18 maja Polacy ruszą do urn, żeby wziąć udział w pierwszej turze wyborów i wybrać głowę państwa na kolejne pięć lat. Nad przebiegiem głosowania w każdym lokalu wyborczym będą czuwać członkowie OKW. Kim są pracownicy obsługujący wyborców i liczący głosy, w jaki sposób zostali wybrani do pełnienia tej funkcji oraz ile zarobią przy wyborach prezydenckich 2025?
Najnowsze artykuły - Rynek pracy
Rynek pracy w Polsce dynamicznie się zmienia. Warto więc być na bieżąco z nowymi rozwiązaniami prawnymi, znać kwestie formalne związane z zatrudnieniem. W sekcji RYNEK PRACY znajdziesz szereg różnorodnych porad dotyczących szeroko pojętej tematyki pracy. Trzymaj rękę na pulsie!
Praca w obwodowej komisji wyborczej – na czym polega, jak zasiąść, wynagrodzenie
Stres organizacyjny – czym jest? Jak mu zapobiegać?
Nierealistyczne wymagania szefa, przeładowany grafik, goniące terminy, konieczność zostawania po godzinach, czy wreszcie niezadowoleni klienci – te i wiele innych czynników wywołuje tzw. stres organizacyjny w miejscu pracy. Na czym dokładnie polega to zjawisko, kto jest najbardziej narażony oraz jak radzić sobie ze stresem w pracy?
Upoważnienie – co to jest, jak napisać, odbiór wynagrodzenia, osoba upoważniona
Nie możesz odebrać ważnej korespondencji z poczty? Musisz złożyć w urzędzie dokumenty, ale nie masz możliwości zrobić tego osobiście? Czeka Cię odbiór dowodu rejestracyjnego, ale akurat jesteś chory – prosisz znajomego o podjechanie do wydziału komunikacji? Między innymi w takich przypadkach będzie Ci potrzebne upoważnienie. Jak udzielić upoważnienia i czy musi mieć ono formę pisemną?
Sektor kreatywny: co to jest? Jakie ma znaczenie?
Pojęcie sektora kreatywnego weszło do użycia stosunkowo niedawno – w latach 90. ubiegłego wieku. Zaczęto wtedy dostrzegać coraz większy potencjał kultury w biznesie, a Wielkiej Brytanii powołano Creative Industries Taskforce (Zespół ds. Przemysłów Kreatywnych), który zajął się tą tematyką. Co współcześnie zalicza się do przemysłu kreatywnego i jaka jest przyszłość tego sektora?
Koszty pracy: co to znaczy, jak obliczyć
Wysokość kosztów pracy zależy od formy zatrudnienia, poziomu wynagrodzenia i wysokości kosztów pośrednich (BHP, podróże służbowe, szkolenia itp.). Jakie dodatkowe koszty ponosi pracodawca? Czy można je zmniejszyć? Wyjaśniamy, jak obliczyć koszty pracodawcy, który zatrudnia pracownika w 2025 roku w pełnym wymiarze godzin na umowę o pracę, umowę o dzieło i umowę zlecenie.
5 rzeczy, których menedżer nie powinien delegować
„Powiedzcie Janowi, że za kolejne spóźnienie obetnę mu premię". „Niech każdy przygotuje opinię roczną na swój temat". „Przekaż zespołowi, że od kolejnego miesiąca koniec z benefitami". Delegowanie zadań to ważna umiejętność, są jednak obowiązki, których manager nie powinien przerzucać na pracowników. Należą do nich przekazywanie specyficznych informacji orz zadania związane z rolą lidera.
Praca w zespole – umiejętności, zalety, zasady
Umiejętność pracy w zespole to jedna z najczęściej wymienianych umiejętności w ogłoszeniach o pracę. I choć kandydaci zwykle deklarują, że posiadają tę kompetencję miękką, rzeczywistość często wygląda inaczej. Jak odnaleźć swoją rolę w grupie, w jaki sposób komunikować, że współpracownik popełnił błąd, co szkodzi osiąganiu wspólnego celu? Oto wszystko, co musisz wiedzieć o pracy zespołowej.
Chillout room – chwila wytchnienia w pracy
Przeciętny pracownik spędza w firmie 8 godzin dziennie, a więc 40 godzin tygodniowo. Przyjmuje się, że łącznie jest to około 10 lat życia, co oznacza, że warunki pracy mają ogromne znaczenie dla zdrowia i samopoczucia każdego z nas. Dlatego coraz więcej firm decydują się przeznaczyć część przestrzeni biurowej na tzw. chillout roomy. Co się w nich znajduje i kto może z nich korzystać?
Polecane oferty
-
kierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat -
Specjalista ds. zamówień publicznych
Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny SP ZOZ Warszawa praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Zastępca Kierownika w Dziale Zamówień Publicznych
Szpital Specjalistyczny im. Św. Rodziny SP ZOZ Warszawa praca stacjonarnakierownik/koordynator umowa o pracę pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Monter Rurociągów
Rockfin S.A. Małkowo, k. Żukowa, ul. Pałacowa 9 praca hybrydowa / stacjonarnapracownik fizyczny umowa o pracę pełny etat -
specjalista mid / senior / ekspert umowa o pracę pełny etat -
Inżynier technicznego wsparcia serwisu
Rockfin S.A. Małkowo, k. Żukowa, ul. Pałacowa 9 praca hybrydowa / stacjonarnaspecjalista junior / mid / senior umowa o pracę pełny etat
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?