Praca.pl Poradniki
Dla pracodawców

Najnowsze artykuły - Dla pracodawców

Dla pracodawców

Rynek pracy wciąż się zmienia, podobnie jak potrzeby kandydatów do pracy i pracowników. Warto być na bieżąco z trendami HR, poznawać opinie ekspertów, m.in. na temat dobrego zarządzania zespołem czy metod skutecznej motywacji. Pracownicy to ogromny kapitał przedsiębiorstwa!

Język inkluzywny, czyli jak prowadzić w firmie narrację otwartą na społeczność LGBT+? Porady dla pracodawców

Język inkluzywny, czyli jak prowadzić w firmie narrację otwartą na społeczność LGBT+? Porady dla pracodawców

– Jeśli jesteśmy nowymi osobami w biurze lub mamy nową osobę koleżeńską, wystarczy zapytać o jej imię i zaimki. Nie zakładajmy, że jeśli ktoś ma brodę, będzie stosować zaimki męskie, a jeśli ktoś nosi sukienki – zaimki żeńskie – wyjaśnia Grzegorz Miecznikowski (onx/jex) z agencji marketingu inkluzywnego Priders.pl, osoba współautorska poradnika „Jak mówić i pisać o osobach LGBTQIAP+”.

Czym jest retencja pracowników?

Czym jest retencja pracowników?

W naukach przyrodniczych retencja to zdolność do zatrzymania wody w glebie. Pojęcie retencji zostało przeniesione na grunt rynku pracy. Tutaj retencja oznacza umiejętność zatrzymania pracowników w zakładzie pracy. I podobnie jak geologia i hydrologia zna metody zatrzymywania wody gruntowej, tak pracodawcy powinni poznać sposoby na to, jak zatrzymać swoich pracowników w firmie.

Pełnomocnictwo do reprezentowania firmy – ustanowienie pełnomocnictwa, wniosek

Pełnomocnictwo do reprezentowania firmy – ustanowienie pełnomocnictwa, wniosek

Pełnomocnictwo to czynność prawna, która umożliwia upoważnienie osoby fizycznej do działania w imieniu mocodawcy. Dzięki upoważnieniu pełnomocnik może reprezentować firmę w banku, sądzie czy urzędzie skarbowym. Ile wynosi opłata za pełnomocnictwo? Jak powinien wyglądać wniosek o jego udzielenie? Sprawdź najważniejsze zasady udzielania i korzystania z pełnomocnictwa.

Employee advocacy – na czym polega? Jakie ma zalety?

Employee advocacy – na czym polega? Jakie ma zalety?

Pracownicy to najlepsi ambasadorzy marki, dlatego wielu pracodawcom zależy, by to oni rozpowszechniali w mediach społecznościowych informacje o produktach i usługach firmy albo chwalili się swoim miejscem pracy. Jak zaangażować pracowników w promowanie przedsiębiorstwa? Czego zatrudnieni mogą oczekiwać w zamian? Oto co musisz wiedzieć o wdrażaniu strategii employee advocacy w swojej firmie.

Wymagający szef – wady i zalety

Wymagający szef – wady i zalety

Każdy szef dąży do tego, by jego zespół pracował jak najlepiej. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak to osiągnąć. Choć zbyt wymagający przełożony może przez jakiś czas obserwować wzrost efektywności pracowników – każdy będzie starał się spełnić oczekiwania – taki stan nie potrwa długo, a po nim pojawią się frustracja i wypalenie. Jakie są sygnały, że wymagasz od zespołu zbyt wiele?

Dlaczego warto przeprowadzić badanie satysfakcji pracowników

Dlaczego warto przeprowadzić badanie satysfakcji pracowników

Zgodnie z raportem Praca.pl i Experience Institute mniej niż co czwarta osoba w Polsce (23%) jest zadowolona z pracy. Spora jest także grupa, która deklaruje niezadowolenie z pracy – to aż 41% pracujących!  Tymczasem satysfakcja z pracy jest jednym z najważniejszych czynników podnoszących efektywność pracowników. Jak dowiedzieć się, czy Twoi pracownicy są zadowoleni? Przeprowadź badanie!

Candidate experience – podstawowe informacje

Candidate experience – podstawowe informacje

Candidate experience obejmuje interakcje między kandydatem do pracy a pracodawcą. Wbrew pozorom doświadczenie kandydata nie zaczyna się w momencie, gdy przekracza on próg firmy w drodze na rozmowę kwalifikacyjną. Na to, jak kandydat oceni pracodawcę na przykład w sieci, wpływ ma m.in. wizerunek przedsiębiorstwa i jego polityka employer brandingowa oraz forma ogłoszenia o pracę.

Zakładka o nas – co napisać?

Zakładka o nas – co napisać?

W erze cyfrowej większość konsumentów, nawet tych, którzy ostatecznie dokonują zakupu lub korzystają z usługi stancjonarnie, sprawdza stronę firmy. Co więcej, klienci i kontrahenci szukają tam nie tylko cennika czy danych kontaktowych. Co jeszcze sprawdzają? Wyjaśniamy, co warto uwzględnić w zakładce „O nas" na stronie internetowej przedsiębiorstwa, a jakie informacje lepiej pominąć.

Polecane oferty

  • Technik Montażu Medycznego

    Klaromed Sp. z o.o.   Sulejówek    praca mobilna   za 2 dni wygasa
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Twoje zadania będą obejmować: Realizowanie projektów aranżacji wnętrz oraz montaż mebli. Dokonywanie pomiarów oraz przygotowywanie zamówień produkcyjnych. Organizacja i dostawa mebli oraz sprzętu medycznego. Nadzór nad pracami montażowymi i dbanie o wysoką jakość wykonania....
  • Serwisant kamperów / Złota Rączka

    Kampery Suwałowski   Mościska, ul. Sikorskiego 129    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 500 - 9 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Szukamy osoby, która: będzie pracować jako serwisant kamperów, ale nie tylko — chcemy „złotą rączkę”, czyli kogoś uniwersalnego, który nie boi się wyzwań, poradzi sobie z instalacjami elektrycznymi (12 V / 230 V), ogarnia instalacje wodno-hydrauliczne (rury, węże, pompy), nie...
  • Przedstawiciel Handlowy – sprzedaż kamperów i wyposażenia (język angielski wymagany)

    Kampery Suwałowski   Mościska, ul. Sikorskiego 129    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 000 - 20 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków sprzedaż kamperów oraz wyposażenia dodatkowego (np. podpory hydrauliczne, zawieszenia pneumatyczne, klimatyzacje, akcesoria), obsługa zapytań klientów – od kontaktu, przez ofertowanie, po finalizację transakcji, utrzymywanie relacji z partnerami zagranicznymi (mailowo,...
  • Wdrożeniowiec systemów ERP (obszary: księgowość, kadry, sprzedaż)

    SerwNet Sp. z o.o.   Mościska, ul. Sikorskiego 129    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zakres obowiązków: wdrażanie, konfiguracja i dostosowanie systemów ERP w obszarach: księgowość, kadry, sprzedaż, analiza procesów biznesowych i potrzeb klienta, szkolenie użytkowników końcowych i wsparcie powdrożeniowe, współpraca z zespołem programistów i konsultantów...
  • Technik Elektryk / Inżynier Elektryk

    Qenergii Piotr Stefaniak   Lublin, Kolonia Pliszczyn 130    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / pracownik fizyczny  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat   7 000 - 10 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Zadania: Projektowanie (AutoCAD) Realizacja w terenie: sieci, przyłącza, instalacje elektryczne;
  • Optometrysta / Optometrystka

    Optics   Łódź, al. Śmigłego-Rydza 20    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    1 godz.
    Twój zakres obowiązków: Przeprowadzanie badań optometrycznych wzroku zgodne z określonym standardem, Wskazanie najlepszych rozwiązań optycznych do potrzeb i oczekiwań pacjentów, Badania wzroku dzieci po cykloplegii wykonanej przez okulistę; Dobór soczewek kontaktowych, Prowadzenie...
  • Mechanik / Złota Rączka ds. Serwisu Kamperów

    Kampery Suwałowski   Mościska, ul. Sikorskiego 129    praca stacjonarna
    pracownik fizyczny  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 500 - 9 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: realizacja napraw i modernizacji pojazdów turystycznych, prace przy instalacjach elektrycznych 12/230 V oraz hydraulicznych, drobne prace stolarskie, naprawy elementów wnętrz, montaż akcesoriów, czyszczenie, konserwacja i wymiana części eksploatacyjnych, montowanie systemów...
  • Handlowiec / Specjalista ds. sprzedaży technicznej

    Kampery Suwałowski   Mościska, ul. Sikorskiego 129    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   6 000 - 20 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: prowadzenie działań sprzedażowych w zakresie pojazdów turystycznych i akcesoriów, obsługa klientów indywidualnych i biznesowych w kraju oraz za granicą, opracowywanie ofert, doradztwo produktowe i wsparcie w procesie zakupu, budowanie długofalowych relacji z partnerami...
  • Specjalista ds. sprzedaży systemów biznesowych

    SerwNet Sp. z o.o.   Mościska, ul. Sikorskiego 129    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   7 000 - 20 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: nawiązywanie i rozwijanie relacji z klientami z sektora B2B, prezentacja oraz sprzedaż nowoczesnych systemów ERP, rozwiązań automatyzacji i AI, przygotowywanie ofert oraz negocjowanie warunków współpracy, prowadzenie spotkań z przedstawicielami firm i identyfikacja ich...
  • Specjalista ds. wdrożeń i analiz ERP

    SerwNet Sp. z o.o.   Mościska, ul. Sikorskiego 129    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 godz.
    Opis stanowiska: wdrażanie, konfiguracja i personalizacja systemów ERP w różnych obszarach działalności firm, identyfikacja potrzeb klienta i analiza procesów biznesowych, wsparcie użytkowników w codziennej pracy z systemem oraz prowadzenie szkoleń, współpraca z zespołem technicznym...

Najnowsze artykuły

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

Wolontariat – jak zacząć pomagać? Praktyczny poradnik dla wolontariusza

– Wolontariat to wyjście ze swojej „bańki”, spojrzenie z innej perspektywy na otaczający nas świat – mówi Katarzyna Klimek-Michno z fundacji Sarigato. – Uczy empatii, cierpliwości, uważności – wylicza. W Światowym Dniu Wolontariusza wyjaśniamy, jak zacząć pomagać, kto może zostać wolontariuszem i gdzie szukać inicjatyw, w które warto się zaangażować.

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Wigilia w pracy – jak się ubrać?

Krótkie spotkanie podczas lunchu, półoficjalne wyjście po pracy, wystawna kolacja wigilijna w restauracji... Niezależnie od tego, jak w Twojej firmie obchodzi się święta, pewne jest, że w czasie spotkania obowiązuje pewien dress code. – Wigilia firmowa to nie czas na eksperymenty – zaznacza stylistka Klaudia Budzyńska-Jędrczak. Podpowiadamy, jak się ubrać, by uniknąć modowej wpadki.

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Grupy zawodowe najbardziej narażone na smog

Najbardziej narażone wdychanie rakotwórczego smogu są osoby codziennie dojeżdżające do pracy, mieszkańcy kilkudziesięciotysięcznych miejscowości i osoby wykonujące w sezonie grzewczym oraz przy ruchliwych drogach pracę w terenie. Główny Inspektorat Pracy wyjaśnia, czy pracodawcy muszą zapewnić pracownikom maski antysmogowe i jak powinni chronić ich przed szkodliwymi czynnikami pracy.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest 101 mln, a w Polsce około 4 mln osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy polski rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki w pracy. 5 pomysłów co kupić współpracownikom

Mikołajki tuż tuż. Zwyczaj wręczania drobnych upominków jest w Polsce równie popularny w gronie najbliższych, co w środowisku pracy. W wielu firmach odbywają się zabawy związane z losowaniem prezentów. Co kupić koleżance z działu, a z czego zadowolony będzie szef? I najtrudniejsze, na co się zdecydować, gdy musimy kupić uniwersalny prezent? Oto sprawdzone pomysły na upominki w pracy.

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Kompetencje zawodowe – dlaczego czasami ukrywamy przed pracodawcą wyższe kwalifikacje? Rozmowa z ekspertem

Aż 65% z nas zataja przed pracodawcą część swoich kompetencji. – Z perspektywy pracownika pojawia się naturalna obawa przed ujawnianiem wszystkich swoich umiejętności, szczególnie tych, które wykraczają poza wymagane stanowisko. Może to bowiem oznaczać więcej obowiązków, bez realnych korzyści w zamian – zauważa ekspert rynku pracy z Randstad Polska Mateusz Żydek. Czy to korzystna strategia?