– Jeśli jesteśmy nowymi osobami w biurze lub mamy nową osobę koleżeńską, wystarczy zapytać o jej imię i zaimki. Nie zakładajmy, że jeśli ktoś ma brodę, będzie stosować zaimki męskie, a jeśli ktoś nosi sukienki – zaimki żeńskie – wyjaśnia Grzegorz Miecznikowski (onx/jex) z agencji marketingu inkluzywnego Priders.pl, osoba współautorska poradnika „Jak mówić i pisać o osobach LGBTQIAP+”.
Najnowsze artykuły - Dla pracodawców
Rynek pracy wciąż się zmienia, podobnie jak potrzeby kandydatów do pracy i pracowników. Warto być na bieżąco z trendami HR, poznawać opinie ekspertów, m.in. na temat dobrego zarządzania zespołem czy metod skutecznej motywacji. Pracownicy to ogromny kapitał przedsiębiorstwa!
Język inkluzywny, czyli jak prowadzić w firmie narrację otwartą na społeczność LGBT+? Porady dla pracodawców
Czym jest retencja pracowników?
W naukach przyrodniczych retencja to zdolność do zatrzymania wody w glebie. Pojęcie retencji zostało przeniesione na grunt rynku pracy. Tutaj retencja oznacza umiejętność zatrzymania pracowników w zakładzie pracy. I podobnie jak geologia i hydrologia zna metody zatrzymywania wody gruntowej, tak pracodawcy powinni poznać sposoby na to, jak zatrzymać swoich pracowników w firmie.
Pełnomocnictwo do reprezentowania firmy – ustanowienie pełnomocnictwa, wniosek
Pełnomocnictwo to czynność prawna, która umożliwia upoważnienie osoby fizycznej do działania w imieniu mocodawcy. Dzięki upoważnieniu pełnomocnik może reprezentować firmę w banku, sądzie czy urzędzie skarbowym. Ile wynosi opłata za pełnomocnictwo? Jak powinien wyglądać wniosek o jego udzielenie? Sprawdź najważniejsze zasady udzielania i korzystania z pełnomocnictwa.
Employee advocacy – na czym polega? Jakie ma zalety?
Pracownicy to najlepsi ambasadorzy marki, dlatego wielu pracodawcom zależy, by to oni rozpowszechniali w mediach społecznościowych informacje o produktach i usługach firmy albo chwalili się swoim miejscem pracy. Jak zaangażować pracowników w promowanie przedsiębiorstwa? Czego zatrudnieni mogą oczekiwać w zamian? Oto co musisz wiedzieć o wdrażaniu strategii employee advocacy w swojej firmie.
Wymagający szef – wady i zalety
Każdy szef dąży do tego, by jego zespół pracował jak najlepiej. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak to osiągnąć. Choć zbyt wymagający przełożony może przez jakiś czas obserwować wzrost efektywności pracowników – każdy będzie starał się spełnić oczekiwania – taki stan nie potrwa długo, a po nim pojawią się frustracja i wypalenie. Jakie są sygnały, że wymagasz od zespołu zbyt wiele?
Dlaczego warto przeprowadzić badanie satysfakcji pracowników
Zgodnie z raportem Praca.pl i Experience Institute mniej niż co czwarta osoba w Polsce (23%) jest zadowolona z pracy. Spora jest także grupa, która deklaruje niezadowolenie z pracy – to aż 41% pracujących! Tymczasem satysfakcja z pracy jest jednym z najważniejszych czynników podnoszących efektywność pracowników. Jak dowiedzieć się, czy Twoi pracownicy są zadowoleni? Przeprowadź badanie!
Candidate experience – podstawowe informacje
Candidate experience obejmuje interakcje między kandydatem do pracy a pracodawcą. Wbrew pozorom doświadczenie kandydata nie zaczyna się w momencie, gdy przekracza on próg firmy w drodze na rozmowę kwalifikacyjną. Na to, jak kandydat oceni pracodawcę na przykład w sieci, wpływ ma m.in. wizerunek przedsiębiorstwa i jego polityka employer brandingowa oraz forma ogłoszenia o pracę.
Zakładka o nas – co napisać?
W erze cyfrowej większość konsumentów, nawet tych, którzy ostatecznie dokonują zakupu lub korzystają z usługi stancjonarnie, sprawdza stronę firmy. Co więcej, klienci i kontrahenci szukają tam nie tylko cennika czy danych kontaktowych. Co jeszcze sprawdzają? Wyjaśniamy, co warto uwzględnić w zakładce „O nas" na stronie internetowej przedsiębiorstwa, a jakie informacje lepiej pominąć.
Polecane oferty
-
Technik Montażu Medycznego
pracownik fizyczny umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Serwisant kamperów / Złota Rączka
Kampery Suwałowski Mościska, ul. Sikorskiego 129 praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat 6 500 - 9 000 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Przedstawiciel Handlowy – sprzedaż kamperów i wyposażenia (język angielski wymagany)
Kampery Suwałowski Mościska, ul. Sikorskiego 129 praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat 6 000 - 20 000 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Wdrożeniowiec systemów ERP (obszary: księgowość, kadry, sprzedaż)
SerwNet Sp. z o.o. Mościska, ul. Sikorskiego 129 praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Technik Elektryk / Inżynier Elektryk
Qenergii Piotr Stefaniak Lublin, Kolonia Pliszczyn 130 praca stacjonarnaspecjalista mid / senior / pracownik fizyczny umowa o pracę / zlecenie pełny etat 7 000 - 10 000 zł brutto/mies. aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Optometrysta / Optometrystka
Optics Łódź, al. Śmigłego-Rydza 20 praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę pełny etat -
Mechanik / Złota Rączka ds. Serwisu Kamperów
Kampery Suwałowski Mościska, ul. Sikorskiego 129 praca stacjonarnapracownik fizyczny umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat 6 500 - 9 000 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Handlowiec / Specjalista ds. sprzedaży technicznej
Kampery Suwałowski Mościska, ul. Sikorskiego 129 praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat 6 000 - 20 000 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Specjalista ds. sprzedaży systemów biznesowych
SerwNet Sp. z o.o. Mościska, ul. Sikorskiego 129 praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat 7 000 - 20 000 zł / mies. (w zal. od umowy) aplikuj szybko aplikuj bez CV -
Specjalista ds. wdrożeń i analiz ERP
SerwNet Sp. z o.o. Mościska, ul. Sikorskiego 129 praca stacjonarnaspecjalista (mid) umowa o pracę / kontrakt B2B pełny etat aplikuj szybko aplikuj bez CV
Najnowsze artykuły
Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza
– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.
Wigilia w pracy – jak się ubrać?
Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.
Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog
Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.
Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy
W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska.
Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom
Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.
Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem
Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?