czasie opisywania własnej firmy. Pamiętajmy jednak, że jest to narzędzie niedoskonałe, które z uwagi na niekompletne dane, brak znajomości specyfiki przedsiębiorstwa czy chociażby trudności związane z językiem polskim – może wygenerować mało wartościowy opis Twojej firmy.

 

W opisie wygenerowanym przez AI mogą pojawić się nieprawdziwe lub niekompletne informacje, przekłamania czy sztampowe, zbyt ogólne sformułowania. Dlatego jeśli w jakimś stopniu posiłkujesz się takim programem, przed publikacją treści na stronie koniecznie zweryfikuj prawdziwość i adekwatność tekstu! Zwróć także uwagę na błędy gramatyczne, interpunkcyjne i językowe, które mogą się pojawić w opisie AI.

 

Czytaj takżeKomplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

 

Zakładka o nas – najczęściej zadawane pytania:

 

  • Co wpisać w zakładce o nas?

 

W zakładce O nas należy opisać krótko działalność swojej firmy. Warto podać informację o pracownikach, oddziałach firmy, zakresie terytorialnym działalności oraz historii swojej firmy. Nie można również zapomnieć o osiągnięciach oraz rekomendacjach. Warto zastanowić się także, jak podkreślić unikalność swojej firmy. Można np. opisać misję i wartości firmy, jej działalność społeczną czy charytatywną.

 

  • O nas – dlaczego ta strona jest tak ważna dla firmy?

 

Niemal każdy sklep internetowy, strona firmowa, strona freelancera posiada obecnie zakładkę O nas. Jest to ważny element budowania wizerunku i komunikacji z klientami oraz kontrahentami. Dobry opis w zakładce O nas zwiększa wiarygodność firmy, przyciąga klientów, kontrahentów i nowych pracowników.

 

  • Strona o nas – czego nie pisać?

 

W zakładce O nas należy unikać wszystkiego, co może stanowić zagrożenie dla reputacji Twojej firmy (kontrowersyjne treści, opis konfliktów). Nie powinno zamieszczać się też w tej sekcji pustych przechwałek i ogólników, które nie oddają specyfiki danego przedsiębiorstwa. Warto chwalić się osiągnięciami, ale opowiedzieć o nich, podając konkrety.

Więcej artykułów "Dla pracodawców"

Polecane oferty

  • Psycholog szkolny

    Prywatna Szkoła Podstawowa w Łodzi   Łódź, ul. Tuszyńska 31    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa o pracę / kontrakt B2B  część etatu   6 800 - 8 800 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Obowiązki: wsparcie uczniów, nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów związanych z rozwojem emocjonalnym dziecka; diagnozowanie stanu pacjentów oraz sporządzanie stosownej dokumentacji; uczestnictwo w szkoleniach i współpraca z zespołem wychowawców; prowadzenie warsztatów dla...
  • WOVU Sp. z o.o.
    specjalista (mid)  umowa zlecenie / kontrakt B2B  część etatu / tymczasowa/dodatkowa   100,00 - 130,00 zł / godz. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Oczekujemy: doświadczenia w udzielaniu pomocy w przynajmniej jednym z obszarów: pomoc indywidualna osobom dorosłym, dzieciom i ich rodzicom, pomoc indywidualna dzieciom i ich rodzinom, pomoc w zakresie seksuologii, terapia par i małżeństw, terapia uzależnień, doświadczenia w diagnostyce...
  • Projektant Interfejsów Mobilnych

    AIBY   Warszawa    praca zdalna / hybrydowa / stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: tworzenie atrakcyjnych, funkcjonalnych interfejsów aplikacji mobilnych, opracowywanie i testowanie rozwiązań projektowych we współpracy z zespołem UX, ścisła kooperacja z Product Ownerami i zespołami technicznymi przy wdrażaniu projektów, rozwój wytycznych wizualnych i...
  • Kierowca Autobusu

    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź naszą polską stronę internetową: https://www.vgbreitenbach.pl Prowadzenie autobusu na liniach, ze sprzedażą biletów. Zakres obowiązków: Przewóz osób na trasach miejskich i podmiejskich na terenie Niemiec. Sprzedaż biletów. Kontrola pojazdu przed...
  • Kierowca autobusu

    "KOMUNIKACJA AUTOBUSOWA" Sp. z o.o.   Świnoujście   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   5 400 - 5 900 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: przewóz pasażerów zgodnie z przepisami oraz obsługa ich potrzeb, w tym również sprzedaż biletów, jazda zgodnie z rozkładem jazdy oraz przestrzeganie przepisów ruchu drogowego, dbanie o sprawność techniczną autobusu oraz jego czystość, reagowanie na ewentualne...
  • UAB MedUS Medical
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Salary is 8000-20000 PLN NET We are expanding the team in Poland and looking for the sales person in every voivodship. This is a full-time hybrid role for an Executive Sales Representative of Ultrasound/Radiology or PMLS products at MedUS Medical, located in Poland. The Executive Sales...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?