Kto w tym roku dostanie premię świąteczną? Jeśli i Ty zadajesz sobie to pytanie, musisz wiedzieć, że w niektórych przypadkach pracodawca wręcz ma obowiązek wypłacić taki dodatek. Zobacz, czy jesteś w grupie pracowników, którym premia się należy, a także jak się ustala jej wysokość i czy premia świąteczna przepada, jeśli pracownik jest na urlopie lub zwolnieniu.
Lista stanowisk - Administrator w Dziale HR
Polecane oferty - Human Resources / Kadry
-
Młodszy Specjalista ds. Planowania Grafików
LUX MED Sp. z o.o. Warszawa, ul. Podleśna 61 praca stacjonarnamłodszy specjalista (junior) umowa o pracę / zlecenie pełny etat -
Specjalista ds. kadr
ManpowerGroup Tomaszów Mazowiecki praca stacjonarnaspecjalista junior / mid umowa o pracę pełny etat 5 500 zł brutto/mies.
Administrator w Dziale HR
CHARAKTERYSTYKA ZAWODU
Administracja działem HR polega na zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji lub firmie. Odpowiednia administracja warunkuje powstanie strategii biznesowej, dzięki której przedsiębiorstwo ma możliwość sprostać przyszłym wymaganiom ekonomicznym i rekrutacyjnym. Obecnie, w wielu nowoczesnych przedsiębiorstwach administrację w dziale HR powierza się osobie specjalnie do tego wykwalifikowanej – Administratorowi w dziale HR. Do najważniejszych obowiązków administratora działu HR należą: administracja i wsparcie procesów HR (w tym również outsourcing), przyjmowanie i analiza zapytań z zakresu kadrowo-płacowego, ewidencja i weryfikacja czasu pracy pracowników, przygotowywanie raportów z zakresu płac, kadr oraz czas pracy, kontakt z menedżerami i pracownikami w zakresie wykonywanych zadań, współpraca ze specjalistami ds. płac, prowadzenie dokumentacji kadrowej. W zawodzie Administratora w dziale HR niezwykle ważne jest zrozumienie innego człowieka i umiejętność rozpoznania jego zalet i wad, jako że często pracownik ten odpowiada za przeprowadzenie rekrutacji nowych pracowników.
WYMAGANIA
Wymagania na stanowisko Administratora w dziale HR są różne i zależą od profilu ekonomicznego firmy organizującej rekrutację. Najczęściej spotykanym i najważniejszym wymogiem jest konieczność posiadania wcześniejszego doświadczenia w zakresie administracji działem human resources lub na stanowiskach kadrowych. Mimo, że wykształcenie wyższe nie jest konieczne, to w dobie ludzi wykształconych i wyedukowanych o pracę w zawodzie administratora na pewno łatwiej będzie osobom z dyplomem ukończenia studiów wyższych (szczególnie na kierunku administracji, zarządzania czy HR). Ponadto, w procesach rekrutacyjnych kładzie się nacisk na znajomość języków obcych, umiejętność pracy w zespole, zdolności komunikacyjne, dobrą organizację pracy, samodzielność i znajomość obsługi komputera oraz pakietu MS Office. W działach HR zazwyczaj zatrudniani są młodzi, pełni ambicji ludzie.
WARUNKI PRACY
Praca w dziale HR związana jest z ośmiogodzinnym dniem pracy, jednak specyficzne obowiązki wymagają niekiedy zostania po godzinach lub przesunięcia godzin pracy. Administrator w dziale HR pracuje w firmie, w przestrzeni biurowej, którą tworzy dział Human Resources lub dział kadr. Jego praca często zależy od obowiązków wykonywanych przez innych pracowników, dlatego tak niezbędna jest tam umiejętność pracy w zespole, otwartość i komunikatywność. Praca na stanowisku administratora w dziale HR to praca umysłowa, samodzielna, pod nadzorem i wymagająca zaangażowania od pracownika. Praca wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, przez co mogą wystąpić sytuacje stresujące. Pracownik ma możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych i awansu.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Administrator w dziale HR pracę otrzymać może w niemal każdej firmie, która w swej strukturze posiada dział HR lub dział kadr. Zatrudnienie znaleźć może w agencji doradztwa personalnego, w agencjach HR, w firmach z sektora FMCG, w firmach konsultingowych, technologicznych, a także w branży finansowej, ekonomicznej i informatycznej.
ZAROBKI
Pensja w zawodzie Administratora działu HR waha się od 2,0 do 5,0 tysięcy złotych i wyżej. Wysokość wynagrodzenia zależy od stażu pracy, wykształcenia, kwalifikacji i umiejętności pracownika, uzyskiwanych przez niego wyników, miasta, w którym pracuje oraz polityki finansowej firmy. Pracownik liczyć może na firmowy telefon komórkowy lub dodatkowe szkolenia organizowane w ramach zwiększania swoich kwalifikacji.
Najnowsze oferty - Human Resources / Kadry
-
Stanowisko ds. współpracy ze związkami zawodowymi
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A Warszawa praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat 6 000 - 8 000 zł brutto/mies. -
Account Manager
specjalista (mid) / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Referent / Referentka ds. Administracyjnych
REMONDIS Sp. z o.o. - Gdynia Gdynia praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Starszy Specjalista / Starsza Specjalistka ds. Rozwoju Procesów HR
Medicover sp. z o.o. Warszawa, Aleje Jerozolimskie 96 praca hybrydowaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Junior Account Manager
młodszy specjalista (junior) / menedżer umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Stażysta / Stażystka - Wsparcie Rekrutacji
Unum Życie TUiR S.A. Warszawa praca hybrydowapraktykant/stażysta umowa zlecenie -
Stanowisko ds. świadczeń pracowniczych
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A Warszawa praca stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat 6 000 - 8 000 zł brutto/mies. -
Stażysta / Stażystka w Zespole Wsparcia Sprzedaży
Unum Życie TUiR S.A. Warszawa praca hybrydowapraktykant/stażysta umowa zlecenie
Najnowsze artykuły
Premia świąteczna – komu przysługuje, podatek
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
AIDS a praca – czy choroba dyskwalifikuje z rynku pracy?
W grudniu obchodzimy Światowy Dzień AIDS. To ważne święto, gdyż świadomość tego, czym jest AIDS i jak można zarazić się HIV wciąż jest niska, a osoby z AIDS/HIV nadal doświadczają ostracyzmu, także na rynku pracy. W związku z tym wyjaśniamy, czy osoba z wirusem może wykonywać każdą pracę, czy stanowi zagrożenie dla współpracowników, a także czy chory musi poinformować pracodawcę o AIDS.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?
Automotywacja, czyli jak motywować siebie samego
Jak przetrwać w pracy do 16:00, gdy masz już wszystkiego dość, a na zegarze nie ma nawet 9:00? Mobilizowanie samego siebie, szczególne w tzw. Blue Monday, czyli najbardziej depresyjny poniedziałek w roku, może wydawać się wyjątkowo trudne. Jednak zamiast poddawać się ponuremu nastrojowi, proponujemy podejść do zadania metodycznie. Sprawdź, jak wykorzystać mechanizmy automotywacji.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Najnowsze komunikaty
Best Quality Employer 2025 – zostań częścią elitarnego grona liderów rynku pracy
Ruszyła 10. edycja ogólnopolskiego programu Best Quality Employer. To inicjatywa, która ma na celu uhonorowanie firm wyznaczających najwyższe standardy w dziedzinach takich jak polityka zatrudnienia, troska o rozwój pracowników i kultura organizacyjna przedsiębiorstwa.
Praca.pl zaprasza na konferencję UCL Leaders - Londyn, 20-21.01.2023
Już 20 i 21 stycznia 2023 roku w Londynie odbędzie się kolejna edycja jednej z największych konferencji studenckich w Wielkiej Brytanii - UCL Leaders. Konferencja, organizowana w całości przez studentów najlepszych uczelni międzynarodowych, corocznie przyciąga setki uczestników - obecnych liderów i ich następców.
Praca.pl zaprasza na konferencję Internal Communication Meeting 2
O aktualnych trendach w komunikacji wewnętrznej będziemy rozmawiać również podczas Internal Communication Meeting 2 (20 października 2021).
Seks poprawia jakość pracy
Wbrew pozorom fantazjowanie o seksie może wpływać pozytywnie na jakość pracy. Dlaczego?